Silnik w nowej serii ciągników to produkt FPT. Jednostka ma pojemność 6,7 litra. Aby spełnić tzw. ostateczną normę spalin Stage 4, wyposażono go w dwustopniowy system oczyszczania spalin: katalizatorem utlenianiający (DOC) oraz układ SCR. W odróżnieniu od filtra cząstek stałych (DPF), DOC jest bezobsługowy. Za utrzymanie odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej odpowiada wentylator Visctronic, który sterowany elektronicznie dopasowuje jego obroty do aktualnych potrzeb.
Początkowo napęd na będzie przenoszony za pomocą przekładni z fukcją automatycznej zmiany biegów Hexashift. Później ma być również dostępna przekładnia bezstopniowa CMATIC.
O komfort operatora zatroszczono się stosując przede wszystkim czterosłupkową kabinę opartą na czteropunktowym układzie amortyzatorów, amortyzatorze podnośnika i amortyzowanej przedniej osi.
Kabina została przesunięta bardziej do przodu, jest teraz szersza i większa. Dzięki całościowej przedniej szybie i profilowanej tylnej, producent oferuje lepszą widoczność. Sterowanie funkcjami ciągnika może odbywać się na dwa sposoby: za pomocą podstawowego panelu sterowania CIS, lub pełnego, elektronicznego CEBIS, gdzie wszystkie funkcje są dostępne z panelu umieszczonego na podłokietniku.
W skład nowej serii Axion 800 wchodzą cztery modele o mocach w zakresie od 200 do 270 KM. Serią 800 Claas uzupełnia ofertę ciagników pomiędzy maszynam o niższej mocy: Arion 500/600 (145-184 KM), a najmocniejszymi ciągnikami konwencjonalnymi Axion 900 (280-400 KM).
Komentarze