PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

"Diler jutra" według John Deere'a

"Diler jutra" według John Deere'a
Nowa strategia firmy John Deere - Diler Jutra zakłada optymalizację sieci sprzedaży w Polsce, zdjęcie: John Deere

Nowy prezes John Deere Polska podkreślił, że firma ma w Polsce bardzo dobrą sieć dilerów, Jednak jak dodał, konieczne są kolejne zmiany, które spowodują, że sieć ta będzie będzie mogła oferować jeszcze lepsza obsługę swoich klientów.



W tym celu firma John Deere wprowadza strategię "Diler jutra 3.0", nad którą będzie czuwał Marko Borwieck, nowy prezes John Deere Polska.

Borwieck ma już za sobą wprowadzanie tej strategii np. w Niderlandach. Jak podkreślił, już kilka lat temu firma John Deere bardzo duży nacisk zaczęła kłaść na tzw. maszyny połączone, które dzięki wyposażeniu w systemy rolnictwa precyzyjnego i telematykę pozwalają na zbieranie dużej ilości danych. Ich zbieranie i analiza jest niezbędna, aby można było w gospodarstwach minimalizować koszty i w ten sposób zwiększać efektywność pracy.

Jednak do obsługi nowoczesnych maszyn i gospodarstw z nich korzystających niezbędna jest odpowiednio przystosowana sieć dilerska. Jak podkreślił Borwieck, proces zmian w sieci dilerskiej w Europie w tym również w Polsce rozpoczął się już kilka lat temu i od tego czasu liczba dilerów w poszczególnych krajach spada.

- Aby być jak najbliżej klienta, potrzebujemy każdego punktu dilerskiego, każdego sprzedawcy i każdego mechanika. Wiem, że zmiany są trudne, ale jest to część naszego życia - powiedział podczas konferencji prasowej Borwieck. 

John Deere szacuje, że wprowadzenie strategii na rynek Polski zajmie kilka lat i nie ma wyznaczonego terminu ich zakończenia. Prezes chciałaby, aby zmiany przebiegły w sposób jak najbardziej naturalny i płynny. 

Co to oznacza dla dilerów John Deere w Polsce?

Jak zauważa prezes Borwieck, John Deere nie zamierza sprzedawać maszyn bezpośrednio. Firma wierzy w lokalność dilerów i ich lepszą znajomość lokalnych uwarunkowań. John Deere chce pozostać jak najbliżej klienta toteż jednym założeń jest, aby odległość od klienta do dilera nie była wyższa niż 30-45 minut jazdy samochodem.

John Deere chciałby współpracować z dużymi firmami dilerskimi, które są wstanie zaoferować klientom specjalistyczną obsługę na najwyższym poziomie. Do tego diler potrzebuje jednak ekspertów o najwyższym poziomie wiedzy i umiejętności, którzy będą w stanie sprostać wymaganiom rolników. Dodatkowo w dużych firmach spadają koszty administracyjne co pozwala obniżyć koszty ich funkcjonowanowania.

Duże firmy dilerskie generują również wyższe obroty co umożliwia lepsze dostosowanie się do zmieniających się warunków biznesowych. Duży diler może również zatrudnić większą liczbę mechaników, którzy w profesjonalny sposób zajmą się maszynami potrzebującymi naprawy.

Borwieck podkreślił, że na polskim rynku John Deere ma ponad 20 proc. udziału w rynku ciągników używanych, w których w coraz większym stopniu pojawia się elektronika. Do obsługi serwisowej tych ciągników potrzeba specjalistycznych narzędzi oraz ludzi umiejących się nimi posługiwać.

Zostanie jeden na trzech dealerów?

Nie zmniejszy się liczba punktów sprzedaży ale na zmniejszeniu ulegnie liczba firm, które są dilerami. Bowiem jak wskazuje doświadczenie firmy John Deere z rynków, gdzie strategia "Diler Jutra 3.0" została już wdrożona, na rynku zostaje jedna z trzech firm dilerskich. Konieczne będą więc zapewne konsolidacje i przejęcia wśród obecnie działających dilerów firmy.

Jak podkreślił prezes Borwieck, w Polsce już są dilerzy spełniający wszystkie założenia nowej strategii. Obecnie wszyscy dilerzy w Polsce uczestniczą już w procesie zmian.  



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • baca56 2020-03-05 13:22:28
    Kupujesz JD i ciągnik jest twój. Ale prawo do jego naprawy nadal stanowi własność koncernu JD. Książki serwisowe, narzędzia i dane diagnostyczne czy regulacyjne stanowią pilnie strzeżoną własność firmy. Musimy walczyć o prawo, które zobowiąże wszystkie marki obecne na polskim (unijnym) rynku do obowiązkowego ujawniania tych informacji.
  • Grzegorz 2020-03-03 09:59:24
    Dokładnie aktualne ceny za oferowane ciagniki są wręcz nie do zaakceptowania. A dilerzy mają z czego opuścić cene tylko już się nauczyli pazerstwa i musi być 50 tyś zł na ciągniku 150-200 km
  • Maciek1991 2020-03-02 20:21:58
    w 100 % popieram kolegę
  • JD2184 2020-03-02 12:32:35
    Najlepszym systemem budowania jakości marki oraz innych podniosłych celów będzie:1 obniżenie cen oferowanych maszyn, 2 podniesienie jakości wykonywania usług serwisowych, 3 podniesienie jakości sprzedawanego produktu. Tego życzę nie tylko opisywanej marce ale i reszcie branży oferującej sprzęt rolniczy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.120.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.