Współpraca między obiema firmami to pierwszy znak niedawno ogłoszonej przez firmę Deutz AG decyzji o strategii Dual+, w ramach której firma nie tylko chce przyspieszyć rozwój portfolio produktów neutralnych dla klimatu, ale także dalej rozwijać swoje klasyczne silniki.

Daimler Truck przejął 4,19 proc. udziałów w Deutz AG. Ten z kolei będzie dalej rozwijać silniki w oparciu o prawa własności intelektualnej i prawa licencyjne Daimler Truck. 

Mniejsze silniki w Daimlerze, większe w Deutz

Umowa między firmami przewiduje, że silniki o dużej mocy będą nadal produkowane przez Daimler Truck w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim i wysyłane do Deutz AG w celu ostatecznego montażu, podczas gdy mniejszej mocy silniki będą w całości produkowane w fabrykach Deutz AG. 

 Za nabycie prawa własności intelektualnej do użytku na autostradach dla silników o średniej ładowności Daimler Truck otrzymał ok. 5,2 mln nowych akcji. W rezultacie Daimler Truck posiada 4,19 proc. kapitału zakładowego Deutz AG. Po lewej: dr Andreas Gorbach, członek zarządu Daimler Truck AG po prawej: dr Sebastian C. Schulte, dyrektor generalny Deutz AG). fot. mat. prasowe
Za nabycie prawa własności intelektualnej do użytku na autostradach dla silników o średniej ładowności Daimler Truck otrzymał ok. 5,2 mln nowych akcji. W rezultacie Daimler Truck posiada 4,19 proc. kapitału zakładowego Deutz AG. Po lewej: dr Andreas Gorbach, członek zarządu Daimler Truck AG po prawej: dr Sebastian C. Schulte, dyrektor generalny Deutz AG). fot. mat. prasowe

− Współpraca z Daimler Truck znacząco poprawia naszą pozycję wyjściową na konsolidującym się rynku, ponieważ uzyskamy dostęp do zaawansowanych technologicznie silników i jednocześnie będziemy mogli pozyskać nowe grupy klientów. Nawiasem mówiąc, z przyjemnością witamy Daimler Truck jako nowego akcjonariusza, co odzwierciedla naszą silną pozycję w zbliżającej się konsolidacji rynku silników − powiedział dyrektor generalny Deutz, dr Sebastian C. Schulte.

Deutz AG zadeklarował  że ​​oprócz inwestowania w portfolio ekologicznych produktów, zamierza także znaleźć się w pierwszej trójce niezależnych producentów silników - w tym poprzez przejęcia i kooperacje.