PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak zwiększyć zimotrwałość paliwa?

Jak zwiększyć zimotrwałość paliwa?
Skutecznym i tanim sposobem obniżenia temperatury krzepnięcia oleju napędowego jest zastosowanie depresatora, fot. Farmer

Za oknami ujemne temperatury, a w baku wciąż paliwo letnie? Takie połączenie może doprowadzić do problemów z rozruchem silnika Diesla. Może, jednak nie musi – wystarczy zastosować depresator.



Graniczna temperatura, przy której możliwy jest swobodny przepływ tzw. przejściowego oleju napędowego przez filtr wynosi -10 st.C, a w przypadku letniego odpowiednika – 0 st. Celsjusza. Oznacza to, że potrzeba naprawdę niewiele, aby nasz pojazd już przy niedużym spadku temperatur był unieruchomiony.

Pierwsze przymrozki – pierwsze kłopoty?

Specyfika branży rolniczej powoduje, że wiele maszyn i urządzeń wykorzystywanych jest sporadycznie, przez co istnieje duża rzesza użytkowników, którzy będą niemile zaskoczeni próbując pracować nimi w czasie najbliższych przymrozków.

W lepszej sytuacji są najczęściej kierowcy, gdyż paliwo zimowe oferowane jest na stacjach paliw od jakiegoś czasu, stąd szansa na zatankowanie zimowego, bądź nawet przejściowego oleju napędowego jest zdecydowanie większa.

Na problemy – depresator

Na rynku znajdziemy liczne depresatory do diesla. W ich składzie znajdziemy dodatki zapobiegające łączeniu się kryształków parafiny w oleju napędowym. W praktyce oznacza to, że stosując depresator możemy zapobiec zablokowaniu przewodów paliwowych oraz filtra paliwa.

Stosowanie ich zgodnie z przeznaczeniem i w odpowiedniej ilości pozwoli zredukować temperaturę krzepnięcia paliwa nawet do -40 stopni Celsjusza.

Jak stosować?

Producenci depresatorów zalecają, aby dodatek ten został wlany do zbiornika paliwa tuż przed tankowaniem, dzięki czemu późniejsze wlanie oleju napędowego spowoduje dokładne jego wymieszanie.

Dopuszczalne jest również dodanie depresatora do zbiornika paliwa, w którym już znajduje się olej napędowy. W takiej sytuacji trzeba jednak pamiętać, że po aplikacji preparatu należy uruchomić silnik, tak aby depresator mógł pomieszać się z paliwem i rozprowadzić się po całym układzie.

Ważne jest, aby depresator  dodać do zbiornika przed nadejściem mrozów, bo tylko w takich warunkach preparat będzie mógł osiągnąć pełnię skuteczności.

Co istotne, należy pamiętać że paliwo letnie będzie wymagało większej dawki depresatora, aniżeli paliwo przejściowe, czy zimowe. 

Depresatory sygnowane logiem renomowanych producentów są w pełni bezpieczne dla nowoczesnych silników Diesla.

Ile zapłacimy za depresator?

Oto kilka przykładów. Za depresator marki Liqui Moly o pojemności 0,15 l zapłacimy niespełna 30 zł. Taka ilość środka powinna wystarczyć na ok. 50 l paliwa.

Depresator K2 DFA-39 o pojemności 0,5 l został wyceniony na ok. 15 zł. Zaleca się stosowanie 50 ml preparatu na 60 l ON, zaś w przypadku paliwa letniego dawkowanie należy zwiększyć dwukrotnie.

Deprasator marki Moje Auto został wyceniony na 19 zł za opakowanie o pojemności 0,5 l. Taka ilość zdaniem producenta wystarcza na 500 l paliwa.

Benzyna może zaszkodzić

Powszechnym zjawiskiem w przypadku części użytkowników jest dodawanie do diesla benzyny lub denaturatu. Taka praktyka była i jest skuteczna w przypadku starszych silników, jednak nie zaleca się jej w kontekście jednostek z najnowszymi rozwiązaniami opartymi na systemie zasilania silnika typu common rail.

Obie substancje pogarszają bowiem właściwości smarne paliwa. Ponadto takie działanie jest po prostu nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż w cenie 4 litrów benzyny znajdziemy preparat, który w sposób bezpieczny obniży temperaturę krzepnięcia paliwa o kilka stopni Celsjusza.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • Albert 2021-12-13 07:53:46
    Lać paliwo bez bio gówna i połowa sukcesu
  • Depresator 2021-12-12 09:30:11
    Najlepszym depresatorem Są ceny nawozów ... depresja gwarantowana
  • Pablo 2021-12-12 08:33:10
    kupić zimowy olej napędowy :-))
    • Bolo 2021-12-12 09:30:28
      Tylko jak ktoś ma letni B7, to taki ON należy jak najszybciej zużyć, ponieważ nie nadaje się do dłuższego przechowywania (wytrąca się tzw gil w paliwie).
      • Prawilny rolnik 2021-12-12 15:21:42
        To nie oszczędzać tylko lać b0 i gile to będą z nosa lecieć
      • Tomasz 2021-12-12 15:54:59
        Tylko weź dostań B0, wszędzie B7

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.203.18.65
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.