Współpraca między obiema firmami to pierwszy znak niedawno ogłoszonej przez firmę Deutz AG decyzji o strategii Dual+, w ramach której firma nie tylko chce przyspieszyć rozwój portfolio produktów neutralnych dla klimatu, ale także dalej rozwijać swoje klasyczne silniki.
Daimler Truck przejął 4,19 proc. udziałów w Deutz AG. Ten z kolei będzie dalej rozwijać silniki w oparciu o prawa własności intelektualnej i prawa licencyjne Daimler Truck.

Czytaj więcej
Spalinowa rewolucja Deutza – historia Deutz-Fahr, cz. 1Mniejsze silniki w Daimlerze, większe w Deutz
Umowa między firmami przewiduje, że silniki o dużej mocy będą nadal produkowane przez Daimler Truck w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim i wysyłane do Deutz AG w celu ostatecznego montażu, podczas gdy mniejszej mocy silniki będą w całości produkowane w fabrykach Deutz AG.

− Współpraca z Daimler Truck znacząco poprawia naszą pozycję wyjściową na konsolidującym się rynku, ponieważ uzyskamy dostęp do zaawansowanych technologicznie silników i jednocześnie będziemy mogli pozyskać nowe grupy klientów. Nawiasem mówiąc, z przyjemnością witamy Daimler Truck jako nowego akcjonariusza, co odzwierciedla naszą silną pozycję w zbliżającej się konsolidacji rynku silników − powiedział dyrektor generalny Deutz, dr Sebastian C. Schulte.
Deutz AG zadeklarował że oprócz inwestowania w portfolio ekologicznych produktów, zamierza także znaleźć się w pierwszej trójce niezależnych producentów silników - w tym poprzez przejęcia i kooperacje.
Komentarze