Na zlecenie firmy Van Huizen zajmującej się budową i utrzymaniem boisk oraz terenów zielonych, specjalny dział konstrukcji Holland-Utrecht, holenderskiej firmy specjalizującej się w mechanizacji rolnictwa, rozpoczął przebudowę ciągnika Fendt. Projekt ten oparty jest na rozwiązaniach firmy New Electric z Amsterdamu, która odpowiada za budowę kompletnych elektrycznych układów napędowych i ich konwersje do pojazdów spalinowych.

Na warsztat trafił ciągnik Fendt 313 Vario, który został pozbawiony silnika, układu chłodzenia, wydechowego, SCR, paliwowego ze zbiornikiem i wszystkich “niepotrzebnych” podzespołów. W ich miejsce zastosowano dwa specjalne silniki elektryczne Siemens połączone ze sobą specjalną przekładnią.
Ciekawostką są baterie akumulatorów odpowiedzialne za magazynowanie energii, których producentem jest amerykańska Tesla. Zostały one umieszczone w specjalnych pojemnikach pod maską i na bokach ciągnika. Dodajmy, że mają one własny układ chłodzenia.
Poważnym problemem, z którym musieli się zmierzyć inżynierowie, było dostosowanie charakterystyki pracy silników elektrycznych do możliwości przekładni ciągnika, której konstrukcja została zaprojektowana pod moc i moment obrotowy silnika wysokoprężnego. Dzięki zmianom w sterowaniu przenoszone na przekładnię moc i moment obrotowy generowane przez silniki elektryczne są zbliżone do przebiegu mocy silnika diesla, co zapewnia przekładni optymalną pracę i bezpieczeństwo.

Cały projekt budowy już niedługo wejdzie, a właściwie wjedzie, w fazę prób na polach.
Komentarze