Zmiany w ciągniku widoczne są już na pierwszy rzut oka, gdyż wizualnie został on mocno unowocześniony, ma także oferować większy komfort pracy operatora.

Układ napędowy

Sercem Belarusa 82.3 jest dobrze znana, 4-cylindrowa jednostka napędowa MMZ generująca w tym wypadku nieco ponad 80 KM. Nie jest to zdecydowanie ciągnik dla osoby chcącej nabyć traktor spełniający aktualne normy czystości spalin.

 Za przeniesienie napędu odpowiada zaś mechaniczna, zsychronizowana skrzynia biegów z 14 przełożeniami do przodu oraz 12 do tyłu. Całość dopełnia mechaniczny rewers.

Wybierz najlepsze finansowanie dla swojego gospodarstwa!

Nowocześniejszy i bardziej komfortowy

Nowy model według zapewnień producenta ma być bardziej komfortowy - dość powiedzieć iż kabina jest lepiej wyciszona (spora w tym zasługa klejonych szyb), a tłumik układu wydechowego poprowadzono wzdłuż słupka kabiny, co poprawia widoczność dla operatora. Dodatkowo został on zmodyfikowany, aby generował mniejszy hałas.

Zupełna nowość w Belarusie - wyświetlacz LCD informujący operatora o najważniejszych parametrach pracy fot. Facebook/Ciągniki MTZ Belarus
Zupełna nowość w Belarusie - wyświetlacz LCD informujący operatora o najważniejszych parametrach pracy fot. Facebook/Ciągniki MTZ Belarus

O najważniejszych parametrach pracy informuje traktorzystę czytelny wyświetlacz LCD umieszczony centralnie na desce rozdzielczej.

Znacząco zmienił się także wygląd zewnętrzny ciągnika – klasyczna, metalowa maska została zastąpiona maską z tworzywa sztucznego, która otwierając się w całości do góry ma oferować lepszy dostęp do czynności serwisowych.

Ile kosztuje Belarus 82.3?

Za nową wersję Belarusa 82.3 należy zapłacić 175 tys. zł brutto. Warto w tym miejscu nadmienić, że już w standardzie jest on wyposażony chociażby w klimatyzację. Co ciekawe, dystrybutor zapewnia iż ciągniki są na ten moment dostępne od ręki.

Zdaniem dystrybutora wnętrze nowego Belarusa 82.3 ma oferować operatorowi sporo komfortu fot. Facebook/Ciągniki MTZ Belarus
Zdaniem dystrybutora wnętrze nowego Belarusa 82.3 ma oferować operatorowi sporo komfortu fot. Facebook/Ciągniki MTZ Belarus

A jak Wy oceniacie Belarusa w nowym wcieleniu?