Mercedes-Benz w porozumieniu z działającą na brazylijskim rynku firmą GrunnerTech skonfigurował 18 ciężarówek przeznaczonych do transportu trzciny cukrowej. Co ciekawe, ciężarówki wyposażono w funkcję jazdy autonomicznej; automatycznie utrzymują one prędkość i wytyczone odległości i chociaż kierowca kontroluje pojazd, może się zdać w pełni na system automatyczny. 

Ciężarówki wyposażono m.in. w dodatkową przednią oś, wysokoprofilowe opony i anteny do odbioru sygnałów satelitarnych, a sterowane są z wykorzystaniem tempomatu, GPS i georeferencji; trasa zbiorów programowana jest uprzednio na komputerze. 

Skąd pomysł na zastąpienie ciągników ciężarówkami? W porównaniu do ciągników zużywają one nawet do 50 proc. mniej paliwa. Niższe są też ich koszty konserwacji i utrzymania - nawet do 30 proc., a dokładne wytyczenie trasy zbiorów ma spowodować, że ciężarówki Axor będą mogły odebrać nawet dwukrotnie więcej surowca niż ciągniki rolnicze w tym samym czasie.