PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kubota kupuje akcje Farmtrac’a

Kubota kupuje akcje Farmtrac’a E-Kubota EK Pro, czyli Farmtac Heritage w pomarańczowych barwach na razie tylko w RPA. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że trafi też na inne rynki, fot. mat. prasowe

Żeby być jednak precyzyjnym, zakup dotyczy indyjskiej firmy Escorts Limited, która produkuje m.in. ciągniki pod markami Farmtrac i Powertrac.



Japońska Kubota coraz śmielej kroczy już nie ścieżką, a drogą do stania się światowym liderem w branży maszyn rolniczych. Wybudowanie nowej fabryki we Francji, wprowadzenie nowych serii ciągników M5, M6, M7, M8 (na razie tylko w Ameryce) czy wreszcie zakup akcji indyjskiej firmy - tylko te aspiracje potwierdzają.

Zakup akcji umocnieniem aliansu i nie tylko

Kubota kupując akcje za około 137 mln euro stanie się właścicielem 9,1 proc. (a docelowo ma to być 10 proc.) kapitału zakładowego indyjskiego producenta Escorts Limited – rok założenia 1944. Po przejściu niezbędnych procedur i uzyskaniu wymaganych zezwoleń inwestycja prawdopodobnie zostanie ukończona do czerwca 2020.

Aby jednak jeszcze bardziej zacieśnić współpracę pomiędzy dwoma azjatyckimi producentami, Kubota planuje sprzedać Hindusom do 40 proc. udziałów w założonej przez siebie w 2008 i będącej jej przyczółkiem na rynku indyjskim spółce Kubota Agricultural Machinery India Ptv. Ltd.

Przypomnijmy także, że obie firmy założyły w lutym 2019 r. spółkę joint venture, w ramach której powstaje fabryka traktorów w mieście Faridabad. Masowa produkcja ma w niej ruszyć w czerwcu lub lipcu tego roku. Mają to być jednak zmodernizowane konstrukcje hinduskich maszyn, także w barwach Kuboty.

Wspólne opracowanie oraz produkcja ciągników

Decydując się w ostatnim czasie na zakup udziałów w Escorts Limited Japończycy postanowili pójść dalej. Ten ruch ma z jednej strony zapewnić im większą kontrolę nad całym przedsięwzięciem, a z drugiej jeszcze bardziej kooperację zacieśnić. Dążyć więc będą do utworzenia wspólnego centrum badań i rozwoju celem opracowywania produktów zoptymalizowanych pod kątem lokalnego rynku przy znacznie skróconej fazie rozwoju. Ponadto oba podmioty liczą na efekt synergii dający wymierne korzyści w zakresie produkcji, sprzedaży i dystrybucji wspólnie opracowanych ciągników.

Dzięki tej transakcji Japończycy mają nadzieję wzmocnić znacząco swoją obecność na gigantycznym i będącym ciągle w fazie wzrostowej indyjskim rynku ciągników. Według Kuboty w żadnym innym kraju na świecie nie pracuje taka ilość traktorów jak w Indiach.

Kubota nie wyklucza szerszej sprzedaży także poza Indiami

Opracowane wspólnie ciągniki będą stosunkowo tanimi i prostymi maszynami, gdyż takowe stanowią podstawę gigantycznego indyjskiego rynku. Władze Kuboty zauważają jednak zapotrzebowanie na ten typ ciągnika również poza Indiami i nie wykluczają globalnej sprzedaży wspólnie opracowanych „budżetowych” konstrukcji pod swoją marką.

Jak na razie traktory Farmtrac Heritage w barwach Kuboty są do kupienia w Republice Południowej Afryki.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • mnemonic222 2020-05-02 21:38:10
    Kubota wie co robi najpierw kupili Kvernelanda, koncern znany i ceniony na całym świecie. Teraz Farmtracka, który od 70 lat produkuje traktory i jest znany w Azji i Europie. Mają kasę i pomysły. Globalizacja.
  • misi 2020-05-01 21:46:20
    Niedługo będzie jak w zabawkach . Będą produkować wszyscy jedno, a zmieniać tylko kolor i naklejki
  • Krzyś 11 2020-05-01 20:26:18
    A ja mam farmtraca 690 i jestem zadowolony. Tanie części i prosty w naprawie .
  • J. B 2020-05-01 10:35:05
    Na świecie powstaję trend do sprzedawania towarów niszowych pod znaną cenioną marką. Jeszcze trochę i trzeba będzie szukać ile np. Kuboty jest w kubocie.
  • Sub 2020-05-01 09:54:30
    przecie te traktory siekierą ciosane
    • Hubi 2020-05-01 13:05:45
      Byleby były trwałe i tanie 😉

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.