Jak podaje firma, nowy Variant jest stosunkowo lekki jak na taki pojazd przez co dobrze sprawdzi się np. w konfiguracji ze zbiornikiem na gnojowicę i może być wykorzystany do nawożenia wczesną wiosną i do przygruntowego rozprowadzania gnojowicy. Dodatkowo koncepcja obsługi Holmer SmartDrive posiada również sterowanie systemem do nawożenia gnojowicą zintegrowane z terminalem Holmer EasyTouch.
Terra Variant 435 posiada nowoczesny hydrostatyczny napęd jezdny z napędem na każdą z osi z osobna, który umożliwia bezstopniową jazdę z prędkością 0-40km/h, dzięki czemu wyeliminowano wały Kardana. Dodatkowo dzięki zastosowaniu lekkiej konstrukcji Terra Variant 435, łącznie z systemem do rozprowadzania gnojowicy o pojemności 16 m³, waży tylko ok. 16,7 t.
W maszynie zastosowany jest także system asystenta operatora Holmer DynaProtect umożliwiający indywidualną, automatyczną regulację „wyprzedzenia” dla obydwu osi napędowych w każdym położeniu. Zależnie od nachylenia stoku i gęstości obsady dba on o najlepszą ochronę zasobów, podłoża jak również o zachowanie tych samych torów jazdy. W jeździe drogowej system ten pomaga natomiast zminimalizować zużycie podzespołów pojazdu jak również koszty zużycia paliwa.
Ogromną zaletą nowej konstrukcji jest także niski promień zawracania na poziomie jedynie 6,8 m, co w połączeniu z dwoma skrętnymi osiami sprawia, że maszyna jest naprawdę bardzo zwrotna. Rozstaw osi wynoszący 4,26 m i rama położona centralnie gwarantować mają z kolei stabilność w każdym położeniu.
Mniejszy Variant wykorzystuje również dobrze znaną technikę jazdy po śladzie co gwarantować ma, że po każdej powierzchni przejedzie się tylko raz. Każde koło ma swój własny ślad. Dzięki 4 kołom o tym samym rozmiarze ciężar rozkłada się równomiernie i unika się w ten sposób strat z tytułu zbyt dużego zagęszczenia gleby. Ładowność i siła uciągu są równomiernie rozkładane dzięki dużej powierzchni styku kół podczas psiego chodu – przy jednoczesnych optymalnych parametrach przyczepności.
Do napędu maszyny posłużył natomiast silnik Mercedes Benz o mocy 435 KM, który spełnia oczywiście normę emisji spalin Stage V. Dzięki zaś maksymalnemu momentowi obrotowemu 2,1 tys. Nm przy 1,3 tys. obr./min silnik dysponuję dużą siłą przy niskich obrotach silnika co przekładać się ma na dużo mniejsze zużycie oleju napędowego.
W maszynie można oczywiście zastosować całą masę elektronicznych systemów wspomagających, takich jak np. system GPS do precyzyjnego kierowania, systemy dokumentacji czy np Isobus.
Komentarze