PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Lipcowa sprzedaż nowych ciągników na mocnym plusie

Lipcowa sprzedaż nowych ciągników na mocnym plusie Na drugim miejscu w sprzedaży znalazła się Kubota, która minimalnie wyprzedza markę John Deere, fot. mat prasowe

Autor: farmer.pl

Dodano: 06-08-2020 11:24

Tagi:

Tegoroczna sprzedaż pomimo niekorzystnego otoczenia w jakim przyszło działać dealerom nie przestaje pozytywnie zaskakiwać. Mocne wzrosty sprzedaży odnotowują praktycznie wszystkie liczące się w naszym kraju marki ciągnikowe.



Ubiegły miesiąc, jak podaje Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych jest kolejnym, kiedy notujemy wzrost rejestracji nowych ciągników w stosunku do poprzedniego miesiąca. Tym razem zarejestrowano 1095 szt. nowych ciągników, czyli o 90 szt. więcej niż przed miesiącem.

W stosunku do lipca 2019 notujemy wzrost o 239 szt., co daje liczbę o 27,9 proc. większą. W okresie od stycznia do lipca br. zarejestrowano 5858 szt. nowych ciągników, a więc aż o 1059 szt. więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. Oznacza to wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 22,1 proc.

Po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku liderem sprzedaży pozostaje New Holland z 1149 rejestracjami. To daje marce 19,6 proc. udziałów i wynik lepszy niż przed rokiem o 305 szt., kiedy to notowaliśmy 844 rejestracje (wzrost o 36,1 proc.).

Na drugim miejscu utrzymuje się marka Kubota z 682 rejestracjami. To daje 11,6 proc. udziałów rynkowych. Kubota również notuje wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 114 szt. (+20,1 proc.).

Minimalnie gorszy wynik notuje John Deere - 675 szt., czyli 11,5 proc. udziałów rynkowych. John Deere w przeciwieństwie do dwóch pierwszych marek, rejestruje mniej ciągników niż w analogicznym okresie 2019 roku. Różnica to 76 szt. (a więc spadek o 10,1 proc.).

Na czwartym miejscu, jak przed miesiącem, znajduje się marka Deutz Fahr z 600 rejestracjami i udziałami na poziomie 10,2 proc. Deutz Fahr notuje wzrost w stosunku do 2019 o 194 szt., czyli 47,8 proc. Piątkę, jak przed miesiącem, zamyka Zetor. Wyniki tej marki to odpowiednio 486 szt. i 8,3 proc. udziałów rynkowych.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • Tanie 2020-08-08 22:22:59
    Ciągników sprzedaje się w Polsce bardzo dużo ale niestety tanich, małych modeli na podzespołach z Chin, Indii, Turcji itd. głównie niskie moce i wyposażenie sprzed 30, 40 lat. Z jednej strony powody do zadowolenia z drugiej przy tym co sprzedaje się w Niemczech czy Francji to jesteśmy 40 lat do tyłu...patrzać na marki - czyli jakość to u nas słabo.
  • Miro 2020-08-07 07:54:00
    nie wiem jaki sens jest, aby ładować się nowe elektroniczne wynalazki. Kupiłem niedawno zetora 16145 i uprawki pożniwne na oleju z restauracji objechał. Szwagier ma dojście do kuchni, więc za przysłowiową flaszkę beczkami zwozi. Olej przez kilka filtrów i piękna moc idzie z silnika. Pierwsze silniki diesla były na olej roślinny, więc w czym problem by wrócić do korzeni? Podobno nawet silnik lepsze smarowanie dostaje. Tylko ten zapach... Dobrze, że na uboczu mieszkam, to przynajmniej elity z miasta, które się sprowadziły na wieś, na frytki się nie zlecą.
    • Zenek 2020-08-07 12:50:56
      Pewnie, popieram ! Tylko teraz niektórym z dobrobytu się poprzewracało. Kupili w jakichś dziwnych okolicznościach nawet po kilkaset hektarów i nie wiedza w co juz kase pakowac to kupuję za pół miliona i więcej ciągniki zachodnie i delikatne zamiast nasze stare rodzime lub nowe rodzime kupować A są i to bardzo dobre jak URSUS, PRONAR, FARMTRAC, CRYSTAL z SIERADZA (mało kto zna ta markę) Sprawdźcie proszę crystala z Sieradza.
      • Jaro 2020-08-11 07:17:06
        Domyślam się że jezdzisz polonezem?
  • Bront 2020-08-06 15:22:59
    Rodzima marke zamiast wspierac to kupuja Wszystko importowane ale zywnosc to trza wypychac Zagranice wychodowana na zagranicznym sprzecie
    • Steyr 4110 2020-08-06 21:21:57
      Pokaz dobry Polski ciagnik na poziomie technologicznym zblizonym do zachodnich to pomysle nad zakupem
      • Zenek 2020-08-07 12:47:49
        Zachodnie traktory i maszyny to kupujecie tak ? A jakby polski inżynier co zajmuje się produkcja maszyn itd, polski finansista i przeciętny kowalski myśleli podobnie jak Ty rolniku to musiałbyś sprzedawac swoje płody rolne chyba na madagaskarze ale wiadomo niemieckie lepsze ! NIe przyszło do głowy, że kupując oslkei rozwijasz dany sektor. Są polskie maszyny bardzo dobre jak Unia grudziądz jak maszyny z Pronara itd....
  • Mirosław 2020-08-06 12:40:14
    Ziemi nie kupisz, w banku nie warto trzymać, to sobie traktor jeden z drugim kupi, przynajmniej jakiś komfort pracy ma.
    • Rav 2020-08-07 12:32:21
      No właśnie ja tak zrobiłem i czekam na New Holanda. Po co mi ziemia jak traktora nie mam. A teraz nawet dzierżawa nie straszna i można zacząć rozwijać pasje.
  • Tomek z Kujaw 2020-08-06 12:23:24
    A gdzie Belarus ? Jeśli uwzględnić "używane" Belarusy tzn. z przebiegiem 1 motogodzina Belarusy byłyby na trzecim czwartym miejscu bez problemu !!!!! Sprawdźcie jeśli nie wierzycie rolnicy i redaktorzy zajmujący sie tematyką !!! A gdzie Ursus ?
    • Dqg 2020-08-07 06:44:46
      Miałem model 1221.3 i powiem wam syf i złomu kupa. Komfort słaby zużycie paliwa duże. Tylko części tanie ale same części z plasteliny. Nigdy więcej
      • Sławek 2020-08-07 13:06:34
        Każdy jest inny ma inne potrzeby, każe gospodarstwo jest inne, mało tego belarusy między sobą tez się różnią akurat te z końcówkami .3 tez słyszałem, że są gorsze. Ja akurat mam belarusa nie z 6 cylindrami a z 4erema w stalowej masce .2 i chodzi jak burza !!! Olej wcale nie cieknie, psuć się nie psuje, pali mało !!! Co do komfortu pracy no gdybym miał 100 ha to może miałoby to większe znaczenia ale na kilkadziesiąt spokojnie daje radę
      • Daf 2020-08-07 17:01:55
        Na 140 ha belarus to strzał w kolano bark klimy rewersu słaba hydraulika moc też szału nie robi brak miękkiej osi nie jedzie nawet 35km na godzine. No nie nadaje się do niczego. Poprostu TRAGEDIA
      • Mariusz 2020-08-08 12:42:07
        Brak klimy w Belarus? Są dostępne w nowych za dopłatą około 5 tysięcy. Rewers też jest dostępny za dopłatą. Prędkość to zależy od modelu. Są które i 39 km poleci. Hydraulika no to zależy do czego kto chce. Jedyny minus belarusow to głośniej w kabinie.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.