Prototyp nowego, przemysłowego silnika Kuboty o oznaczeniu S7509 będzie miał pojemność 7,5 litra i moc 228,4 kW (310KM). Jest to oczywiście silnik sześciocylindrowy i będzie spełniał wymagania środowiskowe etapu V. Będzie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz SCR.
Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Kubota, nowy silnik będzie charakteryzował się niskim zużyciem paliwa dzięki układowi spalania z bezpośrednim wtryskiem. Silnik będzie również zoptymalizowany pod względem czynności serwisowych oraz zamontowanego na nim osprzętu.
Nowy silnik ma zostać zaprezentowany na targach Conexpo CON/AGG, które odbędą się w połowie marca 2020 r. w USA. Natomiast do produkcji seryjnej silnik zostanie wprowadzony w roku 2023.

Silnik o takiej mocy toruje japońskiemu producentowi drogę do budowy ciągników segmentu 300KM. Do tej pory najmocniejszym ciągnikiem sprzedawanym w Europie jest seria M7. Na jej szczycie stoi model M7172 o mocy 170 KM ( bez boosta). Natomiast w Ameryce północnej najmocniejszą serią ciągników Kuboty jest seria M8 z ciągnikami o mocy maksymalnej 210KM. Ale o czym warto pamiętać te ciągniki są wyposażone w silniki Cumminsa.

Czytaj więcej
Kubota zaprezentowała w Ameryce Północnej serię M8
Komentarze