Koreańska marka Doosan jest znana głównie z produktów budowlanych, ale na rynku rolniczym też nie próżnują – do Koreańczyków należy marka Bobcat, a silniki napędzają lub napędzały maszyny takich marek jak: Goldoni, Lovol, Arbos, Kioti, TYM. Oczywiście maszyny budowlane i rolnicze to nie jedyna branża, w którą zaangażowana jest Grupa Doosan. Podobnie jak Hyundai czy Samsung koreańska firma jest obecna w prawie każdej dziedzinie przemysłu ciężkiego.

Czytaj więcej
Pierwszy wodorowy FendtOd lipca 2021 r. oddział Doosan Infracore budujący m. in. silniki został przejęty przez firmę Hyundai Heavy Indutries.
Według zapowiedzi przedstawicieli firmy Hyundai Doosan Infracore koreańskie przedsiębiorstwo rozpocznie masową produkcję silników wodorowych wewnętrznego spalania już w 2025 r. Prototyp ma zostać wprowadzony na rynek w 2023 r., walidacja w pojazdach będzie realizowana w 2024 r.
Hyundai Doosan przyspiesza wodorowe działania
Silnik wodorowy w tej chwili tworzony przez Hyundai Doosan Infracore (HDI) to 11-litrowy motor generujący moc 300 kW (402 KM) i moment obrotowy na poziomie 1700 Nm przy 2000 obr./min. Jednostka będzie zgodna z normami Tier 5/Stage V/Euro 7, które wymagają ograniczenia emisji o 90 proc. od obecnego poziomu w celu spełnienia wymagań dotyczących zerowej emisji CO2 (poniżej 1 g/kWh) i zerowego wpływu na środowisko (neutralność emisyjna w UE).

Koreańczycy bazują na klasycznych silnikach
HDI planuje wykorzystać istniejącą technologię i infrastrukturę dotyczącą silników, aby obniżyć koszty i przyspieszyć komercjalizację. Nowe silniki wodorowe zostaną zainstalowane w pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki i duże autobusy oraz w maszynach budowlanych i rolniczych.

Czytaj więcej
Czy paliwa syntetyczne uratują silniki spalinowe? Cz. 1Koreański producent zaprezentuje swoje produkty, w tym silniki H2ICE, akumulatory EV i w pełni hybrydowe układy napędowe typu plug-in na targach CONEXPO 2023, które odbędą się w marcu w Stanach Zjednoczonych. Stoisko działu silników firmy Hyundai Doosan Infracore będzie znajdowało się na drugim piętrze hali South Hall pod numerem S84044.
- Silniki wodorowe wewnętrznego spalania będą stosowane w średnich i dużych pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki, autobusy i maszyny budowlane, a także w średnich i dużych agregatach prądotwórczych. Dołożymy wszelkich starań, aby osiągnąć neutralność węglową, opracowując ekologiczne technologie związane z wykorzystaniem wodoru w odpowiedzi na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji dwutlenku węgla obowiązujące na rynku – powiedział, Kim Joong-soo, kierownik działu silników w firmie Hyundai Doosan Infracore.

Czytaj więcej
JCB przechodzi na wodór?


Komentarze