PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kolejne ciągniki John Deere z dżojstikiem CommandPro

Autor: farmer.pl

Dodano: 24-03-2020 13:53

Tagi:

John Deere rozszerza strategię sterowania ciągnikami za pośrednictwem multifunkcyjnego dżojstika CommandPro o ciągniki serii 7R oraz 8R/RT/RX.



Do tej pory innowacyjne dżojstiki CommandPro były dostępne wyłącznie w ciągnikach John Deere z przekładnią bezstopniową serii 6R (w 2017 r. wprowadzone do modeli 6230R i 6250R, a od połowy 2018 r. dostępne dla całej serii 6R). Od teraz narzędzie to jest dostępne również w ciągnikach serii 7R oraz 8R/RT/RX. Wyjątkiem jest tylko model 8410, który na razie jest wyposażany w przekładnię mechaniczną e23.

CommandPro jest wyposażeniem opcjonalnym, ale jak przyznaje Szymon Kaczmarek, około 80 proc. ciągników z przekładnią bezstopniową jest zamawianych właśnie z tym rozwiązaniem. Jeśli, ktoś nie zechce w swoim ciągniku takiego narzędzia, będzie miał do dyspozycji tradycyjne sterowanie z charakterystycznym suwakiem.

- Jeśli ktoś już kupuje ciągnik z przekładnią bezstopniową, to zamawia z reguły także dżojtstik aby móc wykorzystać możliwości jakie daje ta przekładnia - mówi Szymon Kaczmarek, specjalista John Deere Polska.

Prosty sposób na kierowanie

CommandPro to precyzyjnie zaprojektowana, wielofunkcyjna dźwignia umożliwiająca intuicyjne sterowanie układem jezdnym, układami hydrauliki zewnętrznej ciągnika oraz systemami zdalnego prowadzenia maszyny. Narzędzie zostało usytuowane na wygodnym podłokietniku CommandArm na prawo od pozycji operatora. Skąd pomysł na takie rozwiązanie?

 - CommandPro to odpowiedź na konkretne potrzeby rolników, z którymi się spotykamy na co dzień współpracując zarówno z mniejszymi, jak i największymi przedsiębiorstwami. Praca na polu trwa często kilkanaście godzin i potrafi być naprawdę wyczerpująca. Bezpieczne prowadzenie wymaga maksymalnego skupienia tym bardziej, że operator rolniczej maszyny musi zwracać uwagę na wiele parametrów i funkcji. Stąd pomysł na to, by ułatwić rolnikom pracę i stworzyć uniwersalne narzędzie do sterowania ciągnikiem oraz podłączonymi do niego dodatkowymi maszynami – komentuje Szymon Kaczmarek.

– W efekcie tych poszukiwań powstał dżojstik CommandPro, który pozwala w bardzo prosty sposób kierować ciągnikiem, precyzyjnie sterować jego prędkością, ale także wieloma podzespołami przy użyciu jednej ręki oraz bez użycia pedałów – dodaje.

Dżojstik CommandPro został też wyposażony w aż 11 programowalnych przycisków umożliwiających przypisanie do nich wybranych funkcji i czynności. Joystick zapamiętuje te ustawienia, posiada także funkcję, która umożliwia używanie różnych ustawień dla różnych operatorów.  

Szerokie możliwości

 CommandPro wyposażono w przyciski ustawiania prędkości jazdy, przycisk reakcji na przyspieszanie, pokrętło regulacji prędkości, konfigurowalne przyciski i przełączniki kołyskowe, a także przycisk aktywacji.

Tryby pedałów i joysticka są aktywne jednocześnie. Działanie tych dwóch sposobów sterowania reguluje prosta zasada: polecenie wyższej prędkości jest zawsze nadrzędne. Z kolei funkcja ActiveZero cały czas utrzymuje prędkość wyjściową 0 km/h do momentu wydania polecenia przyspieszenia, niezależnie od obciążenia lub prędkości obrotowej silnika. Za pomocą tego narzędzia polecenie maksymalnej i zerowej prędkości wydamy za pomocą jednego ruchu dźwigni do przodu lub do tyłu.

CommandPro umożliwia też łatwe sterowanie trybem pełzania. Operator maszyny może także zaprogramować aż trzy ustawienia prędkości i skorzystać z opcji tempomatu. Innowacją jest także możliwość sterowania dżojstikiem narzędziami połączonymi z ciągnikiem przez Isobus za pomocą jednego joysticka, którym kierujemy całą maszyną.

CommandPro – jak to działa?

 W jaki sposób działa CommandPro? Omówmy przykładowo zastosowanie przycisków ustawień prędkości jazdy. Narzędzie umożliwia operatorowi określenie dwóch ustawień prędkości. Kierujący maszyną powinien najpierw wybrać potrzebną prędkość, naciskając przycisk ustawienia prędkości 1 lub 2. Po przesunięciu joysticka w prawo następuje aktywacja ustawienia prędkości, która będzie stopniowo dostosowywana aż do osiągnięcia zadanej wartości. Co ważne, operator może także ustawić maksymalną prędkość jazdy za pomocą pokrętła regulacji prędkości lub w systemie CommandCenter.

Kierowca ma także możliwość określenia konkretnych ustawień prędkości podczas zmiany kierunku jazdy. Przykładowo: ciągnik jedzie do przodu z prędkością 10 km/h, a ustawienie prędkości dla szybkiej zmiany kierunku na jazdę do tyłu wynosi 5 km/h. Oznacza to, że podczas szybkiej zmiany kierunku jazdy ciągnik przyspieszy do 5 km/h w przeciwnym kierunku.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • ajato 2020-03-24 19:59:56
    Dżojstik wygięty jak kręgosłup moralny inżynierów i księgowych dżondira.
  • Sub 2020-03-24 15:28:43
    takim dżojem małolaci i gadżeciaże będą się podniecali, poczekajmy kilka lat aż to się zacznie psuć, a napewno zacznie i wtedy niejeden zapłacze jak się okaże że wymiana kosztuje kilkadziesiąt tysięcy lub co gorsza niema fachowców żeby to ogarnąć a już dzisiaj autoryzowane serwisy JD nie potrafią sobie poradzić z 10 letnimi maszynami.
    • Emilijann 2020-03-25 17:43:08
      Ktoś kto teraz kupuje jd na pewno nie będziesz go trzymał po 40 50 lat jak 360 330 t25 tylko pracuje nim kilka lat a później go sprzeda i kupi nowy taka sytuacja nikt nie będzie bawił się w sentymety
  • Kill 2020-03-24 15:18:05
    I za głupi dżojstik który każda marka w segmencie ma w standardzie tu będzie kosztować 30k

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.66.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.