Hindusi w trakcie procesu konstruowania autonomicznego Farmtraca zaprosili do współpracy wielu światowych potentatów technologicznych. I tak m.in. z austriacką firmą AVL współpracowali w zakresie technologii napędu elektrycznego, Trimble wspomógł w kwestii czujników oraz automatycznego elektronicznego sterowania. Motherson Sumi Systems to z kolei pomoc przy opracowaniu rozwiązań inteligentnej kabiny, Wabco zajęło się sterowaniem i automatyzacja pojazdów, technologię sztucznej inteligencji opracował Microsoft, a Bosch zajął się kwestią emisji zanieczyszczeń. Na chwilę obecną nie są znane dokładne dane techniczne nowego ciągnika.

Władze Escorts Limited mają nadzieję, że współpraca ze wspomnianymi firmami zaowocuje opracowaniem całej serii maszyn z napędem elektrycznym wyposażonych w technologie zdalnego zarządzania pojazdami opartych na autonomicznych aplikacjach oraz uzbrojonych w różne rozwiązania telemetryczne usprawniające proces upraw rolniczych.

Indyjski koncern ma ambicję stania się liderem we wprowadzaniu przełomowych technologii w rolnictwie.

W ubiegłym roku pisaliśmy o pierwszym prototypie indyjskiego ciągnika elektrycznego Farmtrac 26E przedstawionego na Agritechnice w Hanowerze. Silnik o mocy 26 KM został wymieniony w kompaktowym traktorze na akumulator litowo-jonowy.

Escorts Limited planuje do 2020 roku opracować pełną gamę ciągników elektrycznych i hybrydowych w zakresie mocy 50-110 KM.