PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak minął rok 2020? - Zetor

Jak minął rok 2020? - Zetor Zetor Polska 2020r zalicza do udanych. Sprzedaż rosła mimo pandemii, fot AŁ

Autor:

Dodano:

Tagi:

Polska jest największym rynkiem zbytu dla Zetora. O to, jak czeska marka radziła sobie w tym roku, zapytaliśmy w siedzibie Zetor Polska.



Mijający rok 2020 był dla nas wszystkich wyjątkowy: zarówno prywatnie, jak i zawodowo. Koniec roku to zwykle czas podsumowań, dlatego zapytaliśmy producentów maszyn rolniczych o to, jak minęły im ostatnie 12 miesięcy. Oto co usłyszeliśmy od Roberta Szewczyka, menadżera marketingu firmy Zetor Polska. 

Farmer: Jak podsumowałby Pan rok 2020 w waszej firmie?

Robert Szewczyk: - Rok 2020 przez Covid-19 okazał się zupełnie inny od wszystkich poprzednich lat. Wszelkie plany wystawowe i pokazowe oraz zachowania klientów uległy zmianie. Pod względem sprzedaży ten rok był lepszy niż poprzedni, ale kontakt z klientem został mocno utrudniony. W 2020 roku Zetor wprowadził na rynek serię Forterra w nowym designie, który podoba się klientom. W 2021 roku Zetor będzie obchodził 75-lecie swojego istnienia i postaramy się z tej okazji przygotować specjalną serię ciągników, która również powinna przypaść do gustu klientom.

Jak podsumuje Pan sytuację w branży w mijającym roku?

Generalnie branża maszynowa w 2020 roku nie zanotowała większych problemów, a nawet dla wielu firm ten rok okazał się lepszy niż 2019. Problemem wydaje się przede wszystkim spadek opłacalności w rolnictwie spowodowany głównie spadkiem cen na rolnicze produkty. Miejmy nadzieję, że 2021 rok przyniesie nie tylko przełom w walce z COVID-19, ale również wzrost opłacalności w rolnictwie, co spowoduje poprawę nastrojów w tej ważnej dla nas wszystkich branży gospodarki.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (29)

  • Grzegorz 2020-12-22 17:32:44
    Witam wszystkich. Zetora kupił bym nowego ale te stare serie lata do 2005.
  • Marcin 2020-12-22 10:38:39
    Miałem forterre i Proximie Plus to dziadostwo same awarie turbina po 2 tys mth skrzynie biegów , sprzęgła wszystko jak z plastiku na szczęście sprzedałem ten złom nigdy więcej zetora
    • rolnik 2020-12-22 12:44:10
      Kazdy jeden sie psuje.Od arbuzów , jaśów ,koniach na zeturach kończąc .A jak myslisz inaczej to sobie żyj z takim przekonaniem . A propos turbin znajomy ma dojca niecałe 1500 mth turbo 2 razy wymieniane i na dodatek nie do kupienia w polsce koszt 1 około 10000zł netto
  • Domin 2020-12-21 18:37:17
    Witam sa to prostej konstrukcji ciagniki wiekszosc napraw kazdy zrobi sam a w innych ciagnikach morzesz tylko pomarzyc pelno koszy sprzeglowych z tarczami i pierdól kosz pogania kosz sprzeglowy oplacalnosc rolnictwa jest bardzo mala trzeba liczyc koszty
  • Andrzej 2020-12-21 16:39:46
    Może ktoś ma zetor major albo proxe 70. Jak one chodzą? Jest sens się w to pchać? Poproszę opinie użytkowników
    • Andrzej 2020-12-21 17:16:33
      Mam majora 2016 narazi 1800 mth puki co to zero awarii, spalanie max 7 litrów, mogę polecić zakupu nie żałuję
    • ted 2020-12-21 17:48:18
      Posiadam od nowości z 2005 r proxime z ładowaczem czołowym , przebieg około 7000 tys motogodzin z głównych awarii to wymiana sprzęgła przy 4000 tys motogodzin i powiem ,że po wymianie jest lepiej niż oryginał bo do tej pory nic tam nie zaglądałem a przy oryginale to praktycznie co miesiąc jakieś regulacje był robione a tak po za tym to drobne przecieki . moje zdanie o proximach jest takie , że są zbyt drogie a porównując je do zachodnimi to różnica ceny kilka tyś, gdy swoją kupowałem to była cena 100 tyś a zachód o takiej samej moc 180 tyś a dziś to kilka tyśaków różnicy albo podobnie i pamiętaj , że zetor żeby co robił tak technologia jest daleko w tyle ,tam tylko części są tanie bo sprzęgło to chyba 2 tyś a tu morze łapać 12 tyś bo w zetorze sam to zrobiłem . kupiłem drugi ciągnik , ale już w zetora nie wchodziłem mimo tego , że nie mam problemów z proximo
      • jan 2020-12-21 18:00:29
        wymieniałeś już synchronizatory albo coś innego w skrzyni?
      • ted 2020-12-21 18:15:40
        wymieniłem tylko sprężynę o kształcie " V " przytrzymuje lewarek zmiany biegów , ale to był raz gdzieś na początku
    • Pawel 2020-12-21 21:10:41
      Mam prox 85 z ladowaczem 2009r I mialem pare grubszych awari takich jak pompa hydrauliki, synchronizator rewersu, i teraz znowu cos w skrzyni sie sypnelo ale jeszcze nie rozebrane wiec nie wiem co
    • Zetor major 80 2020-12-22 19:59:53
      Mam taki od końca 2018 roku. W ub. roku trochę jeżdzony i w tym. Wypracował zaledwie 250 motogodzin mth. Pali dość mało. W lekkiej robocie 5l/motogidznę (40 minut), w cięższej orce dochodzi do 20 litrów na hektar (pług 4x35, głębokość orki 30cm, gleba - lekka glina, miejscami do średniej). Jeździ dobrze, podskakuje na nierównościach jak piłka, po bitych drogach da się jechać maksymalnie 3 biegiem szybkim na 1400 obr/in. Buda wpada w rezonanse (pozdrowienia dla fabryki z sokółki), w kabinie jest gorąco gdy świeci słońce. Gorące powietrze dmucha na przednią szybę. Napój, który przy niej stał nagrzał się do blisko 50 stopni Celsjusza. Dźwignia zmiany biegów na początku działa ciężko, ale możńa się przyzwyczaić. Uciążliwe są blokady uruchomienia silnika i WOM. Jednak dzięki temu ludzie niedorozwinięci nie zrobią sobie krzywdy. Dziecko tego nie uruchomi, pijany też będzie miał duży problem. Złodzieje i tak wiedzą jak to ominąć. W porównaniu do farmtraca 80 silnik jest mniejszy i już osiągnął maksimum. W farmtracu silnik jest maksymalnie zdławiony (jak w majorze 60). Fotel kierowcy ciężko ustawić. O ile w c330 działa dobrze, w C360 jako tako, to majorze skaczesz na każdym dołku. Za mocno skręcona sprężyna i zgnieciesz gąbkę fotela. W kabinie, mimo iż pyłoszczelna, strasznie brudno. Najlepiej jeździć masce przeciwpyłowej. Nie odbiega to standardem od starszych case, czy JD. Tam też jest bardzo brudno.
  • Rol_mech 2020-12-21 16:17:30
    Kupiłem starego poczciwego 7245. Fakt starty i do remontu ale własny nie banku i spokojnie mi się śpi... Nie będzie opłacalności produkcji rolnej to i nie będzie sprzedaży nowych ciągników
    • ur1 2020-12-21 16:55:46
      Dobry traktor pewnie dlatego taki drogi jak na swoje lata 10 lat temu trzeba bylo dac 35 tys teraz 45 :) jak ktos chce miec duza stope zwrotu z kapitału mozna inwestowac za nastepne 10 lat bedzie kosztowal 55 tys
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.