Piot Iżyniec, stojący na czele działu rozwoju sieci dilerskiej, na wstępie swojego wystąpienia  zaznaczył, że dzięki zmianom wynikającym z wprowadzenia strategii "Diler Jutra 3.0" firma John Deere stawia na silnych partnerów. Być może w trochę mniejszej ilości, ale czasem mniej znaczy więcej. 

- Od 1 listopada 2021 nasza sieć dilerska ulegnie przeobrażeniom, będziemy mieli sześciu dilerów. Stawiamy na dilerów o najdłuższej historii współpracy z John Deere. Są to w większości przypadków firmy, które pracują z nami ponad 20 lat oraz zapewniają wysoką jakość obsługi klienta zarówno w zakresie serwisu jak i sprzedaży części oraz maszyn. Ilość punktów sprzedaży i serwisu pozostanie na takim samym poziomie jak wcześniej, ale zmienia się konstrukcja sieci dilerskiej. Zmiany zapewnią dojazd do klienta w czasie krótszym niż 60 minut - mówi Iżyniec. 

Dilerzy, którzy pozostali w sieci John Deere

Poniżej prezentujemy listę dilerów firmy John Deere po reorganizacji.

  • Wanicki Serwis – terytorium województwa małopolskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego, śląskiego oraz wybrane obszary województw lubelskiego, łódzkiego, mazowieckiego oraz opolskiego;
  • Fricke Maszyny Rolnicze – terytorium województwa warmińsko – mazurskiego, podlaskiego oraz wybrane obszary województwa lubelskiego;
  • Agro-Efekt – terytorium województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz wybrane obszary województw wielkopolskiego oraz lubuskiego;
  • Rol-Brat – terytorium województwa mazowieckiego;
  • Agro-Sieć Maszyny – terytorium województw pomorskiego, kujawsko – pomorskiego, zachodniopomorskiego oraz wybrane obszary województw lubuskiego, wielkopolskiego oraz mazowieckiego;
  • Małolepszy Group – terytorium województwa łódzkiego oraz wybrane obszary województw śląskiego oraz świętokrzyskiego.

Mapa z zaznaczonymi siedzibami głównymi dilerów i ich punktów handlowych, gdzie oferowane są maszyny John Deere. Zdjęcie: Wołosowicz
Mapa z zaznaczonymi siedzibami głównymi dilerów i ich punktów handlowych, gdzie oferowane są maszyny John Deere. Zdjęcie: Wołosowicz

- Każdy z naszych dilerów ma swobodę kreowania polityki sprzedaży. Dilerzy powiększają obszar działalności, powiększają również ilość punktów sprzedaży i serwisu. Oczywiście mniejsza ilość dilerów pozwoli nam na zoptymalizowanie ilości punktów sprzedaży. Nowe możliwości technologiczne (telematyka) pozwalają także na zdalne diagnozowanie usterek w maszynach, a nawet na reagowanie tuż przed wystąpieniem awarii - wyjaśnia Iżyniec.

- Te zmiany pozwolą na optymalizację kosztów i organizacji firm dilerskich. Pozwolą także na wzmocnienie dilerów zarówno pod kątem finansowym jak i technicznym. Mocniejszy diler będzie mógł pozwolić sobie na zatrudnienie specjalistów wysokiej klasy i być solidnym wsparciem dla dużych gospodarstw, które stawiają wysokie wymagania pod względem obsługi - kontynuuje.

Strategia wprowadzana, ale nic nie jest wieczne

- Zmiany w ramach programu "Diler Jutra 3.0" zachodzą w całej Europie, ale warto podkreślić, że w Polsce następują po 20 latach, natomiast w krajach Europy zachodniej sieć dilerska reformuje się po 50 latach działalności. Na chwilę obecną uważamy, że ta ilość dilerów jest optymalna i nie planujemy dalszych rewolucji w tym zakresie, należy jednak pamiętać, że nic nie jest wieczne - podkreśla na zakończenie Piotr Iżyniec. 

Piotr Iżyniec, szef działu rozwoju sieci dilerskiej. Zdjęcie: Wołosowicz
Piotr Iżyniec, szef działu rozwoju sieci dilerskiej. Zdjęcie: Wołosowicz

Maszyny John Deere kupisz na www.gieldarolna.pl