– Warunki pracy maszyn rolniczych Claas są tak zróżnicowane, jak stawiane im wymagania i oczekiwania Klientów. Konfigurator umożliwia i ułatwia dopasowanie maszyn Claas do indywidualnych potrzeb. Dzięki temu każdy Klient może stworzyć własną, niepowtarzalną konfigurację maszyny oraz wyposażyć ją we wszystkie dostępne opcje, także w systemy rolnictwa precyzyjnego – mówi Krystian Jarzembowski, dyrektor handlowy w Claas Polska.
Indywidualna konfiguracja
Dotychczas możliwość korzystania z konfiguratora maszyn dostępna była tylko dla pracowników i dealerów Claasa. Nowa wersja konfiguratora umożliwia także klientom samodzielne i precyzyjne budowanie specyfikacji maszyn. Możliwe jest również przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej zapytania o ofertę cenową do dealera.
Po negocjacjach i zaakceptowaniu warunków klient składa zamówienie i podpisuje umowę z dealerem. Podczas budowania maszyny w konfiguratorze klient decyduje, które opcje są dla niego ważne. Oczywiście handlowiec dealera także doradzi i posłuży wiedzą aby stworzyć maszynę precyzyjnie dopasowaną do jego potrzeb.

Trzeba przyznać, że obsługa konfiguratora jest łatwa i dość intuicyjna. Po kolei pokazywane są opcje w poszczególnych podzespołach danej maszyny i zdjęcia dodatków. Można wybrać wstępnie zdefiniowaną listę lub ułożyć ją indywidualnie. Dodatkowo opisywane są korzyści jakie można uzyskać z wyboru danej opcji.
Na koniec wyświetla się lista podsumowująca. W przypadku niektórych maszyn może też pojawić się pytanie o dodatkowe przedłużenie gwarancji Maxi Care. Cały wynik można zapisać w konfiguratorze lub sporządzić plik pdf. Jest też łatwa możliwość wysyłki zapytania ofertowego.
Jedna maszyna lub cały zestaw
Nowy konfigurator jest dostępny zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych (smartfon lub tablet). Przy użyciu jednego narzędzia klient ma możliwość skonfigurowania całego zestawu, np. ciągnika z ładowaczem czołowym i narzędziem roboczym lub kombajnu zbożowego z przystawką roboczą i wózkiem transportowym.
Jak zapewniają przedstawiciele Claasa, wprowadzony w Polsce i dostępny online konfigurator jest dostosowany do oczekiwań klientów, ponieważ został uaktualniony i zoptymalizowany na podstawie informacji zebranych z różnych rynków.
– Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb klientów. W obecnych czasach zmienia się ich podejście do korzystania z mediów. Mamy nadzieję, że wprowadzone narzędzie jeszcze bardziej ułatwi i usprawni naszą komunikację z klientami – podsumowuje Krystian Jarzembowski.