Jednostki napędowe najmniejszych modeli - M95GX (104 KM) i M105GX (111 KM) mają pojemność 3,8 l. Pozostałe modele wyposażono w jednostki o pojemności 6,1 l, dysponujące w zależności od modelu mocą 123, 133 lub 143 KM i momentem obrotowym na poziomie odpowiednio: 503, 544 i 587 Nm dostępnym już przy 1500 obr./min.
Operator ma do dyspozycji przydatne do sterowania silnikiem funkcje, m.in. programowania dwóch prędkości obrotowych, do których można błyskawicznie wrócić, czy Work Cruise, utrzymującą stałe obroty silnika przy zmianach obciążenia.
- Standardowym wyposażeniem ciągników Kubota MGX 4. generacji jest system WorkCruise, który tak naprawdę daje operatorowi wybór czy chce on pracować ciągnikiem oszczędnym czy wydajnym. Za pośrednictwem systemu operator jest w stanie w trakcie pracy ciągnika zmieniać charakterystykę pracy jednostki napędowej. System zarządzania obrotami ingeruje bezpośrednio w komputer sterujący układem wtrysku common rail, dając możliwość wyboru dla operatora - wyjaśnia Jakub Czerwiak, specjalista ds. produktu marki Kubota
Ciągniki dysponują przekładnią typu powershift oferującą, dzięki opcjonalnemu reduktorowi, 32 przełożenia do przodu i tyle samo do tyłu. Biegi zgrupowane są w trzech zakresach, a w każdym z nich jest po 8 zmienianych pod obciążeniem. To wygodne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązanie, bo nie stwarza konieczności zbyt częstego użycia sprzęgła i zmiany zakresów.
- Przekładnia typu powershift w ciągnikach MGX oferuje w standardzie pracę w trybie zarówno automatycznym transportowym jak i polowym. W ciągnikach tych znajdziemy również największą na rynku w tej klasie ciągników kabinę. Kabina oparta na czterech słupkach oferuje ogrom przestrzeni dla operatora i ponad 6 m. kw. powierzchni przeszklonej, dzięki której operator ma panoramiczny obraz tego co dzieje się przed, obok i za ciągnikiem - kontynuuje przedstawiciel firmy Kubota.
Wewnętrzny promień skrętu modeli wyposażonych w mniejszy silnik to 4,1 m, większych zaś 4,5 m. Mniejsze modele wyposażone w opcjonalną amortyzację przedniej osi ważą 5080 kg, a masa modeli wyposażonych w jednostki o pojemności 6,1 l z podobnym wyposażeniem wynosi 5570 kg. Ciągniki dysponują udźwigiem wynoszącym odpowiednio 5 i 6,1 t.
Opcjonalny przedni TUZ jest teraz zintegrowany z podwoziem ciągnika, co ma zapewnić lepszą stabilność i wytrzymałość w pracach wymagających użycia narzędzi z przodu. Ciągniki mogą być również wyposażone w amortyzację przedniej osi.
Komentarze