Komentując ostatnie targi Polagra Premiery, ale też zeszłoroczne Agro Show w Bednarach, zastanawialiśmy się czy imprezy tego typu są jeszcze potrzebne. Wiele branż, np. motoryzacyjna, rezygnuje z imprez targowych przechodząc do ofensywy marketingowej w internecie, spotkaniach z klientami w salonach oraz poprzez portale, magazyny, dziennikarzy i influencerów.

Czytaj więcej
Skromna SIMA na stulecie wystawyJednak patrząc na frekwencję i liczbę oraz jakość stoisk w Bednarach widać, że w rolnictwie imprezy targowe nadal są w modzie, a rolnicy oraz firmy lubią przyjeżdżać na tego typu wydarzenia by mieć bezpośredni kontakt ze sobą. Podobnie jest na Agrotechu w Kielcach, gdzie wszystkie miejsca na tegoroczną edycję zostały już sprzedane, a wiele firm szykuje niespodzianki na swoje stoiska. Potwierdzają to także takie imprezy jak EIMA International, gdzie w listopadzie 2022 r. padł rekord frekwencji, wyprzedzając w tym zakresie edycje sprzed pandemii.

Czytaj więcej
Polagra Premiery: nie wszystko się udałoZ drugiej strony są też imprezy takie jak Polagra Premiery, które znacznie zmniejszyły swoją objętość wystawienniczą i sens ich organizacji stoi pod znakiem zapytania. Podobnie sprawa wygląda w wypadku Mazurskiego Agro Show w Ostródzie, które chyba już nie wygrzebie się z popandemicznego kryzysu.

SIMA bez Johna Deere'a
Biorąc to wszystko pod uwagę firma John Deere podała, że nie zamierza wystawiać się na targach SIMA 2024 r., które zaplanowano na listopad przyszłego roku. Jednym z głównych powodów takiej decyzji jest plan zwiększenia nacisku na krajowe spotkania z dealerami i klientami w roku 2024.

- Pandemia COVID-19 wpłynęła na specyfikę publicznych wydarzeń. Zmienia się także sposób, w jaki klienci chcą wchodzić z nami w interakcje. Co prawda targi maszyn rolniczych i sprzętu do pielęgnacji terenów zielonych już od dawna służą nam do nawiązywania kontaktu z rolnikami i usługodawcami, ale badamy też alternatywne kanały komunikacji łączące w sobie zarówno elementy cyfrowe, jak i kontakt bezpośredni. Umożliwią nam one efektywniejszą prezentację naszych innowacyjnych technologii i rozwiązań dotyczących systemów produkcyjnych, a jednocześnie ułatwią nawiązywanie kontaktu z szerszym kręgiem odbiorców – powiedział Andreas Jess, dyrektor ds. marketingu John Deere w regionie 2.
Nie da się ukryć, że zarówno dla rolników, dealerów jak i dziennikarzy znacznie ciekawsze są pokazy bezpośrednio na polu, gdzie maszyny można zobaczyć w akcji. Przy okazji można porozmawiać z ekspertami z danej dziedziny. Same plusy.

- Klientów coraz bardziej interesuje, w jaki sposób produkty z zakresu rolnictwa precyzyjnego mogą wspomóc ich działalność w całym cyklu produkcji rolnej. Wymaga to od nas innego niż dotychczas podejścia do prezentowania pomysłów i rozwiązań — dodał Andreas Jess.
Zwiększenie nacisku na krajowe spotkania z klientami pomoże też firmie John Deere uprościć sposób działania i skoncentrować się przede wszystkim na kliencie. Celem jest także maksymalnie wydajne wykorzystywanie zasobów w perspektywie średnio- i długoterminowej.
- Obecnie planujemy konkretne spotkania z dealerami i klientami w Europie w roku 2024, co wymaga synchronizacji z naszymi rynkami w Ameryce Północnej. Pierwsze terminy ogłosimy w marcu 2024 r. To pozwoli nam się dzielić z klientami i opinią publiczną bieżącymi ważnymi informacjami dotyczącymi maszyn i życia firmy — dodaje Tilmann Köller, specjalista ds. public relations, odpowiedzialny też za targi i wydarzenia w Regionie 2 John Deere.
John Deere nie rezygnuje ze wszystkich imprez targowych
Zarząd firmy John Deere nadal uważa udział w targach za bardzo istotny element swoich przyszłych planów, dlatego z entuzjazmem przyjąłby zmiany w aktualnych harmonogramach organizatorów targów międzynarodowych tak, aby pogodzić te wydarzenia z innymi, ważnymi działaniami promocyjnymi.

Bartosz Białas, dyrektor marketingu John Deere Polska, poinformował nas, że amerykańska firma pojawi się na targach w Hanowerze i już teraz zaprasza na stoisko do hali nr 13 podczas targów Agritechnika, które odbędą się 12 – 18 Listopada 2023.
Oprócz tego John Deere pokaże się także na Agro Show w Bednarach, a podczas nadchodzących targów Agrotech w Kielcach markę będzie reprezentowała firma Wanicki, autoryzowany dealer amerykańskiej firmy.

Czytaj więcej
Jeździliśmy John Deere’em z elektryczną przekładnią
Komentarze