Szeroka gama ciągników produkowanych w niemieckich zakładach Deutz-Fahr Land w Lauingen (Bawaria) jest ciągle unowocześniana. Nadchodząca nowa seria maszyn 6 TTV zostanie, jak zapowiada producent, ulepszona pod względem komfortu, oszczędności paliwa i ograniczenia kosztów eksploatacji.

Nowa seria 6 TTV jest wyposażona w wydajny, sześciocylindrowy silnik Deutz TCD o pojemności skokowej 6,1 l. Motor ten w porównaniu z poprzednimi generacjami oferuje wyższy zapas momentu obrotowego (970 Nm w górnej części zakresu przy 1500 obr./min.) oraz średnio o 5 proc. mniejsze zużycie paliwa i AdBlue. Moc silnika wyniesie od 192 KM (w 6190 TTV) do 230 KM w modelach 6230 TTV i 6230 TTV HD.

Za chłodzenie silnika będzie odpowiadał wentylator eVisco z kontrolowaną przez elektroniczną jednostkę sterującą prędkością obrotową. Także układ chłodzenia z systemem pełnego otwierania chłodnic umożliwi jego konserwację w szybki i łatwy sposób. Wydłużono też do 1000 h interwał wymiany oleju silnikowego oraz oleju przekładniowego i hydraulicznego - do 2000 h pracy.

W nowej serii dużych 6 TTV zastosowana zostanie przekładnia znana z serii 7 i 8 TTV fot. mat. prasowe
W nowej serii dużych 6 TTV zastosowana zostanie przekładnia znana z serii 7 i 8 TTV fot. mat. prasowe

TTV w nowej serii 6

Istotną nowością w nowej serii 6 ciągników Deutz-Fahr jest przekładnia bezstopniowa TTV oparta na wprowadzonej już wcześniej w modelach TTV serii 7 i 8 opracowana przez inżynierów SDF. Gwarantuje ona płynną pracę zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach oraz zmniejszone zużycie paliwa. Nowa przekładnia ma zapewnić wysoką wydajność holowania, maksymalne przyspieszenie i osiągnięcie prędkości 60 km/h (w modelu 6230) przy zaledwie 1800 obr./min.

Nowa 6 TTV, nowy komfort

Amortyzowana kabina MaxiVision jest teraz jeszcze bardziej wyciszona i przenosi o 40 proc. mniej wibracji, a dzięki zaokrąglonym szybom zapewnia optymalną widoczność panoramiczną. Na życzenie dostępna jest również przednia szyba, którą można otworzyć, oraz wersja z przezroczystym dachem dla wygodniejszej pracy z ładowaczem.

Nowa seria ciągników 6 TTV to także między innymi wydajna klimatyzacja, fotel pneumatyczny (może obracać się do 23 stopni), funkcjonalny układ elementów sterujących, nowy joystick MaxCom umieszczony na prawym podłokietniku.

Amortyzowana kabina MaxiVision jest teraz jeszcze bardziej wyciszona i przenosi o 40 proc mniej wibracji fot. mat.prasowe
Amortyzowana kabina MaxiVision jest teraz jeszcze bardziej wyciszona i przenosi o 40 proc mniej wibracji fot. mat.prasowe

Na uwagę zasługuje również funkcja Auto-Turn, która umożliwia automatyczne uwrocia bez konieczności interwencji operatora. Nowa seria szóstek D-F oferuje również jako standardowe wyposażenie pakiet zarządzania danymi oraz nowy system zarządzania flotą SDF Fleet Management, z możliwością m.in. wykorzystania zdalnej diagnostyki w celu poprawy komunikacji przepływu informacji między dealerem a kierowcą ciągnika.

Stawiasz na rozwój swojego gospodarstwa? Wybierz najlepsze możliwości!

Nowe modele serii Deutz-Fahr 6 TTV mogą również posiadać funkcję Tim ready (Tractors Implement Management) umożliwiającą dwukierunkową komunikację między ciągnikiem, a narzędziami dla podniesienia wydajności, precyzji i komfortu pracy.