Co ciekawe ogromna moc będzie generowana przez jednostkę MAN o pojemności 12,4 l. Silnik spełnia jednocześnie normę emisji Stage 4 (Tier 4 Final).
Jak przystało na firmę Fendt w ciągnikach zastosowano układ przeniesienia napędu z bezstopniową przekładnią.
Ciągnik będzie produkowany w oparciu o indywidualne wymagania klientów. Jednocześnie będzie konkurował z ciągnikami w segmencie maszyn o mocy 500 KM, a więc z ciągnikami o budowie przegubowej. Jak szacuje producent rynek ten obejmuje rocznie około 2500 maszyn, z czego najwięcej sprzedaje się w Ameryce Północnej.
Główną przewagą ciągników Fendt 1000 Vario w tym segmencie jest wysoka mobilność wynikająca z możliwości poruszania się z prędkością maksymalną 60 km/h. Dodatkową zaletą ciągnika jest to, że nawet z oponami o szerokości 900 mm, nie przekracza szerokości 3 m i może poruszać się po wszystkich drogach publicznych bez specjalnych zezwoleń.
Nowa seria rozszerza ofertę niemieckiego producenta, która w przyszłym roku będzie obejmowała ciągniki o mocy od 75 do 500 KM.