PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Inżynierowie z Kuboty w polskich gospodarstwach

Inżynierowie z Kuboty w polskich gospodarstwach

Autor:

Dodano:

Tagi:

To już drugi rok z rzędu kiedy inżynierowie z Kuboty odwiedzają polskie gospodarstwa i przeprowadzają inspekcje pracujących tam japońskich ciągników.



Lustracja ciągników Kubota pracujących w gospodarstwach jest przeprowadzana w ramach programu Kubota Insight Program (KIP), czyli w wolnym tłumaczeniu kompleksowy monitoring ciągników u klienta końcowego. Obejmuje on najważniejsze dla marki kraje Europy.

W ramach programu Japończycy dowiadują się, jak ich ciągniki są eksploatowane i serwisowane w krajach, do których docierają. KIP składa się z szeregu wizyt u właścicieli ciągników Kubota, szczegółowych przeglądów samych maszyn oraz wywiadów z ich użytkownikami na temat wrażeń z eksploatacji.

Trzynaście takich wizyt miało miejsce w listopadzie. Grupa japońskich inżynierów odwiedziła polskich właścicieli maszyn Kubota. Mieli oni wsparcie działu serwisu polskiego dystrybutora oraz serwisantów tych dilerów, którzy sprzedali kontrolowane ciągniki.

Wszystkie wizyty w ramach programu KIP wyglądają podobnie. Na początku rolnik wypełnia ankietę satysfakcji z produktu. Ma oczywiście możliwość zgłoszenia swoich uwag, zwłaszcza tych krytycznych, które są skrupulatnie notowane.

Japońscy goście zadają pytania, wyjaśniają kwestie nurtujące użytkownika, a także dają wskazówki odnośnie eksploatacji maszyny. Najciekawszym momentem jest, gdy inżynier z Kuboty zakłada kombinezon roboczy i przystępuje do szczegółowej inspekcji ciągnika.

Sprawdzane jest kilkadziesiąt punktów kontrolnych, a oględziny podwozia przeprowadzane są na leżąco pod maszyną. Wizyta kończy się przekazaniem użytkownikowi ciągnika pełnego raportu z oględzin wraz ze wskazówkami dotyczącymi dalszej eksploatacji.

Tego rodzaju inspekcje zwykle wzbudzają w rolnikach niemały podziw. Rzadko zdarza się bowiem, aby producent ciągników rolniczych wysyłał swoich specjalistów do użytkowników końcowych. Zwłaszcza, gdy odległość jaką mają do pokonania to ponad 8500 km.

W tym roku specjaliści z Japonii zostali wsparci przez inżyniera z niemieckiego oddziału firmy Kubota. Ponadto mieli oni do dyspozycji w pełni wyposażony samochód serwisowy polskiego dystrybutora. Dzięki temu goście z Kraju Kwitnącej Wiśni byli w stanie na poczekaniu dokonywać drobne naprawy.

W ciągu tygodnia trwania tegorocznego programu KIP delegacja z Japonii zawitała u trzynastu klientów w siedmiu województwach - od Lubelszczyzny po Wielkopolskę. Wszystkie inspekcje spotkały się z ciepłym przyjęciem przez użytkowników. W ankietach podkreślali oni, że uważają KIP za unikalną i wartą naśladowania inicjatywę, która dobitnie świadczy, jak bardzo Japończykom zależy na zadowoleniu polskich użytkowników.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • jarki 2013-12-03 12:53:39
    szkoda że Kubota niema montowni w europie !
    a jeszcze lepiej w Polsce jak eskort
  • rozczarowany 2013-12-03 10:54:02
    To się nazywa dbanie o klienta!!! Brawo !!!! Kilka lat wstecz kupiłem rozsiewacz z firmy SIPMA. Maszyna za te pieniądze ok, ale problemem były normy wysiewu. Zgłoszenie tel olali, na pisemne raczyli z łaską odpowiedzieć. Szef serwisu powiedział mi że jestem pierwszy co się na to skarży. Ale ciągle nie dowierzał że taka sytuacja ma miejsce i przysłał serwis. Serwis zrobił próbę kręconą i oczy mieli jak 5 ZŁ że tak kolosalne są różnice - ponad 150-200%!!!!!! Spisali protokół i pojechali. Dzwoniłem do firmy dowiedzieć się czy coś z tym robią ale brak jakiejkolwiek sensownej odpowiedzi. Totalna olewka jedynie? się liczy, a ty chłopie poprawiaj i rób coś za co już zapłaciłeś. I przez taką drobnostkę firma całkiem straciła szacunek w moich oczach. Ubolewam jedynie nad tym, że zagraniczne firmy potrafią to zrozumieć i dbać o klienta, a polskie są na poziomie średniowiecza i cieszą się że mają zysk ze sprzedaży, niestety:(
  • Podlasiak 2013-12-02 17:01:28
    Ale nie martwcie sie w Polsce tak dobrze jak w Japoni nie bedzie. Za dużo mamy złodziei
  • Rolnik 2013-12-02 16:41:56
    Kubocie widocznie zależy na kliencie. Chciałbym żeby inne firmy wzięły przykład. Obecnie po zakupie, kontakt się urywa. Z gwarancją bywa różnie. Co jakiś czas przychodzą najwyżej ulotki reklamowe.
  • stig 2013-12-02 10:12:03
    bo japonczycy to naród honorowy, honor ponad wszystko, nie jak ludzie z europy czy ameryki ze aby kasa sie liczy, japonczyk jak wyprodukuje cos psujacego sie to sie tego wstydzi a zachód sie cieszy bo na tym zarabia, taka jest róznica pomiedzy tymi ludzmi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.97.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.