PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Letnie paliwo w baku? To nie problem - zastosuj depresator!

Letnie paliwo w baku? To nie problem - zastosuj depresator! Standardowe i najbardziej popularne depresatory obniżają temperaturę krzepnięcia paliwa do -31 st. Celsjusza fot. reijotelaranta/Pixabay

Autor:

Dodano:

Tagi:

Nadchodzące ochłodzenie może zaskoczyć wielu rolników, którzy w dalszym ciągu nie zatankowali zimowego paliwa do swoich maszyn. Prostym i tanim rozwiązaniem jest w takiej sytuacji  zastosowanie depresatora, ile to kosztuje?



Odpowiednio zastosowany depresator pozwala na obniżenie temperatury krzepnięcia paliwa do -40 stopni Celsjusza. Dzięki temu eksploatacja silnika Diesla będzie bezproblemowa nawet w czasie arktycznych mrozów.

Z jakiego paliwa korzystasz?

Warto przypomnieć, iż na polskim rynku w zależności od pory roku oferowane są 3 typy paliwa: letnie, przejściowe oraz zimowe. Z technicznego punktu widzenia każde z tych paliw charakteryzuje się inną temperaturą blokowania zimnego filtra (CFPP). Dla paliwa letniego parametr ten wynosi 0 st., dla wariantu przejściowego -10 st. oraz dla wersji zimowej -20 st. Celsjusza.

Na niektórych stacjach benzynowych znajdziemy także paliwa arktyczne, dla których parametr CFPP wynosi nawet -32 st. Celsjusza. Są one naturalnie nieco droższe aniżeli standardowe paliwa zimowe.

Skuteczne rozwiązanie

Okazuje się jednak, że wcale nie stoimy na straconej pozycji mając wciąż w baku paliwo letnie lub przejściowe. Na rynku znajdziemy spory wybór preparatów uszlachetniających olej napędowy. Depresatory, bo o nich mowa, to dodatki zapobiegające łączeniu się kryształków parafiny, co w konsekwencji może skutecznie zablokować układ paliwowy i uniemożliwić dalszą eksploatację maszyny.

Standardowe i najbardziej popularne preparaty tego typu obniżają temperaturę krzepnięcia paliwa do -31 st. Celsjusza.

Jak stosować?

W idealnych warunkach preparat powinien zostać dodany do zbiornika paliwa tuż przed tankowaniem, przez co późniejsze wlanie oleju napędowego spowoduje dokładne jego wymieszanie. Dopuszczalne jest również dodanie depresatora do zbiornika paliwa, w którym już znajduje się olej napędowy. W takiej sytuacji trzeba jednak pamiętać, że po aplikacji preparatu należy uruchomić silnik, tak aby depresator mógł pomieszać się z paliwem i rozprowadzić się po całym układzie.

Warto wiedzieć, że aby dodatek był skuteczny, powinniśmy go dodać do zbiornika przed nadejściem mrozów. Takie preparaty - oczywiście sprawdzonych, renomowanych producentów - są w pełni bezpieczne dla nowoczesnych silników diesla.

Co istotne, należy pamiętać że paliwo letnie będzie wymagało większej dawki depresatora, aniżeli paliwo przejściowe, czy zimowe.

A cena?

Preparat MojeAuto o pojemności 500 ml został wyceniony na 23 zł. Taka ilość zdaniem producenta wystarczy na uszlachetnienie aż 500 l oleju napędowego i przystosowanie go do temperatur nawet -40 st. Celsjusza.

Za ok. 57 zł nabędziemy preparat Liqui Moly o pojemności 1 l. Jak podkreśla producent, poprawia on właściwości oleju napędowego do -31 st. Celsjusza oraz wystarcza na uszlachetnienie nawet 1000 l paliwa.

Depresator K2 DFA-39 w litrowym opakowaniu kupimy za niespełna 30 zł. Producent zaleca, aby stosować 50 ml koncentratu na 60 l oleju napędowego. W sytuacji dodawania preparatu do paliwa letniego rekomendowane jest dwukrotne zwiększenie dawki.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (7)

  • Typowyjanusz 2021-01-14 22:03:51
    Wszystko pięknie ładnie koledzy mają rację Nie sztuką jest wydać pieniądze na jakiś dodatek sztuką było by napisać jak kierowcy sobię powinni radzić bez takich dodatków serio myślę że lepiej drogi autorze porozmawiać z starymi kierowcami Jak to robili bez tego
  • bywa 2021-01-14 20:01:22
    co robimy jak zamówione zimowe a przyjedzie "gorsze"
  • Rolnik 2021-01-14 12:54:08
    Tylko nikt nie napisał, że te preparaty obniżają temperaturę krystalizacji tylko o kilka stopni. Czyli żeby uzyskać paliwo do -40 stopni tak jak napisano na opakowaniu należy użyć paliwa arktycznego. Przy dodaniu preparatu do letniego paliwa temperatura krystalizacji wyniesie -5 do -8 stopni. A takich informacji niestety nikt nie podaje, a ludzie się cieszą z wydanych pieniędzy.
    • Farmer ze wsi 2021-01-14 17:31:32
      Te dodatki to strata poeniedzy, raz zastosowalem i o raz za duzo paliwo po tym zakleilo uklad, nafta oczyszczona albo benzyna. Albo po prostu wypompowac i zalac dobrej jakosci zimowego, napewno bedzie to lepsze niż kombinacja
  • Tomasz 2021-01-14 11:25:24
    Polecam arktyczny IZ-40
  • Sasza 2021-01-14 11:01:00
    Gorzej jak w całym układzie paliwowym mamy letnie paliwo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.185.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.