PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jelenie w Sokółce

Autor:

Dodano:

Tagi:

Pierwsze ciągniki Farmer wyjechały z Sokółki w 2003 r. i były skonstruowane na podzespołach JUMZ, MTZ, Carraro. Zaostrzające się normy spalin spowodowały, że w ciągnikach zaczęto stosować coraz nowocześniejsze jednostki napędowe.



W najbliższych dniach do sprzedaży ma trafić nowa seria maszyn oznaczonych symbolem TE wyposażonych w silniki John Deere. Spełniają one normę czystości spalin Etap IIIA. Do tej pory tylko jeden ciągnik – Farmer F-8258 był wyposażony w jednostkę napędową z logo jelonka, ale nieco starszej generacji (Etap II).

Nowo wprowadzona seria obejmuje trzy ciągniki: F-7258 TE, F-8258 TE, F-9258 TE o mocach: 76, 82, 86 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio: 271, 286 i 302 Nm i jest osiągany przy 1400 obr./min. Wszystkie silniki to czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki o pojemności 4,5 l, zasilane systemem bezpośredniego wtrysku paliwa. Według producenta zużycie paliwa waha się w granicach 255–265 g/kWh, zbiornik paliwa ma pojemność 125 l. W kierowaniu traktorem pomaga hydrostatyczny układ wspomagania. Napęd na przednią oś jest przenoszony systemem Carraro, a załącza się go elektrohydraulicznie przyciskiem. Skrzynia biegów jest mechaniczna, ale zsynchronizowana i wyposażona w rewers. Standardowa przekładnia ma 12 przełożeń do przodu i tyle samo do tyłu.

Traktor może poruszać się z prędkością do 40 km/h. Za dopłatą skrzynia biegów może być typu 24+24 (24 biegi do przodu i do tyłu). W układzie hydraulicznym pracuje pompa o wydajności 55 l/min, a na zewnątrz wyprowadzone są trzy pary szybkozłączy. Udźwig na końcach cięgieł tylnego TUZ jest przeciętny w tej klasie mocy i wynosi 3800 kg. W zależności od rodzaju zaczepionego narzędzia kierujący ma do wyboru dwie prędkości WOM: 540 lub 1000 obr./min oraz tryb zależny i niezależny od obrotów silnika. Uwagę w Farmerach, także modelach dotychczasowych, zwraca kabina z rzędem świateł roboczych umieszczonych pod dachem. Z tyłu są cztery, z przodu aż sześć i działają niezależnie od świateł drogowych. W wyposażeniu dodatkowym można znaleźć m.in.: przedni TUZ, klimatyzowaną kabinę, dodatkowe obciążniki, dolny zaczep, a także szersze opony.

Źródło: "Farmer" 18/2008



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.218.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.