PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kupujemy używanego Zetora. Ile kosztują popularne modele?

Kupujemy używanego Zetora. Ile kosztują popularne modele? fot. shutterstock

Przed tygodniem sprawdzaliśmy, jak kształtują się na rynku wtórnym ceny popularnych Ursusów C-330, C-360 i C-385. Dzisiaj przyglądamy się nadal bardzo popularnym w naszym kraju Zetorom począwszy od modelu 5211 i na ciągniku 7745 skończywszy.



Wspomniana seria 5200 produkowana w latach 1984-1993 obejmuje 9 ciągników o mocy od 47 (5211/5245 z pierwszego okresu produkcji) do 81 KM (7745 Special). Maszyny te cieszą się niesłabnącą popularnością właściwie z podobnych powodów jak w przypadku starszych modeli Ursusa; są stosunkowo niezawodne i trwałe, a dostęp do tanich części zamiennych jest bardzo dobry. Trzeba też przyznać, że oferują wyższy komfort niż nasze rodzime ciągniki z tamtych czasów. Czynniki te powodują, że ceny ptych Zetorów są nadal dość wysokie.

Czytaj więcej: Ile zapłacimy za starego Ursusa?

 

Podwórkowi pomocnicy

Chcąc kupić Zetora 5211 z pierwszych lat produkcji trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 24 tys. zł (ceny brutto). Za nowsze, dobrze utrzymane egzemplarze sprzedawcy żądają zazwyczaj wyższych kwot, zawierających się w przedziale od 25 do nawet 30 tys. zł. Więcej zapłacić trzeba za wersję z przednim napędem, a więc model 5245.

W przypadku tych ciągników, trudno znaleźć ofertę poniżej 30 tys. zł. Jest to zdecydowanie dolna granica, a ceny dobrze utrzymanych maszyn często przekraczają 35 tys. zł.

Zazwyczaj jeszcze więcej trzeba zapłacić za egzemplarze wyposażone w ładowacz czołowy (ceny zaczynają się od ok. 36 tys. zł i sięgają nawet ok. 45 tys. zł), a takich na rynku wtórnym nie brakuje; nic dziwnego, kompaktowy zetor 5245 w wielu gospodarstwach doskonale sprawdzi się jako ciągnik pomocniczy. 

Z nieco większym wydatkiem należy liczyć się w przypadku zakupu odpowiednio modeli Zetorów 6211 lub 6245. Producent wyposażył je już w silniki 4-cylindrowe o mocy 59 (w początkowym okresie produkcji) lub 61 KM. Ceny zetorów 6211 zaczynają się od ok. 25 tys. zł, jednak jest to raczej dolna granica. Chcąc kupić zadbany egzemplarz z końcowego okresu produkcji, trzeba liczyć się z wydatkiem nawet ponad 35 tys. zł.

Ceny modeli z przednim napędem, a więc 6245 rzadko schodzą poniżej 35 tys. zł. Żeby kupić ten ciągnik w dobrym stanie technicznym i wizualnym, trzeba liczyć się z wydatkiem ok. 40 tys. zł. Jeszcze droższe będą ładne egzemplarze wyposażone w ładowacz czołowy; ceny takich często przekraczają nawet 45 tys. zł. 

Popularne 7211 i 7245

Ceny Zetorów 7211 zaczynają się od ok. 30 tys. zł, chociaż zdarzają się egzemplarze, które można kupić poniżej tej kwoty. Dobrze utrzymane egzemplarze kosztują zazwyczaj ok. 35 tys. zł. Zetora 7245 (wyposażonego w przedni napęd) można kupić już za ok. 35 tys. zł, jednak zwykle ceny tych modeli oscylują w granicach ok. 40 tys. zł.

Na rynku można spotkać maszyny wyposażone w przedni TUZ, a także dobrze wyposażone wersje przeznaczone przede wszystkim do pracy na pochyłościach - Horal System.

Czytaj więcej: Zetor 7245 Horal System – stworzony do pracy na pochyłościach

 

Najmocniejsze w rodzinie

Ceny Zetorów 7711 (73 KM) kształtują się podobnie jak modeli 7211, zaś za Zetora 7745 trzeba zapłacić od ok. 40 do nawet 50 tys. zł. Jeszcze droższe będą modele w wersji Special (wyposażone w turbosprężarkę; ich silniki mają moc 81 KM). Ich ceny często przekraczają 50 tys. zł.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • Ron 2019-09-02 20:08:51
    Inflacja inflacją, ale są serie traktorów, których cena nie zmienia się od kilkunastu lat. Np. MF6180 kosztuje na chwilę obecną tyle, ile ponad 10 lat temu.
  • Janek 2019-09-02 15:16:53
    Podniecacie się kiedy u mnie stoi nowiotenki Jonasek a sąsiada gul skacze że był cały czerwony jak go zobaczył.
    • T.B. 2019-09-02 16:17:33
      Czym się chwalisz, że stoi, nowy i już się zepsuł ? Poczekaj, może dostaniesz zaliczkę dopłat i będziesz miał za co naprawić.
      • Janek 2019-09-02 18:01:50
        @T.B. Dlaczego mierzysz mnie swoją miarą? Co się popsuło? To że stoi nie znaczy że jest zepsuty. Zajmij się swoim portfelem chłopcze.
      • LENA 2019-09-03 06:21:38
        U większości z nas ,,stoją"nowe ciągniki I nikt się nie chwali,nie o tym przecież jest artykuł.
    • Marcel1446 2019-09-02 21:06:35
      Ale ty masz łatwo sąsiada wkurzyć u mnie to jak ja kupiłem nowego deutza 6165 to pierwszy sąsiad miesięc później kupił nowego johna 6195m a drugi sąsiad nowe fenda 822
    • Bartek 2019-09-03 09:57:17
      nie ma się z czego cieszyć. W mojej wsi 6 rozwojowych kupiło na modernizację nowe ciągniki, z czego najsłabszy miał (czas przeszły) 200 km. U tylko jednego z nich nie było dotychczas komornika. Kilka lat wstecz taki mieli ciąg, że przebijali stawki za dzierżawę i dochodzili do 3,5 tysiąca za hektar. Teraz nie mają takich problemów, bo obrabiają starymi rzęchami. A ziemia widzi nawozy tyle co kot napłakał. Niektórzy mają 20 hektarów i ciągniki o mocy na 200. A potem skamlenie, że nie ma za spłacać. Rozum z chłopem w parze nie idzie.
    • Przemek 2019-09-06 22:44:15
      Z Twojego postu wynika tylko tyle, że masz kompleksy. Jak sąsiad kupi sobie fenda to chyba sraczki z przejęcia dostaniesz
  • wujo stasiu 2019-09-02 15:05:38
    mtz lepszy
    • Jan 2019-09-02 22:13:59
      Ale w czym lepszy
      • wujo stasiu 2019-09-03 08:54:01
        w wszystkim
  • Kazimierz 2019-09-02 15:05:13
    bezsens polega na tym, że w 1996 r. kupiłem 5245 za 13 ówczesnych tysięcy. Rok później 7745 wpadł za 17 tysiaczków. Lata sprzęt tłuczony w polu i dwa lata temu sprzedałem tego większego za 35 tysiączków. Sprzęt porządny - jak się dba, tak się ma. Jedyna wada, to odpowiednio zużywa paliwa.
  • Olo 2019-09-02 14:36:43
    Czemu stary ciągnik kosztuje tyle co nowy samochód?
    • Krzysiek 2019-09-02 15:03:47
      Bo jest popyt na takie maszyny. Nowe maszyny są bardzo drogie a to napędza rynek wtórny. Z każdą generacją maszyny są o ok 10-15 droższe niż poprzednia generacja. Zanim weszły wszelkiego rodzaju dopłaty kupiliśmy c360 za 9 tysięcy z kabiną "puszką" a po 10 latach użytkowania sprzedaliśmy za tą samą cenę. Znajomy kupując ciągnik wtedy jeszcze na sapard po kilku latach sprzedał go za więcej niż zapłacił. We wczesnych latach 2000 Zetor forterra kosztowała ok 120 tys brutto, a Pronar ok połowy tej kwoty.
    • ajato 2019-09-02 15:05:26
      Nic tak dobrze się nie je bie w du pala jak rolnika...
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.