PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Fendt 313 Vario na baterie od Tesli

Fendt 313 Vario na baterie od Tesli Fendt 313 z napędem elektrycznym fot.fendt-e.nl

To, że czeka nas rewolucja w napędach maszyn rolniczych, jest już pewne, co udowadnia holenderska firma Holland-Utrecht BV, montując silnik elektryczny do ciągnika Fendt 313 Vario.



Na zlecenie firmy Van Huizen zajmującej się budową i utrzymaniem boisk oraz terenów zielonych, specjalny dział konstrukcji Holland-Utrecht, holenderskiej firmy specjalizującej się w mechanizacji rolnictwa, rozpoczął przebudowę ciągnika Fendt. Projekt ten oparty jest na rozwiązaniach firmy New Electric z Amsterdamu, która odpowiada za budowę kompletnych elektrycznych układów napędowych i ich konwersje do pojazdów spalinowych.

Na warsztat trafił ciągnik Fendt 313 Vario, który został pozbawiony silnika, układu chłodzenia, wydechowego, SCR, paliwowego ze zbiornikiem i wszystkich “niepotrzebnych” podzespołów. W ich miejsce zastosowano dwa specjalne silniki elektryczne Siemens połączone ze sobą specjalną przekładnią.

Ciekawostką są baterie akumulatorów odpowiedzialne za magazynowanie energii, których producentem jest amerykańska Tesla. Zostały one umieszczone w specjalnych pojemnikach pod maską i na bokach ciągnika. Dodajmy, że mają one własny układ chłodzenia.

Poważnym problemem, z którym musieli się zmierzyć inżynierowie, było dostosowanie charakterystyki pracy silników elektrycznych do możliwości przekładni ciągnika, której konstrukcja została zaprojektowana pod moc i moment obrotowy silnika wysokoprężnego. Dzięki zmianom w sterowaniu przenoszone na przekładnię moc i moment obrotowy generowane przez silniki elektryczne są zbliżone do przebiegu mocy silnika diesla, co zapewnia przekładni optymalną pracę i bezpieczeństwo.

Cały projekt budowy już niedługo wejdzie, a właściwie wjedzie, w fazę prób na polach.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (28)

  • X xxx 2021-04-22 20:55:33
    A czy ktoś wie ile kosztuje utylizacji takiej bateri
  • Jacek 2021-04-19 09:25:54
    Wszyscy powariowali z ta ekologią. A od dawna wiadomo że energia w przyrodzie nie ginie i ta elektryczna też się z kąź bierze tak się składa że w 90% zwęgla.
    • mnemonic222 2021-04-19 22:14:15
      U nas ze spalania węgla w innych krajach nie.
  • Rolnik 2021-04-19 09:10:29
    Niech poskładają pierwsze te silniki do samolotów bo one najwięcej smrodzą
  • baca56 2021-04-18 12:38:57
    Trzeba w końcu zaprojektować ciągnik na pedały. Będzie 2 w 1: i "zielono" i "tęczowo".
    • Prawda w oczy 2021-04-18 12:52:29
      Ok baco , baco ale t y jesteś zacofany . Jeszcze kilkanaście lat temu komórka była wielkości cegły i stać na nią było tylko bogatych biznesmenów , a obecnie komórka to lekkie i poręczne narzędzie o ogromnych możliwościach . Podobnie z ciągnikami czy samochodami na " prąd" obecnie są drogie i niezbyt doskonałe , ale za kilka czy kilkanaście lat będą one najprawdopodobniej dużo tańsze i wydajniejsze . Baco lepiej się nie kompromituj i zjedź spokojnie obiad , bo ci cukier we krwi spadnie jak w tym dowcipie . Mam nadzieję że mój komentarz jest merytoryczny i cię nie obraża ?
      • mnemonic222 2021-04-18 20:14:01
        Jak kilkanaście lat temu miałeś telefon komórkowy wielkości cegły to naprawdę jesteś zacofany i kompromitujesz się. O dostępności nie wspominam Nie wiem kim jesteś i gdzie żyjesz ale szczerze mi ciebie żal...
      • baca56 2021-04-18 20:22:04
        Na dworcu kolejowym facet targa dwie ciężkie walizy. Inny podróżny pyta która godzina, bo zegar dworcowy zepsuty. Gość odstawia walizy, podwija rękaw, spogląda na zegarek: siódma czterdzieści dwie minuty i szesnaście sekund, słońce wzeszło 6,42, zajdzie o 17.18, zostało jeszcze dwa dni do pełni itd... - Panie, świetny zegarek, to szwajcarski? Nie, nasz radziecki. - To naprawdę wielki postęp osiągnęliście! - Tylko te akumulatory trochę ciężkie odrzekł właściciel zegarka chwytając dwie ciężkie walizy.
      • nn 2021-04-18 21:02:38
        Nie tak szybko. Teraz w najwydajniejszych ogniwach elektrycznych udaje się uzyskać 1/20 gęstości energii w porównaniu z paliwami konwencjonalnymi. Nie zanosi się na przełom w tej dziedzinie.
      • Jarek 2021-04-24 11:47:13
        Do telefonu komórkowego Nikt nie przypuszczał elektryki są wprowadzane odgórnie poprzez ustawy i kary dla producentów aut proces sprzedaży aut elektrycznych do samochodów spalinowych jest bardzo mało każdy potrafi liczyć komórkę każdy chciał mieć elektryka Niestety nie za bardzo
    • Mariusz 2021-04-18 16:43:13
      Racja... i jeszcze na gumkę od weka... 😁
    • TjaA co cie to 2021-04-19 06:46:51
      Tylko że takie coś już istnieje, jest ekologiczny na pedały.
  • Mariusz74 2021-04-18 12:26:20
    Kupowałem żonie w marcu nową corsę , w bardzo dobrym wyposażeniu i automacie kosztowała 74 000. Oglądałem corse-e z takim samym wyposażeniu i fajna, ale... zeby zrównowazyć cenę to musiała by przejechać 300 000 km za darmo . Tak że ta jazda tanio to mit, a ekologia, no cóż...to tak jak z ŚOR w UE i Ukrainie. U nas wycofane a tam wolno. A jemy i tak ich.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.122.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.