Podczas uroczystości w szwajcarskim Neuhausen, koncerny podpisały umowę o współpracy. Będzie ona skoncentrowana w obszarze badań i rozwoju (R&D), marketingu oraz łańcuchu dostaw (Supply Chain). Ciągniki i maszyny produkowane przez AGCO będą miały w pierwszym wyposażeniu opony Michelin.
- Umowa o współpracy jest wstępem do zacieśniania wzajemnych relacji pomiędzy Michelin i AGCO. Nasze firmy cechuje duch innowacyjności i przedsiębiorczości, a teraz chcemy współdziałać na rynkach całego świata – powiedziała Ewa Konopka, rzecznik Michelin Polska S.A.
Już wcześniej niektóre modele maszyn z AGCO były standardowo wyposażane w ogumienie Michelin (Challenger 975, Fendt 900 oraz Ferguson LRT). Teraz współpraca jeszcze bardziej się rozszerzy. Obie firmy będą działały na rzecz podnoszenia produktywności, ochrony środowiska i bezpieczeństwa w rolnictwie.
Rolicze opony Michelin znane są choćby z technologi Ultraflex, która pokazała, że możliwe jest zoptymalizowanie ciśnienia powietrza w oponach bez względu na prędkość pojazdu. Technologia Michelin Ultraflex gwarantuje wytrzymałość boku opony pomimo znacznego jego uginania się. Mieszanka gumy zapobiega przegrzewaniu się opony, dzięki czemu jest ona jeszcze trwalsza. Bardziej płaskie czoło opony zmniejsza stopień ugniatania gleby i przedłuża trwałość bieżnika. Ponadto, zwiększony obszar ugięcia boku opony zwiększa komfort jazdy. Opony Michelin mają taką samą nośność jak standardowe opony, ale przy znacznie niższym ciśnieniu, o wartości nie większej niż 1 bar (w przypadku opon XeoBib).
Źródło: farmer.pl
Komentarze