PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

John Deere – obsługa rolników podczas koronawirusa

John Deere – obsługa rolników podczas koronawirusa John Deere oferuje przeprowadzenie zdalnej diagnostyki, a także co istotne, umożliwia zdalny serwis w przypadku mniejszych błędów. fot. materiały prasowe

Autor:

Dodano:

Tagi:

Zdalna diagnostyka maszyn, terminowe dostawy części zamiennych, a także stały kontakt z klientami. To tylko niektóre z rozwiązań, które wdrożył John Deere, by umożliwić rolnikom pracę według zaplanowanego harmonogramu.



W dobie obowiązujących obostrzeń wywołanych koronawirusem wiele firm musiało ograniczyć, lub całkowicie zaprzestać prowadzonej działalności. Czy dla rolników, którzy w wielu sprawach uzależnieni są od innych podmiotów, musi to oznaczać problem?

Zdalny serwis

Okazuje się, że nowe technologie, które coraz częściej goszczą na pokładach maszyn rolniczych, w czasie kryzysu dają dodatkowy komfort dla rolnika.

Mowa chociażby o telematyce, która pozwala na przeprowadzenie zdalnej diagnostyki, a także co istotne, umożliwia zdalny serwis w przypadku mniejszych błędów. W obecnej sytuacji jest to rozwiązanie, które pozwala wyeliminować usterkę bez kontaktu z osobami trzecimi w serwisie.

- Jednym z podstawowym narzędzi, w które wyposażamy naszych klientów jest Expert Alert, czyli absolutnie automatyczne rozpoznanie problemu, słabego punktu maszyny i wskazanie kompleksowego rozwiązania, co z kolei pozwala zadziałać zanim wystąpi awaria i związany z nią przestój maszyny – zaznacza Mariusz Zieliński, reprezentujący markę John Deere.

Jak podkreśla Zieliński, obecnie tylko część podzespołów może być zdiagnozowana zdalnie. Producent zapewnia jednak iż pracuje obecnie nad tym, aby w przyszłości dało się przewidzieć każdą usterkę.

Optymalizacja pracy maszyn

Zdalne wsparcie to nie tylko rozwiązywanie problemów natury technicznej. Serwis może również na bieżąco optymalizować pracę maszyny, a także dokonywać aktualizacji oprogramowania poprzez zdalny ekran RDA.

Wymianę danych pomiędzy kontem klienta w kontekście wielu maszyn umożliwia usługa WiFi Data Transfer, która dostępna jest w maszynach wyposażonych w JD Linki i odpowiedni wyświetlacz.

Jak zaznacza Adam Trzaskawka, specjalista w firmie Kuhn Maszyny Rolnicze, w ostatnich tygodniach zaobserwowano wzrost aktywacji telematyki na poziomie 15-20 proc., co tylko dowodzi przydatności tych systemów.

Dostęp do części zamiennych

Rolnicy nie powinni obawiać się o dostępność części zamiennych, bądź też o przestoje przy realizacjach zamówień. Zdaniem producenta magazyn w Niemczech jest dobrze zaopatrzony, a części dostarczane są zgodnie z harmonogramem.

– Wszystkie zlecenia dostarczane są do dealerów bez opóźnienia, dzięki czemu klienci powinni mieć swoje zamówienie dostępne w ciągu 24h – dodaje Mariusz Zieliński.

Dealerzy online

Serwisy i punkty sprzedaży funkcjonują z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, w trosce o zdrowie zarówno pracowników, jak i klientów. W tym celu wprowadzono zmianowy tryb pracy, aby zminimalizować zagęszczenie osób.

- W przypadkach, w których to możliwe, proponujemy przeprowadzenie spotkań w sposób zdalny, czy to na zasadach wirtualnych odwiedzin salonu sprzedażowego z prezentacją maszyny czy telekonferencji z naszymi specjalistami – podkreśla Mariusz Zieliński.

Fabryki z restrykcjami

Dzięki zastosowaniu się do wymogów sanitarnych, produkcja w każdej z europejskich fabryk John Deere jest utrzymana.

Nieco gorzej sytuacja wygląda w USA, gdzie z powodu koronawirusa dwukrotnie zawieszano produkcję. Na szczęście były to krótkie przerwy, a ciągłość produkcji udało się przywrócić po dwóch dniach.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.