Opona Michelin RoadBib została zaprojektowana z myślą o ciągnikach dużej mocy - powyżej 200 KM i powstała przy współpracy z rolnikami oraz operatorami maszyn.
Ciągniki o dużej mocy, wykorzystywane w gospodarstwach rolnych i na placach budowy, przez ponad 50 proc. czasu używane są na drodze. Stanowi to 80 proc. całego przebytego przez nie dystansu, a często do ciągników dodatkowo podpięte są ciężkie przyczepy i maszyny. Konstruktorzy działów badawczo-rozwojowych Michelin stanęli przed wyzwaniem opracowania rozwiązania o wysokiej trwałości, które będzie w stanie zapewnić trakcję na twardych i agresywnych drogach nieutwardzonych, ale równie dobrze sprawdzi się na miękkiej glebie pól uprawnych.
Trzeba przyznać, że wygląd opony jest nietuzinkowy. Przypomina ona bowiem trochę oponę terenową samochodu ciężarowego, ale zauważamy w niej też charakterystyczną dla opon ciągników rolniczych jodełką. Określona przez Michelina jako rewolucyjna rzeźba bieżnika zawiera w sobie 52 klocki połączone centralnym żebrem. Guma uformowana w ten sposób chroni glebę i plony przed ugniataniem oraz zapewnia o 20 proc. większą trwałość (testy wewnętrzne porównujące nową oponę do MachXBib w analogicznym rozmiarze). Ponadto w przypadku użytkowania ciągnika z przyczepą Michelin RoadBib pozwala na zmniejszenie o 5 proc. zużycia paliwa przy jednoczesnym obniżeniu poziomu wibracji i hałasu w kabinie pojazdu (testy wewnętrzne przeprowadzone przez Michelin w czerwcu 2018 r. z wykorzystaniem ciągnika o mocy 215 KM wyposażonego w opony w rozmiarze 710/70 R 42 i ciągnącego przyczepę o wadze 19 ton), dzięki czemu praca operatora jest dużo bardziej komfortowa. Ponadto, (wewnętrzne testy porównawcze przeprowadzone na suchej nawierzchni ścierniska w okresie sierpień-listopad 2017 r. przy wykorzystaniu opon w analogicznych rozmiarach).
W Europie opona Michelin RoadBib jest dostępna w dwóch rozmiarach:
· 600/70 R30 158D/155E
· 710/70 R42 173D/170E
[1] Wewnętrzne testy porównawcze z oponą MICHELIN MachXBib w analogicznym rozmiarze.
[2] Testy wewnętrzne przeprowadzone przez Michelin w czerwcu 2018 r. z wykorzystaniem ciągnika o mocy
215 KM wyposażonego w opony w rozmiarze 710/70 R 42 i ciągnącego przyczepę o wadze 19 ton.
[3] Wewnętrzne testy porównawcze przeprowadzone na suchej nawierzchni (ściernisko) w okresie sierpień-listopad 2017 r. przy wykorzystaniu opon w analogicznych rozmiarach.
Komentarze