Wspomniana seria 5200 produkowana w latach 1984-1993 obejmuje 9 ciągników o mocy od 47 (5211/5245 z pierwszego okresu produkcji) do 81 KM (7745 Special). Maszyny te cieszą się niesłabnącą popularnością właściwie z podobnych powodów jak w przypadku starszych modeli Ursusa; są stosunkowo niezawodne i trwałe, a dostęp do tanich części zamiennych jest bardzo dobry. Trzeba też przyznać, że oferują wyższy komfort niż nasze rodzime ciągniki z tamtych czasów. Czynniki te powodują, że ceny ptych Zetorów są nadal dość wysokie.

Czytaj więcej: Ile zapłacimy za starego Ursusa?

 

Podwórkowi pomocnicy

Chcąc kupić Zetora 5211 z pierwszych lat produkcji trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 24 tys. zł (ceny brutto). Za nowsze, dobrze utrzymane egzemplarze sprzedawcy żądają zazwyczaj wyższych kwot, zawierających się w przedziale od 25 do nawet 30 tys. zł. Więcej zapłacić trzeba za wersję z przednim napędem, a więc model 5245.

W przypadku tych ciągników, trudno znaleźć ofertę poniżej 30 tys. zł. Jest to zdecydowanie dolna granica, a ceny dobrze utrzymanych maszyn często przekraczają 35 tys. zł.

Zazwyczaj jeszcze więcej trzeba zapłacić za egzemplarze wyposażone w ładowacz czołowy (ceny zaczynają się od ok. 36 tys. zł i sięgają nawet ok. 45 tys. zł), a takich na rynku wtórnym nie brakuje; nic dziwnego, kompaktowy zetor 5245 w wielu gospodarstwach doskonale sprawdzi się jako ciągnik pomocniczy. 

Z nieco większym wydatkiem należy liczyć się w przypadku zakupu odpowiednio modeli Zetorów 6211 lub 6245. Producent wyposażył je już w silniki 4-cylindrowe o mocy 59 (w początkowym okresie produkcji) lub 61 KM. Ceny zetorów 6211 zaczynają się od ok. 25 tys. zł, jednak jest to raczej dolna granica. Chcąc kupić zadbany egzemplarz z końcowego okresu produkcji, trzeba liczyć się z wydatkiem nawet ponad 35 tys. zł.

Ceny modeli z przednim napędem, a więc 6245 rzadko schodzą poniżej 35 tys. zł. Żeby kupić ten ciągnik w dobrym stanie technicznym i wizualnym, trzeba liczyć się z wydatkiem ok. 40 tys. zł. Jeszcze droższe będą ładne egzemplarze wyposażone w ładowacz czołowy; ceny takich często przekraczają nawet 45 tys. zł. 

Popularne 7211 i 7245

Ceny Zetorów 7211 zaczynają się od ok. 30 tys. zł, chociaż zdarzają się egzemplarze, które można kupić poniżej tej kwoty. Dobrze utrzymane egzemplarze kosztują zazwyczaj ok. 35 tys. zł. Zetora 7245 (wyposażonego w przedni napęd) można kupić już za ok. 35 tys. zł, jednak zwykle ceny tych modeli oscylują w granicach ok. 40 tys. zł.

Na rynku można spotkać maszyny wyposażone w przedni TUZ, a także dobrze wyposażone wersje przeznaczone przede wszystkim do pracy na pochyłościach - Horal System.

Czytaj więcej: Zetor 7245 Horal System – stworzony do pracy na pochyłościach

 

Najmocniejsze w rodzinie

Ceny Zetorów 7711 (73 KM) kształtują się podobnie jak modeli 7211, zaś za Zetora 7745 trzeba zapłacić od ok. 40 do nawet 50 tys. zł. Jeszcze droższe będą modele w wersji Special (wyposażone w turbosprężarkę; ich silniki mają moc 81 KM). Ich ceny często przekraczają 50 tys. zł.