Lepsza widoczność to również zasługa wygodnej kabiny Vista Cab z koncepcją obsługi przez komputer CEBIS. Umożliwia on wykorzystanie wszystkich zaawansowanych funkcji (w tym rolnictwa precyzyajnego) w systemie EASY. Dotychczas te rozwiązania były zarezerwowane wyłącznie dla serii 900.
„Novum" w Jaguarze 800 to także możliwość wyposażenia w Multi Crop Cracker oraz mechaniczne przestawianie szczeliny przyspieszacza wyrzutu optymalizujące przepływ materiału.
Ponadto udogodnieniem są mechaniczne i hydrauliczne szybkozłącza pozwalające na błyskawiczną i wygodną adaptację przyrządów roboczych. Przyłącza przyrządów roboczych obydwu serii są teraz w jednym standardzie.
Jeśli chodzi o „inteligentne" operowanie mocą, to czuwa nad tym system Dynamic Power. Dopasowuje on moc silnika i zużycie paliwa do aktualnych warunków pracy (dostępny w Jaguarze 870 i 860).
Jedną z podstawowych nowości w serii 900 jest system Dynamic Cooling. Odpowiada on za dopasowanie liczby obrotów wentylatora za pomocą napędu Vario, zależnie od temperatury płynu chłodzącego, oleju hydraulicznego i powietrza doładowania. Producent podaje, że przy zredukowanej wydajności chłodzenia można tu oszczędzić do 12 kW mocy, która przekłada się na wydajność siekania.
Zupełną nowością jest w Jaguarze 980 jest Cruise Pilot, który automatycznie reguluje prędkości jazdy do przodu - znaną dotychczas z kombajnów Lexion. System dba o to, aby sieczkarnia tak w rzadkim jaki gęstym łanie pracowała z optymalnym obciążeniem silnika (zaprogramowanym w CEBIS)
Claas Jaguar serii 900 to także zmodernizowany system zgniotu w strefie walców wstępnego prasowania: siłownik pociągowy dociąga teraz tylny górny walec prasujący ze stałym naciskiem do przepływającego materiału i w ten sposób zapewnia jego równe ugniecenie niezależnie od grubości podawanej warstwy. Dzięki temu można także w cienkich pokosach zapewnić optymalne sprasowanie i tym samym najwyższą jakość sieczki. Długość cięcia jest regulowana bezstopniowo (Comfort Cut).
Nowo zaprojektowana oś tylna pozwala osiągać jeszcze większe kąty skrętu sięgające 47 stopni i odpowiednio mniejszy okrąg zawracania - do 12,5 m. Dla serii 900 dostępne są także ogromne opony ze średnicą do 2,05 m na osi przedniej i 1,65 m na osi tylnej.
Kolejnym ulepszeniem w obydwu seriach, jest nowa koncepcja obsługi CEBIS. Nowością jest m.in. układ ostrzenia noży w zależności od przepustowości. Kierowca może teraz również wyłączyć część funkcji automatyki przy rozpoczynaniu pracy na nowym polu tak, aby maszyną sterować ręcznie. Jeśli sieczkarnia będzie jechała po długich torach z pełną wydajnością, to do włączenia wszystkich funkcji automatyki wystarczy jeden przycisk. CEBIS dysponuje również trybem dzień/noc, a podczas jazdy do tyłu pokazuje obraz z kamery cofania.
Obie serie Claas Jaguar dysponują kilkoma wariantami silników. Dla wszystkich modeli firma proponuje silniki Mercedes-Benz, spełniające wymagania w zakresie czystości spalin obowiązujące w danych krajach. Dla spełnieia normy Stage IV (Tier 4), CLAAS montuje najnowsze 6-cylindrowe silniki rzędowe Mercedes-Benz z technologią SCR.
Jedynie w maszynach Jaguar 970 i 980 w dalszym ciągu pracują jednostki napędowe MAN-V8- wzgl. V12. Nowe maszyny Claas wyposażył w jeszcze większe zbiorniki paliwa (aż do 1.500 l) tak, aby dodatkowo wydłużyć okresy czasu między kolejnymi tankowaniami.
Dla oszczędności czasu, kolejną wspólną cechą serii Jaguar 800 i 900 jest nowa koncepcja konserwacji, dająca wyraźnie odczuwalne oszczędności czasu. Aby wymontować i zamontować Corn Cracker można otworzyć prawą pokrywę boczną o dodatkowe 90 stopni do tyłu. Jest to istotne ułatwienie dostępu pozwalające zamontować i wymontować zespół sztaplarką widłową. W taki sam sposób można wyjąć z maszyny również przyspieszacz wyrzutu.
Coraz większe znaczenie dodatków do kiszonki, zwłaszcza przy zbiorze traw, spowodowało, że nowe serie Claas Jaguar otrzymały zbiorniki mieszczące 375 l oraz wydajność dozowania 400 l/h wzgl. 2 l/t.
W przyrządzie Orbis do zbioru kukurydzy jest teraz nowa 3-biegowa przekładnia atakująca dopasowująca go do różnych warunków zbioru. Zespół do bezpośredniego cięcia Direct Disc może być z dodatkowym sprzęgłem włączany dwustopniowo. Minimalizuje to momenty rozruchu i pozwala na załączanie pod pełnym obciążeniem.
Komentarze