PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jeszcze większy uciąg Xeriona

Jeszcze większy uciąg Xeriona
Podwozie gąsienicowe ciągników Xerion spowodowało zwiększenie powierzchni przylegania w stosunku do standardowych opon o 25 proc., fot. materiały prasowe

Podczas tegorocznych targów Agritechnica Claas zaprezentował flagowe ciągniki Xerion Trac TS z gąsienicowym układem jezdnym. Według deklaracji producenta, rozwiązanie to zwiększa uciąg ciągnika w porównaniu do wypieranych modeli o 25 proc. Ponadto silniki ciągników spełniają już normę emisji spalin Stage V.  W nowych Xerionach zadbano również o poprawę komfortu obsługi ciągnika.




Układ napędowy o większym uciągu

Nowe ciągniki Xerion Trac TS 5000 i 4500 mają moc odpowiednio 530 i 490 KM. System napędowy holenderskiego producenta Zuidberg jest dostarczany z gąsienicami firmy Camso o szerokości 762 mm. W ten sposób powierzchnia przylegania maszyny w porównaniu z największymi oponami w układzie pojedynczym zwiększa się o 25 proc. i powoduje znaczne zmniejszenie nacisku na glebę i zwiększenie siły uciągu. Zawieszenie wahliwe podwozia gąsienicowego ma zagwarantować jego odpowiednie dopasowanie do podłoża. W połączeniu z amortyzowaną kabiną pozwala to osiągnąć wysoki poziom komfortu jazdy.

Masa własna ciągnika Xerion Trac TS to 24 t, a jego szerokość nie przekracza 3 m, zatem może on poruszać się po drogach publicznych.

Nowy Xerion 4200 z wydajniejszym silnikiem

W porównaniu z ciągnikiem Xerion 4000, moc silnika MTU OM 470 w nowym modelu 4200 wzrosła o prawie 30 KM i wynosi 462 KM. Dzięki temu ciągnik dysponuje znacznie większymi rezerwami mocy na napędzanie dołączonych maszyn, na przykład podczas rozrzucania obornika. Również w przypadku silnika MTU OM 471 w modelach Xerion 5000 i 4500, wraz z przejściem na nowy poziom emisji spalin, rosną momenty obrotowe w dolnym i środkowym zakresie obrotów.

Układ oczyszczania spalin składający się z katalizatorów DOC i SCR oraz filtra DPF udało się umieścić w taki sposób, aby nie wykraczał poza dotychczasowy obrys pojazdu. Dzięki temu, także w nowych modelach Xerion nie występują żadne ograniczenia widoczności dla operatora wynikające z technologii oczyszczania spalin. Wraz z wprowadzeniem nowych silników, okres między przeglądami wzrasta do 1000 godzin, a zatem jest dwa razy dłuższy niż w poprzedniej serii. Bagnet poziomu oleju został zastąpiony przez czujnik, a poziom oleju i wymagana ilość do uzupełnienia są wyświetlane w terminalu CEBIS.

Nowy podłokietnik z terminalem dotykowym CEBIS

Nowością w kabinie operatora jest znany z modeli Axion i Arion podłokietnik z joystickiem wielofunkcyjnym C-Motion oraz terminal CEBIS z funkcją dotykową. 12-calowy ekran w przejrzysty sposób wyświetla wszystkie ważne ustawienia maszyny i umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień układu kierowniczego, przekładni oraz układu hydraulicznego. Co więcej, umożliwia indywidualne przyporządkowanie przycisków funkcyjnych na joysticku wielofunkcyjnym C-Motion i na podłokietniku. Nowy ekran startowy wyświetla przegląd wszystkich indywidualnie przyporządkowanych przycisków w jednym miejscu oraz umożliwia szybką kontrolę poziomu oleju silnikowego z kabiny. Indywidualne ustawienia operatora można zapisać na nośniku USB i przenieść je do innego ciągnika Xerion.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (12)

  • Jan 2019-12-30 19:26:41
    Na moje 10 ha,to trochę za mały muszę poszukać czegoś innego🤔
  • mnemonic222 2019-12-29 20:35:00
    Claas poszerza ofertę podwozi gąsienicowych, po klasycznych ciągnikach i sieczkarniach przyszedł czas na Xeriona. Claas chce stanowić przeciwwagę dla szybko rozszerzającej się oferty Fendta z jego ciągnikami, kombajnami, sieczkarniami i maszynami zielonkowymi. Silnik MTU (Niemcy kupują niemieckie naturlich...), moc ponad 500 KM, gąsienice ciekawe czy to wystarczy ? Z drugiej strony Case Quadtrack to już nie to, Challenger (w Europie to Fendt) traci na popularności, NH to to samo co Case. JD 8RX drogi. Ponadto w Europie przybył bardzo poważny konkurent na gąsienicach (i nie tylko) z dalekiej Kanady - Versatile Delta Track. Podobno bardzo wytrzymałe maszyny budowane w standardzie przemysłowym, silnik Cummins, skrzynia Cat. Maszyna bez zbędnych bajerów. Bardzo dobre opinie w Ameryce Północnej, w bezpośrednim porównaniu z JD 8RX technologia okazała się lepsza. W Polsce już kilkanaście sztuk pracuje, w kilku wersjach zobaczymy jak dalej będzie. A wracając do Claasa zobaczymy co z tego wyścigu zbrojeń wyjdzie.
  • JKC 2019-12-29 14:43:17
    A w czym to jest lepsze od Case Quadtrac ja się pytam
    • Oto 2019-12-29 19:07:11
      Bo nim napewno już zaorzecie wszystkie rowy i pasy przydrożne i dostaniecie za to jeszcze dopłaty
  • Mikołaj 2019-12-29 14:13:09
    Ja mam 100 hektarów i może kupię
  • Adrian Sprzedawca 2019-12-29 13:27:21
    Claas stał się drogą masowką to nie to co było kiedyś teraz tylko napis pozostał
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.90.49.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.