
Mniej w oponie, więcej w baku

Kierunek innowacja
Cykl regionalnych konferencji Farmera Sprawdź lokalizację i zarejestruj się!Wspólne działanie obydwu firm ma na celu edukowanie użytkowników maszyn w zakresie odpowiedniego ustawienia ciągnika i właściwego ciśnienia w oponach. Czynniki te mają znaczący wpływ na zużycie paliwa, a przez to na rentowność upraw. Odpowiednie ciśnienie w rolniczej oponie pozwala zredukować zużycie paliwa nawet o 20 proc.
Podczas dwóch przejazdów testowych specjalnie wyznaczonej trasy eksperci będą wykorzystywać ciągnik rolniczy John Deere serii 6M wyposażony w opony Michelin OmniBib 480/70 R30 na przedniej osi i OmniBib 620/70 R42 na tylnych kołach. Dla zobrazowania różnicy w spalaniu paliwa pierwszy przejazd zostanie wykonany na oponach o zawyżonym ciśnieniu, drugi na rekomendowanym, a po każdej próbie zostanie zmierzone faktyczne zużycie paliwa.
-Duża część rolników utrzymuje w oponach swoich ciągników zbyt wysokie ciśnienie, co niekorzystnie wpływa na zużycie paliwa – mówi Adam Woroniecki z Michelin. – Opony rolnicze Michelin są przystosowane do jazdy na niskim ciśnieniu, w takiej konfiguracji ciągnik spala mniej paliwa i mniej ugniata glebę, czego efektem są lepsze plony. Ważne jest aby stosować ciśnienie zalecane przez producenta opon – dodaje.
Pokazy wpływu ciśnienia w oponach na zużycie paliwa będą zorganizowane w ośmiu lokalizacjach na terenie całego kraju.
Data Firma
1.10.2012 Gravit
8.10.2012 Fricke
9.10.2012 Agroserwis
11.10.2012 Agrosieć
15.10.2012 Kuhn
17.10.2012 AgroEfekt
18.10.2012 Polboto
19.10.2012 Chempest
Komentarze