PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jakie wyzwania czekają dealerów maszyn rolniczych?

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Claas Polska

Dodano: 28-02-2020 12:29

Tagi:

Nowe warunki ekonomiczne, jakość świadczonych usług, wszechstronna oferta, profesjonalne doradztwo – to tylko kilka wyzwań, które w najbliższych miesiącach i latach czekają branżę rolniczą. W jaki sposób się do tych zmian przygotować? Jak skutecznie spełniać oczekiwania klientów? Sprawdźmy to na przykładzie długoletniego dealera marki CLAAS – firmy Świerkot.



Firma Świerkot znajduje się we wsi Studzionka w województwie śląskim. Zajmuje się sprzedażą maszyn nowych i używanych oraz świadczy usługi rolnicze na skalę europejską – od Rumunii, przez Węgry, Słowację, Polskę, po Litwę i Łotwę. Z marką CLAAS firma współpracuje od samego początku, kiedy niemiecki producent wkroczył do Polski, czyli od 2009 r. Świerkot to jeden z pierwszych dealerów w sieci dealerskiej CLAAS. Obecnie firma ze Studzionki zatrudnia około 80 osób i stale się rozwija, aby spełnić wymagania dynamicznie zmieniającej się branży rolniczej. Dealerzy muszą dostosowywać się do coraz większych oczekiwań klientów i postępu technologicznego. Jakie najważniejsze wyzwania stoją przed dealerami?

Nowe warunki ekonomiczne

Jednym z priorytetowych punktów jest dostosowanie się do nowych warunków ekonomicznych, czyli dużego wzrostu kosztów pracy. Stanowią one istotne wyzwanie finansowe dla przedsiębiorców.

– Uważam, że naszym największym zadaniem będzie koncentrowanie się na rozbudowie i obsłudze posprzedażowej. Cały czas dostosowujemy działania w tych aspektach, aby umacniać firmę w zmieniającym się rynku i dostarczać jak najbardziej kompleksową ofertę – mówi Grzegorz Świerkot, właściciel i prezes zarządu firmy Świerkot.

Jakość świadczonych usług

Na pierwszym miejscu należy wskazać doradztwo, i to bardzo szeroko rozumiane – począwszy od sprzedaży nowych maszyn, przez wdrażanie nowych technologii związanych z systemami GPS i z rolnictwem precyzyjnym. – Naszym celem jest bycie jak najbliżej klienta, czyli stworzenie nowych punktów handlowo-serwisowych. W regionie, w którym działamy, mamy do pokonania mniej niż 50 km do większości klientów, co zapewnia szybką reakcję serwisową i bardziej zażyłą codzienną współpracę – przekonuje Grzegorz Świerkot.

Wszechstronna oferta

Stworzenie wszechstronnej oferty, odpowiadającej na oczekiwania klienta, to kolejne ważne wyzwanie w branży. Jak opisuje Grzegorz Świerkot, jego firma zajmuje się sprzedażą maszyn nowych i używanych, części zamiennych oraz serwisem maszyn. Świadczy usługi w zakresie zbioru (zbóż, rzepaku, kukurydzy, słonecznika, soi) oraz siewu (kukurydzy i słonecznika). Ponadto wykonuje usługi sieczkarniami polowymi, prasami silosującymi oraz przyczepami objętościowymi. Trudni się również transportem ponadgabarytowym, w szczególności przewozem maszyn rolniczych. Tak różnorodna oferta wyróżnia zespół charakteryzujący się ogromnym doświadczeniem zdobywanym w wieloletniej obsłudze szerokich flot maszyn usługowych.

Profesjonalne doradztwo

To, czego klient wymaga dzisiaj od dealera, to z pewnością profesjonalne doradztwo. – Przede wszystkim uczulam, żeby rolnicy inwestowali w dopasowane do swoich potrzeb maszyny, które będą mogli efektywnie wykorzystać w gospodarstwach ze względów ekonomicznych, jak i ze względu na maszyny towarzyszące – komentuje Grzegorz Świerkot. – Ważne, aby dopasować się do istniejącego parku maszynowego. Istotne jest, by nie przeinwestować gospodarstw, co niestety się dzieje. Zdarza się, że gospodarstwa inwestują w zbyt duże maszyny, których wydajność zdecydowanie przekracza potrzeby i plany rozwojowe klienta. Tymczasem ekonomika w dzisiejszych czasach jest nieubłagana. Dlatego jako osoba doradzająca w wyborze maszyn zwracam na ten aspekt bardzo dużą uwagę – dodaje.

Doświadczony zespół

Żaden dealer nie przetrwa na rynku, jeżeli nie będzie miał doświadczonej załogi. – Serwisanci są z nami już od ponad 15 lat. Swoje doświadczenie zdobywali jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z CLAAS, dzięki czemu uzyskali praktyczną wiedzę o sprzęcie, który teraz serwisują. Próbujemy też pozyskać nowy „narybek”, co nie jest łatwe w dzisiejszych czasach. Większość naszych mechaników jest w przedziale 30–45 lat. Stawiamy jednak na szkolenia młodych uczniów, aby rozwijać ich wiedzę oraz budować niezawodny i skuteczny serwis – opowiada przedstawiciel dealera.

Zmieniające się warunki klimatyczne, rosnąca populacja ludzi oraz różnorodne możliwości żywieniowe i rolnicze stanowią dobrą okazję, aby wzmacniać ekosystemy przedsiębiorczości w regionie oraz rozwijać działalność rolników przez świadome wykorzystanie zdolności współpracy i zmian technologicznych. Przykład firmy Świerkot pokazuje, że kompleksowa oferta może się okazać receptą na długoletni sukces.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.