PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak założyć teflonowe wkładki uszczelki głowicy MTZ? - Farmer radzi

Jak założyć teflonowe wkładki uszczelki głowicy MTZ? - Farmer radzi Jak założyć teflonowe wkładki uszczelki głowicy MTZ? fot AŁ

Autor:

Dodano:

Tagi:

Często pytacie nas o to, jak rozwiązać jakiś techniczny problem związany z mechanizacją rolnictwa. Dziś odpowiemy na pytanie jak założyć teflonowe wkładki uszczelki głowicy MTZ? Ciąć, czy nie ciąć?



W artykule Ile kosztuje remont silnika MTZ-82? wspomniałem, że "teflonowych wkładek wsuwanych w wewnętrzne metalowe okucie uszczelki pod głowicę ciągnika MTZ-82 nie docinamy". W waszych komentarzach rozgorzała wówczas gorąca dyskusja - okazało się, że ten temat wcale nie jest taki oczywisty i wymaga dokładnych wyjaśnień. 

Zamówiłem więc na portalu Gieldarolna.pl oryginalną uszczelkę głowicy ciągnika MTZ wraz z teflonowymi wkładkami, by pokazać wam, jak prawidłowo je założyć.

Ciąć, czy nie ciąć?

Z waszych komentarzy wynikało, że głównym problemem było to, jak włożyć wkładkę w uszczelkę i czy ją ciąć, czy nie ciąć. I tu kilka słów wyjaśnienia. Plastikowe wkładki (zwane "teflonem") pojawiły się w silnikach ciągników MTZ-82 dopiero wraz z 80-konnym silnikiem D-240. Wcześniejszy model MTZ-50 nie posiadał takich wkładek mimo bliźniaczej uszczelki pod głowicę. Dla ścisłości, różniła się wyłącznie dodatkowymi wycięciami na kanały wodne.

Zastosowanie dodatkowego uszczelnienia w postaci plastikowych wkładek zostało wymuszone większym ciśnieniem sprężania w komorze silnika D-240 i pochodnych. I to właśnie ciśnienie "rozpycha" wkładki, uszczelniając komorę, ale też powoduje przedmuchy uszczelki, gdy je przytniemy przy montażu. 

I uwaga: kupując uszczelkę pod głowicę, trzeba wybierać oryginalną. Tylko do takiej pasują teflonowe wkładki zarówno na długość, jak i na szerokość. 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (22)

  • qwerty 2021-01-13 15:50:40
    Jednak nikt nie wie dlaczego nie należy przycinać tych uszczelnień. Autor coś gdzieś przeczytał, zobaczył kilka filmów na yt i napisał artykuł tylko po to, żeby ludzie czytali. Wiedzy zero, wartości artykułu zero. Skoro autor jest taki doświadczony w naprawach silników MMZ to niech w końcu wyjaśni jaka powinna być ich długość i jak je montować skoro mają różne długości. Bo na razie to jest wypowiedź 5 letniego dziecka: nie przycinać bo tak.
    • Joad 2021-01-14 13:22:10
      Niezwykłe w komentarzach jest to, jak traktuje się wiedzę. Film nie mówi o tym, że wkładki należy ciąć, nie mówi o ile je ciąć, nie mówi o tym czy są równe czy nierówne, ale O TYM, jak je założyć poprawnie bez zastanawiania się ciąć czy nie ciąć. To jeszcze raz: Jak je założyć niezależnie od milimetrowych różnic w ich długości. To własnie jest WIEDZA.
  • ROLNIK 2021-01-02 13:22:04
    Ponawiam pytanie: dlaczego się nie przycina tych uszczelnień? Ktoś zna powód, czy wszyscy się naoglądali filmików na youtube i uznali, że skoro ktoś w internecie tak powiedział to tak musi być?
    • Joad 2021-01-02 15:32:25
      Jest wyjaśnione w 4,33 minucie
      • ROLNIK 2021-01-02 15:49:03
        Ale nie chodzi mi o wyjaśnienia gościa z youtuba, który o silnikach wie tylko tyle, że mają uszczelkę pod głowicą. Mi chodzi o wyjaśnienie dlaczego nie przycinać, skoro w jednym komplecie uszczelnień różnica długości między najdłuższym i najkrótszym wynosi 10mm. Niech ktoś w końcu wytłumaczy na który cylinder zakłada się najdłuższy pierścień, a na który najkrótszy. Bo na razie jest tylko napisane żeby nie przycinać bo tak. A konkretnego powodu nikt nie podał. Jedynie serwisant napisał, że ma być 4 mm naddatku i będzie dobrze. Ale napisał, że to są jego doświadczenia, a jak ma być w rzeczywistości nadal nie wiadomo.
  • Marcin 2020-12-31 22:05:51
    Ja nie przycinam można podobnie je wywinąć podobnie jak oringi najlepiej przed włożeniem zalać je na trochę gorącą wodą wtedy będą bardziej elastyczne i łączenie ustawić najlepiej w majszerszym miejscu na uszczelce bo włożeniu w uszczelce trzeba uszczelke dobrze wycentrować na bloku silnika tak żeby równo leżała wokół szklanek cylindra bo one mają ranty na kture nie powinien ten teflon przy skręcaniu głowicy zachodzić gdy się go miażdży bo wtedy nigdy głowicy się nie dociągnie będą strzelały śruby od głowicy i bedzie narażona na szybkie uszkodzenie
  • Serwisant niezależny 2020-12-31 16:29:29
    Ałtor nieźle kombinuje. Teraz zrzuca winę na nieoryginalne uszczelnienia. A z doświadczenia wiem, że oryginalne też są różnej długości. Na ileś tam kompletów tylko kilka szt. miało właściwą długość. Zawsze docinałem z 4mm naddatkiem i nigdy nie było problemów z uszczelką. Tylko żeby to wiedzieć to trzeba zrobić kilkadziesiąt silników, a nie oglądać je na obrazkach czy filmach.
    • AAA 2020-12-31 18:08:43
      No i doczekaliśmy się komentarza Serwisanta Niezaleznego. I własnie dla ciebie był ten film, patrz i ucz sie. Nie przycina sie i jest to jasno wyjaśnione dlaczego. Jesli nie rozumiesz, to nie dotykaj tych uszczelek.
      • ROLNIK 2021-01-01 12:33:51
        Nie przycina się bo tak powiedział ktoś na filmiku, czy jest jakieś inne uzasadnienie?
  • Agroastrolog 2020-12-30 20:33:56
    Ten niby teflon, po pół godzinie wypala się. Przy właściwie wystających tulejach ponad płaszczyznę bloku i płaszczyźnie głowicy bez zwichrowań, uszczelka bez tych wkładek wytrzymuje. Należy tylko zachować opisane w instrukcji: kolejność i moment przykręcania i koniecznego dokręcenia śrub po godzinie pracy silnika. Trzeba dodać, że to drugie dokręcenie ma decydujący wpływ na długotrwałą szczelność komory spalania. O oringu w kanale olejowym pisałem w artykule dlaTop Agrar 02.2012.
    • Joad 2020-12-30 21:02:45
      Te teflony nie wypalają się. Wystarczy im się przyjrzeć po zdjęciu głowicy, są zgniecione, ale nie przypalone i spełniają swoje zadanie nie tylko w MTZ-82, ale też występują w 6-cylindrowych silnikach MMZ ciągników MTZ Belarus. Sztuką jest je prawidłowo założyć i w filmie jest prawda, nie wolno ich obcinać.
      • Agroastrolog 2020-12-30 21:40:58
        Być może w fabryce zakładają teflonowe krążki. Ja spotkałem niby teflonowe, które skapywały nad płomykiem świecy.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.51.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.