PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Egzekucja Ursusa odwołana

Egzekucja Ursusa odwołana Czy Ursusowi uda się wyjść cało z opresji? fot. KH

Autor: Karol Wieteska

Dodano: 06-03-2020 13:37

Tagi:

Zawirowań w Ursusie ciąg dalszy. Historia zaczyna przypominać już brazylijską telenowelę, ponieważ sytuacja polskiego producenta co i rusz ulega zmianie. Być może tym razem, dzięki decyzji Sądu Rejonowego w Olsztynie, firmie uda się wyjść z opresji cało.



Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że bank Millenium, któremu spółka Ursus S.A. winna jest ponad 21 mln zł z tytułu zaciągniętych pożyczek i odsetek, złożył do olsztyńskiego sądu wniosek o wyegzekwowanie tych należności.

Ursus cały czas jednak walczy i jak podaje spółka w komunikacie giełdowym, 19 lutego został złożony w Sądzie Rejonowy w Olsztynie wniosek o przyspieszone postępowanie egzekucyjne. V Wydział Gospodarczy ww. Sądu przychylił się do tej prośby i wydał postanowienie o otwarciu takiego postępowania wobec Ursusa.

Jak podaje spółka, głównymi założeniami planu restrukturyzacyjnego załączonego do wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego jest restrukturyzacja, której główną osią jest skonsolidowanie spółek Ursus i Ursus Bus w jeden podmiot, który wykorzystując efekt synergii, będzie zajmował się produkcją i sprzedażą ciągników rolniczych oraz produkcją i sprzedażą miejskich autobusów zero- i niskoemisyjnych.

Istotnym punktem wpływającym na powodzenie tego planu mają być także dezinwestycje polegające na sprzedaży wybranych elementów majątku trwałego grupy, poprawa rentowności produkowanych i sprzedawanych wyrobów poprzez obniżenie własnych kosztów wytworzenia, dostosowanie struktury zatrudnienia do zmian zachodzących w spółce w ramach prowadzonego procesu, restrukturyzacja obecnego zadłużenia oraz redukcja kosztów prowadzenia działalności.

Na chwilę obecną wydaje się, że plan zaczyna powoli działać, bo już 28 lutego Ursus podał, że dopięta została umowa sprzedaży zakładu w Opalenicy firmie Trioliet Polska Sp. z o.o. za kwotę 6 mln zł co zostało uwieńczone podpisaniem aktu notarialnego.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (21)

  • Janek 2020-03-14 06:48:44
    Ursus to Dziadostwo jeszcze nic nie zrobi a już zepsuty
  • Wegetarianin 2020-03-11 12:04:44
    Trzeba wspierać Polski przemysł to nie powinno podlegać dyskusji. Pytanie tylko czy za wszelką cenę ? Musi być dobra jakość za rozsądną cenę inaczej ja z sentymentu nie kupię bubla który zamiast pracować będzie stał i czekał na serwis .
  • Ali 2020-03-08 18:13:54
    Zobaczymy jak Chinole przestaną podzespoły i części produkować to przeprosicie szybko Polskie ciągniki ,jak nie będziemy mieli swojej marki koszty szybko wam wzrosną .
  • Michał 2020-03-07 13:50:00
    To najgorsza maszyna jaka posiadam, kupiłem bo chciałem wspierać Ursusa a wyszło na to że mtz biją Ursusa jakością na głowę, dzwi mają szczelinę ze palec przejdzie, szyber dach nie szczelny, wentylacja nie działa, w zimniejsze dni wszystko zaparowane jeździć trzeba przy uchylonej szybie, rozładował się akumulator po 4 godzinach postoju, przednia os już strzela (100mtg)nie spasowane plastyki w kabinie, nie działa wałek wom, wieczny komunikat o uszkodzonym hamulcu (2 razy wymieniany czujnik i serwis) jedynie silnik jeszcze daje rade choć zamulony na niskich obrotach (moc 90kM)kazdemu z czystym sumieniem odradzam tego nie dorobionego, skladaka, złożonego na szybko i na odwal sie
    • Wiesław Paluszkiewicz 2020-03-08 19:52:44
      Chłopie jakie ty bzdury piszesz zamiast jechać z tymi problemami do dilera poto żeby się dogadać z tymi drobiazgami to chejtujesz bzdury niszczysz legędę chory człowieku i rujnujesz naszą gospodarkę w ten sposób...
      • jetik 2020-03-09 10:55:31
        Jeżeli Michał pisze prawdę to nie jest żaden hejt ani bzdury tylko fakty i opinia użytkownika - ma do tego pełne prawo. A inni mają prawo dostępu do takich opinii, które mogą okazać się przestrogą przed podjęciem kosztownej decyzji o zakupie ciągnika. Możemy sobie płakać nad upadkiem Ursusa (zapewne większości z nas jest go żal), ale dzisiejszy lubelski ursus nie ma nic wspólnego z tamtym Ursusem. Wspieranie polskiej myśli technicznej i rodzimego przemysłu - zacna sprawa. Ale to nie jest ani polska myśl techniczna, ani rodzimy przemysł. Przykro mi... :/
      • Przemek 2020-03-09 18:32:40
        Wiesiek nie (...) głupot, człowiek wyraził swoją opinię bo użytkuje. Miał kłamać i napisac że wszystko jest ok mimo tylu niedoróbek
    • Olek 2020-03-14 08:53:31
      Drzwi nieszczelne i szyby zaparowane że trzeba okno uchylać - chyba w tych bredniach przylacielu Cię poniosło
      • Kazik 2020-03-14 16:28:11
        Napisał że szyby zaparowane bo mu wentylacja nie działa. Rozumiem że chodzi o nie działający nawiew.
  • bront 2020-03-06 19:23:07
    chronic ursusa za wszelka cene to jest dobro narodowe kawal historii tego kraju anie tylko importowac wszystko a tu likwidowac co za nienawisc wsi do swojej marki nastapila
    • To.wk 2020-03-06 20:25:01
      To jest prywatne przedsięwzięcie, a nie "dobro narodowe", ciekawe czy powiesz tak o Pronarze, dziesiątkach firm w Polsce produkujących tu maszyny? A one są tu. A Zarajczyki to kombinatorzy i tyle.
      • Polak 2020-03-07 02:06:21
        Pronar to pieniądze białoruskiej bezpieki. Kto kumaty ten wie.
      • Kazik 2020-03-08 12:50:45
        Do Polak: widać że jesteś Polak bo zanim pomyślisz to musisz wszystko opluć a prawdy wcale nie znasz. Tak się składa że mieszkam 12 km od Narwi moi znajomi tam pracują i znam całą historię Pronaru. Zamiast pieniędzy bezpieki to chyba Ciebie zostawili rodzice bez opieki jak byłeś mały. Pronar zaczął składać MTZty dlatego że Białorusinom brakowało pieniędzy na zakup płodów rolnych więc płacili podzespołami fabryki z Mińska. Obecny prezes zarządu Martyniuk we wcześniej zakupionym upadajacym POMie Narew zaczął montaż ciągników MTZ 82 z tych podzespołów. Ciągniki były tanie więc rolnicy je kupowali a zakładzik z jednej małej POMowskiej hali stale się powiększał. Pronar wprowadzał swoje zmiany w wyglądzie i trochę w konstrukcji aż wkoncu zaczął produkować swoje modele na zachodnich podzespołach. Te ciągniki były dużo lepsze ale i droższe. Od kilku lat Pronar już nie produkuje ciągników ja weszło euro 4 ponieważ koszty są zbyt duże i cena ciągnika byłaby większa niż np New Hollanda o porównywalnych parametrach.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.217.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.