PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Deutz AG - silnik na wodór gotowy

Deutz AG - silnik na wodór gotowy
Zasilany wodorem silnik Deutz, fot. mat.prasowe

Niemiecki producent silników Deutz AG ogłosił, że posiada już gotowy do wdrożenia swój pierwszy silnik zasilany wodorem.



Produkowane przez Deutz AG silniki od lat trafiają pod maski wielu producentów ciągników. Jednostki te, wciąż unowocześniane, spełniają na chwilę obecną najsurowsze normy emisji spalin Stage V. Jednak droga rozwoju jednostek zasilanych olejem napędowym nie ma przyszłości.

Dlatego opracowanie nowych źródeł zasilania stało się dosłownie “być albo nie być” dla wielu firm, w tym dla Deutz AG Badania nad alternatywnymi źródłami zasilania dla silników spalinowych maszyn rolniczych trwają od lat, ale na główny plan wychodzi zasilanie gazem. Może być to biogaz czy nawet czysty metan, jednak na pierwszy plan wychodzi zasilanie najczystszym paliwem gazowym - wodorem.

Wodorowa ewolucja

Nowy silnik opracowany i wdrożony do produkcji przez Deutz A.G. ma symbol TCG 7.8 H2. Został zaprojektowany na bazie istniejącej już 6-cylindrowej jednostki napędowej o pojemności 7,8 l. Spełnia ona teraz wszystkie kryteria kwalifikacji ustanowione przez UE dla zerowego poziomu emisji CO₂ i jest uzupełnieniem bogatego portfolio układów napędowych charakteryzujących się niską lub zerową emisją produkowanych przez Deutz.

- Nowy silnik zasilany wodorem nadaje się do wszystkich aktualnych zastosowań z oferty Deutz, takich jak: ciągniki, maszyny budowlane, pojazdy przemysłowe, ale ze względu na obecną ograniczoną infrastrukturę tankowania będzie stosowany w pierwszej fazie w sprzęcie stacjonarnym, w generatorach oraz w transporcie kolejowym - mówi Markus Müller, dyrektor ds. technologii w Deutz A.G.

- Silnik napędzany wodorem przeszedł pomyślnie wstępne testy na stanowisku testowym i ma wejść do pełnej produkcji w 2024 roku - dodaje.

W specyfikacji technicznej nowy wodorowy silnik TCG 7.8 H2 posiada moc ponad 270 KM i w porównaniu do klasycznej jednostki zasilanej olejem napędowym charakteryzuje się także znacznie mniejszym poziomem hałasu i wibracji. Silnik zapewne już niedługo zobaczymy w testowych ciągnikach.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • Wacek 2021-10-13 07:06:53
    Unia Europejska na siłę chce nam wprowadzić elektryki.....dlaczego ? DLAMNIE TO JEST ZWYKLE WYCIAGANIE PIENIEDZY OD PROSTYCH LUDZI .....jeszcze diesla i benzynę będą całować w dupe.....
  • Mirosław 2021-10-12 23:23:31
    Rozwój na siłę . A takie cuda idzie zrobić ze zwykłymi silnikami spalinowymi by były jeszcze bardziej ekonomiczne i by służyły jak najdłużej, bo tego że się maszyna rozpierdala po 5 latach, i idzie na przemiał, to tego żaden ekolog nie wlicza do emisji, tylko kombinują downsizing, drogie i niepraktyczne na ten czas elektryki, i wodór z ruskiego gazu.
  • adi 2021-10-12 21:22:21
    Nie podali zasadniczej kwestii. Ile kosztuje wytworzenie 1 kWh z silnika na wodór i diesla.
  • Jan 2021-10-12 14:27:38
    Mremonic już ma silnik na odor
    • mnemonic222 2021-10-18 18:40:50
      Ty od dawna masz swoje "silniki" na odór, dlatego śmierdzisz trolem, wracaj na białą salę i do ussr, tu już cię znają i twoje upodobania do "bąbelków" też....
  • faszyści 2021-10-11 20:16:28
    aha już niemiaszki japońców skopiowały, toyota miarai się kłania choć nie wiadomo która nacja gorsza, wojny pokazały bestialstwo
    • Kuba 2021-10-11 21:39:26
      Weź stoperan. Mirai ma tyle wspólnego z silnikiem ICE co nasz rząd z praworządnością.
      • PAULINA 2021-10-12 07:08:40
        Praworządność po PO-wsku to ty sobie zobacz jaka jest w Polskich sądach....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 185.18.178.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.