Jednym z nielicznych producentów tego typu pojazdu jest kalifornijska firma Hayes Diversified Technologies (HDT), która postanowiła stworzyć motocykl z silnikiem diesla. Projekt pierwotnie powstał na potrzeby armii amerykańskiej, która preferuje w swoich pojazdach ten właśnie rodzaj paliwa. 

Bazą dla stworzenia tego enduro na ropę jest Kawasaki KLR650, jego oryginalny silnik producent zastąpił silnikiem wysokoprężnym M1030M1 JP8 o mocy około 30 KM, przy obrotach 5700 obr./min. i pojemności 611 cm3.

Może on pracować zarówno na oleju  napędowym jak i paliwie lotniczym -kerozynie. Ideą jaka przyświecała firmie HDT było wyprodukowanie jednostki wysokoprężnej, która charakteryzowałaby się dużą mocą oraz wysoką wartością momentu obrotowego, bez potrzeby stosowania doładowania.

W silniku zastosowano  4-zaworową głowicę w połączeniu ze wstępną komorą spalania oraz optymalnie dostrojoną charakterystyką wtrysku paliwa. Do komory wstępnej paliwo dostarczane jest za pomocą wtrysku pośredniego, co skutkuje bardziej miękką pracą silnika i zmniejsza ciśnienie panujące w cylindrze. Silnik jest wyposażony w  mechaniczną pompę wtrysku paliwa.

Maszyna po modyfikacji otrzymała nazwę HDT JP8 Diesel. Masa motocykla to 166 kg maksymalna prędkość wynosi 150 km/h. Jeśli chodzi o przyśpieszenie to wynosi ono od 0 do 100 km/h około 10 s. Silnik M103M1 szarpie i trzęsie niemiłosiernie, ale jest prosty w obsłudze i pali mało bo zaledwie około 2,5 l na 100 km. Przy zbiorniku paliwa o pojemności 20 litrów jego zasięg wynosi ok. 1000 km.