Na podstawie prowadzonych do marca 2014 roku badań stwierdzono, że model 6180 jest najbardziej ekonomicznym ciągnikiem w tym segmencie mocy. Osiągnął przy tym wynik zużycia oleju napędowego: 266 g/kWh oraz AdBlue: 20,4 g/kWh.
Nowe modele Deutz-Fahr poddano analizie ilości konsumowanego paliwa w ramach testu Profi-PowerMix, prowadzonego przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze - DLG. W teście zbadano model 6180, który wyposażony jest w silnik o pojemności 6,1 l i z wykorzystaniem systemu SCR spełnia normę emisji spalin Tier 4i.
Testy prowadzone były w akredytowanym ośrodku badawczym DLG w Gross-Umstadt, w Niemczech. Przygotowano je tak, aby jak najlepiej odzwierciedlały ilość zużywanego paliwa w warunkach rzeczywistych. Pozwolił na to specjalnie skonstruowany tor testowy, na którym symulowano typowe dla ciągników rolniczych warunki eksploatacji. Uwzględniono przy tym prace z wykorzystaniem WOM oraz układu hydraulicznego.
Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, modele Serii 6 zawdzięczają wykorzystaniu technologii Deutz-Fahr PowerEfficiency, która optymalizuje parametry silnika, przekładni oraz układu hydraulicznego i układu elektronicznego sterowania - mówi Massimo Ribaldone, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju SAME DEUTZ-FAHR.
Komentarze