Badanie, które przeprowadzane jest corocznie, polega na telefonicznej ankiecie, podczas której sprawdzane jest zadowolenie ponad 1,4 tys. klientów, którzy zakupili maszynę Claas w ostatnich dwóch sezonach.

Claas Dealer Roku

Ankieta podzielona jest na kilka obszarów: zadowolenie z doradztwa przy sprzedaży, zadowolenie z usług serwisowych, a także zadowolenie z zaopatrzenia w części zamienne. W każdym z tych obszarów klienci odpowiadają na liczne zagadnienia, pomagające uzyskać jak najdokładniejszy pomiar.

Osobnym blokiem pytań są zaś kwestie dotyczące aspektu zadowolenia z maszyn. Pomiar prowadzony jest w prostej pięciostopniowej skali ocen, gdzie: 1 to najgorsza ocena, 5 – ocena najlepsza. Oceny te zdaniem producenta są bardzo obiektywne, ponieważ przyznawane są bezpośrednio przez klienta, a grupa ankietowanych jest odpowiednio duża, co pozwala ograniczyć do minimum błędy statystyczne.

Kto okazał się zwycięzcą?

W tym roku Claas Polska uhonorował trzech dealerów, którzy osiągnęli najwyższe wyniki w badaniu:

1. AgroAs sp. z o.o. sp. k.
2. Agro Sznajder sp. z o.o.
3. PTH Roltex sp. z o.o.

Prezes AgroAs Daniel Cupriak z nagrodą dla Dealera Roku fot. mat. prasowe
Prezes AgroAs Daniel Cupriak z nagrodą dla Dealera Roku fot. mat. prasowe

Warto również odnotować fakt, iż średnie oceny wszystkich dealerów Claas w Polsce znajdowały się w zakresie 4,2-4,3 co oznacza, iż każdy z dealerów jest wysoko oceniany przez klientów. Co ciekawe, tegoroczne oceny są wyższe w porównaniu z ocenami z roku ubiegłego.

- Dzięki tak szerokiemu badaniu jesteśmy w stanie ocenić prawie każdy aspekt dealera i naszej działalności oraz wspólnie z dealerem podjąć działania, mające na celu stałe podwyższenie jakości świadczonych usług – podsumowuje Dominik Ratajczak Kierownik Rozwoju Sieci Dealerskiej Claas Polska.