Jak podaje Kubota, seria MGX III oferuje liczne udoskonalenia, które wzmacniają i zwiększają obecność firmy Kubota w segmencie ciągników rolniczych średniej wielkości,a który jest jednym z najważniejszych dla firmy. Warto dodać, że gama ciągników o oznaczeniu MGX po raz pierwszy obejmie model o mocy poniżej 100 KM, co otwiera nowe możliwości rynkowe dla japońskiego producenta.
Wprowadzając serię MGX III, firma Kubota rozszerza gamę ciągników o oznaczeniu MGX z czterech do pięciu modeli w celu zwiększenia swojej obecności w segmencie rynku od 90 do 140 KM.
Trzecia generacja serii GX obejmuje 5 modeli: M95GX (104 KM), M105GX (111 KM), M115GX (123 KM), M125GX (133 KM) oraz M135GX o mocy (143 KM). Przy czym modele M95 i M105 pracują na jednostkach napędowych o pojemności 3,8l, a pozostałe trzy na silniku 6,1L.
Krzywa momentu obrotowego nowych ciągników MGX III została zoptymalizowana w celu zapewnienia około 26 proc. większej wydajności w stosunku do gamy MGX II, co przyczynia się do wzrostu produktywności i zmniejszenia zużycia paliwa. Ponadto silniki serii MGX, dzięki połączeniu technologii SCR i DPF, spełniają normy emisji spalin Euro 4.
Nowe ciągniki, podobnie jak ich poprzednicy, wyposażone zostały w bezkonkurencyjną przekładnię Power Shift, oferującą aż osiem biegów zmienianych pod obciążeniem w trzech zakresach. Przekładnia w standardzie oferuje także możliwość pracy w trybie automatycznym zarówno na polu, jak i w transporcie.
Wszystkie modele MGX III są w 100 proc. kompatybilne z ISOBUS. W ciągnikach tej serii mają w opcji amortyzację przedniej osi.
Obsługa ciągników tej serii jest łatwa i intuicyjna, dzięki temu operator może całkowicie skupić się na pracy. W kabinie, wszystkie ważne elementy sterowania umieszczone są w zasięgu ręki. Klimatyzowana kabina ciągnika wyróżnia się również niskim poziomem hałasu, co przyczynia się do stworzenia optymalnego otoczenia pozwalającego sprostać wielogodzinowej pracy.
- Doskonała trakcja i unikalna zwrotność gamy MGX III pozwalają na manewrowanie na ograniczonej przestrzeni, bez potrzeby cofania i robienia wieloetapowych nawrotów. Jest to możliwe dzięki opatentowanemu systemowi skrętu BI-Speed Turn, który po przekroczeniu kąta skrętu kół 35° automatycznie zwiększa prędkość kół przednich, co sprawia, że ciągniki serii GX są najzwrotniejszymi maszynami w tej klasie dostępnymi na rynku, podaje Kubota.
Komentarze