Nowe modele wykorzystują 3 i 4- cylindrowe silniki FARMotion zasilane z pomocą wtrysku Common Rail, które w zależności od modelu generują moc znamionową od 83 do 107 KM i maksymalny moment obrotowy od 354 Nm do 435 Nm w najmocniejszym modelu. Dla spełnienia normy Satage IIIB w jednostkach zastosowano natomiast katalizator DOC oraz zawór EGR.

W traktorach możliwe jest także zamontowanie wentylatora ze sprzęgłem wiskotycznym eVisco w którym obroty są sterowane za pomocą centrali ECU. W odróżnieniu od modeli z tradycyjnym wentylatorem możliwa jest tutaj bezstopniowa regulacja obrotów co ma powodować m.in. lepszą sprawność całej maszyny, mniejsze straty mocy, redukcję zużycia paliwa czy też redukcję hałasu.

Największą jednak zaletą nowej konstrukcji jest zastosowanie bezstopniowej skrzyni TTV, która umożliwia zmianę prędkości od 0 do 40 km/h i nie wymaga konieczności montażu superreduktora do prac z najniższymi prędkościami. Przekładnia ta posiada 2 zakresy prędkości jazy, które zmieniane są mechanicznie za pomocą dźwigni: polowy z prędkościami od 0 do 22,8 km/h i drogowy od 22,8 do 40 km/h.

Ponadto z przekładnią pracować można w 3 trybach: Auto, w którym przełożenia dobiera komputer; WOM, który uruchamia się automatycznie po załączeniu przekaźnika i pozwala na utrzymanie stałej prędkości wałka niezależnie od prędkości ciągnika oraz tryb Manual w którym operator dostosowuje biegi do aktualnie wykonywanej pracy.

Ze względu na duże zapotrzebowanie na olej hydrauliczny maszyn wykorzystywanych w sadach w nowych traktorach zastosowano mocne pompy Load-Sensing o wydatku 100 l/min. , które mogą obsługiwać do 5 obwodów z tyłu sterowanych elektrohydraulicznie, czy też 4 par wyjść z przodu przy kabinie. Niezależnie napędzany jest natomiast układ wspomagania, który obsługuje pompa o wydajności 42 l/min.

Z kolei tylny podnośnik EHR charakteryzuje się udźwigiem na poziomie 2,6 t a opcjonalny przedni może unieść maksymalnie 1,5 t.

W kwestii komfortu firma Deutz Fahr również nie poszła na żadne kompromisy i w modelach 5DS TTV dostępna jest amortyzowana przednia oś a 4 słupkowa kabina zawieszona na hydraulicznych silentblockach, które w porównaniu do klasycznych silentblocków mają zapewniać o 40 proc. mniej przenoszonych wibracji.

Istotną zaletą nowej kabiny jest również dużo większa ilość miejsca w środku i całkowicie płaska podłoga. Ponadto dzięki temu, że zastosowano w niej specjalny system filtracji, ciągniki uzyskały 4 kategorię w trakcie homologacji, która pozwala na pełne bezpieczeństwo w trakcie prac z opryskami.

Dla poprawy widoczności po zmroku opcjonalnie zamiast standardowych reflektorów halogenowych można zamontować reflektory LED oferujące strumień światła o sile 2,5 tys. lumenów.

Oficjalna polska premiera nowej serii ciągników 5DS TTV będzie miała miejsce podczas marcowych targów Agrotech w Kielcach.