PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Dobre wyniki finansowe Grupy SDF

Dobre wyniki finansowe Grupy SDF

Autor:

Dodano:

Tagi:

W 2012 r. Grupa Same Deutz-Fahr otnotowała 6,6 proc. wzrost przychodów, który zamknął się kwotą 1167,8 mln euro.



Zarząd Grupy SAME DEUTZ-FAHR zatwierdził sprawozdanie finansowe za 2012 rok z przychodami w kwocie 1187,8 miliona Euro oraz 6,6 proc. wzrostem w stosunku do roku ubiegłego. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 0,6 proc. w odniesieniu do roku 2011 i wynosił 8,4 proc., natomiast EBIT wzrósł z 5,6 do 6,1 proc.

Rok 2012 Grupa zamknęła ze skonsolidowanym zyskiem netto w kwocie 50,1 milionów euro. Przychody ze sprzedaży ciągników wzrosły o 6 proc. do kwoty 907,7 milionów euro.

Sektor produktów full line (kombajny zbożowe, kombajny do zbioru winogron, linia maszyn zielonkowych i ładowarki teleskopowe) odnotował 29 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011, osiągając 42,4 milionów euro. Przychody ze sprzedaży części zamiennych zamknęły się kwotą 204,9 milionów Euro, co daje 8 proc. wzrost.

Podsumowując rok 2012 należy również wspomnieć, że Grupa SDF zakończyła realizację działań określonych w strategii ekspansji międzynarodowej, której celem było wzmocnienia pozycji firmy w krajach rozwijających się. Utworzono dwie nowe spółki joint-venture: pierwszą w Turcji z lokalnym producentem Şahsuvaroğlu, który produkuje także ciągniki na licencji Grupy; drugą w Rosji, gdzie porozumienie podpisano z firmą JSC KIROVSKY ZAVOD.

W Indiach, gdzie Grupa prowadzi działalność produkcyjną od 1996 roku, wyprodukowano w 2012 roku 15000 silników. Liczba wyprodukowanych ciągników na koniec roku wynosiła 5731 sztuk, co oznacza nieznaczny spadek w stosunku do roku poprzedniego.

- Generalnie, uważamy, że wprowadzenie nowych modeli, wzmocnienie działalności handlowej oraz prowadzenie precyzyjnych działań inwestycyjnych pozwalają na wzmocnienie pozycji finansowej Grupy oraz prowadzenie działalności inwestycyjnej związanej z nowymi produktami oraz realizacją strategii rozwoju działalności międzynarodowej - powiedział Lodovico Bussolati, dyrektor zarządzający Same Deutz-Fahr. - Ponadto, strategia różnicowania marek oferowanych produktów, poparta działaniami marketingowymi oraz handlowymi, pozwala na uniknięcie dublowania produktów oferowanych przez Grupę, co podnosi konkurencyjność.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.3.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.