Po nieudanym mariażu z chińską spółką Lovol Arbos Group SpA, włoskiego producenta ciągników Goldoni przejęła belgijska firma Keestrack. Belgowie znani do tej pory z produkcji maszyn górniczych i budowlanych nie zasypali gruszek w popiele i już w trzy tygodnie po przejęciu od Chińczyków praw i fabryki Goldoni w zakładach pod Modeną ruszyła produkcja.

Pierwszym modelem, który zjechał z taśmy produkcyjnej po ponad rocznej przerwie w produkcji, jest Goldoni Transcar 40. Ten charakterystyczny dla marki pojazd to ciągnik z platformą ładunkową. Idealny wszędzie tam, gdzie występują wymagające warunki terenowe, jak tereny pagórkowate, podmokłe czy leśne dukty.

Goldoni Transcar 40 fot.Goldoni
Goldoni Transcar 40 fot.Goldoni

Przypomina nieco pojazdy typu “Dzik”, tyle tylko, że ma nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne i może mieć napęd na cztery koła wraz z blokadą dyferencjału przedniej i tylnej osi sterowaną hydraulicznie. Do napędu mogą służyć silniki o mocach od 22 do 66 KM chłodzone powietrzem lub klasycznie płynem.

Przejęcie przez belgijski Keestrack fabryki wraz z pracownikami odbyło się sprawnie i bez cięć w zatrudnieniu.