Od razu wyjaśniamy i precyzujemy, że tylko w Republice Południowej Afryki – przynajmniej na razie. Traktory Farmtrac Heritage są przecież dostępne w naszym kraju jako alternatywa dla tych rolników, którzy wolą mniej skomplikowane konstrukcje.

U nas Farmtrac Heritage dostępny jest w dwóch wersjach 6045 (45 KM 2WD) i 6050C (48 KM 4WD). W RPA natomiast na mocy porozumienia zawartego pomiędzy japońskim gigantem a indyjską spółką Escorts Ltd. oferowanych będzie kilka jego odmian jako E-Kubota w dwóch typoszeregach EK oraz EK Pro/X-Pro.
Pierwsza seria EK wyposażona jest w czterocylindrowe silniki Escorts E4.TCi (poza najmniejszym modelem, który posiada jeden cylinder mniej) o pojemności 2860 cm3 i składa się z modeli EK 6045 2WD (44,5 KM), EK 6060 2WD/4WD (60 KM) oraz EK 6075 2WD/4WD (74,5 KM przy 2200 obr/min).
Skrzynia biegów w niej oferowana to mechaniczna konstrukcja z układem biegów 8/2. Udźwig tylnego TUZ wynosi 1500 kg, a pojemnik paliwa zmieści 60 litrów.
W skład drugiej z oferowanych serii EK Pro/X-Pro wchodzą modele EK 6075 Pro 2WD/4WD (74,5 KM), EK 6090 Pro 2WD/4WD oraz EK 6090 X-Pro 4WD (wszystkie trzy 88 KM). Moc czerpią również z czterocylindrowych jednostek Escorts E4.TCi o pojemnościach 2860 lub 3680 cm3.
Mechaniczna przekładnia w odróżnieniu od modeli EK jest synchronizowana i posiada 12 biegów przód/tył. Tylny podnośnik ma wyższy udźwig 2500 lub 3500 kg, WOM 540/540E/1000 a zbiornik paliwa 60/75/100 l.

Topowy model E-Kubota EK X-Pro (na zdjęciu powyżej) posiada ponadto w standardowym wyposażeniu tylny TUZ z funkcją szybkiego opuszczania (smart lift) i zewnętrznym sterowaniem, regulację kolumny kierownicy oraz błotniki przednie. Wszystkie typy wyposażone są natomiast w daszki z ramą ochronną.
O podpisaniu współpracy pomiędzy firmami Kubota i Escorts Limited pisaliśmy już w grudniu 2018 roku. Dotyczyła ona jednak wtedy tylko rynku indyjskiego.
Farmtrac i Kubota razem? Partnerstwo w drodze na szczyt


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (7)