W roku obrotowym 2019-20, który trwa w Indiach od 1 kwietnia do 31 marca właścicieli znalazło 709 002 nowych ciągników. W porównaniu do poprzedniego okresu (786 381 szt.) oznacza to spadek o 9,8 punktów procentowych. Poniżej prezentujemy najlepszą „10” na rynku indyjskim.

Miejsce 1. Mahindra

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Lider od lat jest tylko jeden. Mahindra ze sprzedażą 291 901 szt. nowych ciągników – spadek o 7,9 proc. rok do roku – „rządzi i dzieli” w byłej brytyjskiej kolonii.

Miejsce 2. TAFE (TAFE, MF, Eicher i IMT)

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Kolejny indyjski producent TAFE sprzedał 120 151 ciągników, co stanowi spadek o 17 proc. (o 24 542 szt.) w stosunku do poprzedniego okresu.

Miejsce 3. Sonalika

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Trzecie miejsce, trzecia lokalna marka – 82 959 szt., mniej o 13,6 proc. (13 018 szt.). Przypomnijmy, że ten producent sprzedaje ciągniki pod markami: krajową Sonalika i zagraniczną Solis. Te drugie są dostępne również w Polsce.

Miejsce 4. Escorts Group (Farmtrac i Powertrac)

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Za podium nic się nie zmienia w temacie producentów indyjskich: Escort Group – 82 252 ciągniki (- 11,6 procent).

Miejsce 5. John Deere

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Pierwsza zagraniczna firma, czyli amerykański potentat John Deere znalazł się dopiero na piątej pozycji notując „zaledwie” 32 322 nowych rejestracji, czyli mniej o 0,3 proc. (190 jednostek) niż w poprzednim roku budżetowym.

Miejsce 6. New Holland

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Następny mocny globalny gracz. New Holland zajmuje szóste miejsce z liczbą 26 745 sztuk, co oznacza spadek o 14,4 proc. (4 510 szt.).

Miejsce 7. Kubota

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Japończycy "upłynnili" w Indiach łącznie 12 924 nowe jednostki i jako jedyni w pierwszej „10” zanotowali duży wzrost – plus 18,8 proc. (2 046 szt.). Niedawno pisaliśmy o ruchach Kuboty w Indiach, które mają na celu ten wzrost jeszcze znacznie powiększyć.

 

Miejsce 8. VST

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Przedostatni na liście indyjski producent VST znalazł nabywców na 6 703 nowe traktory, co stanowi spadek o 11,5 proc. (867 szt.).

Miejsce 9. Deutz-Fahr

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Czwarta zagraniczna firma wśród najlepszej indyjskiej „10” to Deutz-Fahr z wynikiem 4 102 nowych rejestracji, 161 mniej niż rok wcześniej.

Miejsce 10. Force

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Tak jak stawkę otwierał, tak i ją zamyka indyjski producent. Ciągniki Force sprzedały się w ilości 3 224, 482 mniej porównując do roku 2018-19.

Te interesujące dane opublikował portal mechaman.nl.

Na zakończenie napiszmy jeszcze jak kształtowała się łączna sprzedaż nowych ciągników w Indiach w ubiegłych latach: 2019-20 – 709 002 szt., 2018-19 – 786 381, 2017-18 – 711 478 i 2016-17 – 582 884 egzemplarzy. Te liczby robią wrażenie!