Przegubowy, pięknie odrestaurowany ciągnik John Deere 8020 z początku lat 60. ubiegłego wieku, który produkowany był bez kabiny, został sprzedany za dokładnie 367 500 dolarów! Cena robi wrażenie, ale i ciągnik nietuzinkowy.
Problemy ze skrzynią biegów, czyli jak John Deere 8010 stał się modelem 8020
W roku 1960 amerykański koncern John Deere w fabryce w Waterloo, Iowa rozpoczął produkcję swoich pierwszych ciągników przegubowych z napędem na obie osie o oznaczeniu 8010.
John Deere 8010 był wyposażony w sześciocylindrowy, dwusuwowy (!) silnik Detroit Diesel o pojemności 7 l i mocy 215 KM (160,3 kW) sparowany ze skrzynią biegów oferującą 9 biegów do przodu i dwa wsteczne. Rozstaw osi tego ciągnika to 304 cm a waga 8935 kg.
Sprawdź możliwości finansowania używanych maszyn rolniczych!
Jednak z powodu problemów z przekładnią, 100 wyprodukowanych egzemplarzy modelu John Deere 8010 – a dokładnie 99, gdyż jeden egzemplarz trafił do kolekcji Kellera – zostało zwróconych do fabryki, gdzie w latach 1961-64 wyposażano je w nowe skrzynie biegów o liczbie przełożeń 8x2 (pozostałe parametry pozostawały bez zmian) i wprowadzano ponownie na rynek, ale już jako ciągniki John Deere 8020.
Po tejże przebudowie produkcja pierwszych przegubowych ciągników z logo skaczącego jelenie nie była już kontynuowana. Amerykański koncern powrócił ponownie z tą koncepcją budowy dopiero kilka lat później.
Ile kiedyś kosztował John Deere 6010?
Na zakończenie, aby zobrazować jak dobrym interesem w Stanach Zjednoczonych jest handel używanymi maszynami rolniczymi, warto napisać, że w 1960 r. John Deere 6010 kosztował 30 000 dolarów.
I na dole jeszcze filmik z ciągnikiem John Deere 8020 w akcji! Posłuchajcie wyjątkowego dźwięku jego dwusuwowego silnika wysokoprężnego Detroit Diesel.
Komentarze