PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Najlepiej sprzedające się ciągniki w 2019 r. New Holland na pierwszym miejscu

Najlepiej sprzedające się ciągniki w 2019 r. New Holland na pierwszym miejscu New Holland jest najchętniej wybieranym ciągnikiem wśród polskich rolników, fot.kh

Autor: Karol Hołownia

Dodano: 03-01-2020 17:20

Tagi:

Znamy już pierwsze wyniki sprzedaży ciągników w 2019 r. Wśród najlepiej sprzedających się marek nie ma niespodzianek. Pierwsze miejsce zajmuje New Holland, kolejny jest John Deere i Kubota.



New Holland już jedenasty rok z rzędu znalazł się na pierwszym miejscu podium wśród najlepiej sprzedających się ciągnikowych marek. Według danych IBRM Samar opracowanych na podstawie rejestracji pojazdów, w 2019 r. zarejestrowano 1520 błękitnych traktorów. 

- W ciągu minionych 11 lat, od kiedy marka New Holland zajmuje fotel lidera rynku wśród producentów ciągników rolniczych, 25520 sztuk niebieskich ciągników znalazło swoich właścicieli w polskich gospodarstwach - mówi Łukasz Chęciński, szef marketingu New Holland na Polskę. A jakie konkretnie modele New Hollandów były najchętniej wybierane przez rolników?

- W roku 2019 największą popularnością cieszyły się serie ciągników T6 – 273 sztuki, TD5 – 265 sztuki oraz T7SWB z ilością 180 sztuk zarejestrowanych sztuk - dodaje Chęciński.

Drugie miejsce podium przypadło marce John Deere. W tym przypadku zarejestrowano 1348 nowych maszyn. Jednak zarówno New Holland jak i John Deere tracą w ilości sprzedanych maszyn w porównaniu do 2019 r.

Podium zamyka Kubota wynikiem 1058 zarejestrowanych ciągników. Ta marka zyskała w porównaniu do ubiegłego roku ok. 120 szt.

Kolejne miejsca należą do marek: Zetor (825 szt.), Deutz-Fahr (817 szt.), Case IH (601 szt.), Massey Ferguson (404 szt.) i Claas (384 szt.).

Całkowita sprzedaż nowych ciągników rolniczych w 2019 r. zamyka się wynikiem 8717 szt. W 2018 r. były to 9064 ciągniki, a w 2017 - 10850. Jest to więc kolejny rok spadków sprzedaży ciągników, choć ze znacznie mniejszą dynamiką.

Wkrótce opublikujemy bardziej szczegółowe raporty.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (36)

  • Polak 2020-01-08 17:48:16
    Rolniczy kraj a ie mamy swojej marki ciągników z prawdziwego zdarzenia. Ursus stoi nad przepaścią bankructwa a my tymczasem nabijamy kieszeń zagranicznym firmom. Szkoda.
  • baca56 2020-01-05 11:20:18
    Parę uwag n/t JD - o innych markach niewiele wiem z doświadczenia. Mam starego JD 2040s (1984), nowszego JD 6410 (2002) i jeszcze Ursusa C3603P (1989). Te JD to nie są złe ciągniki. Mają jednak istotne słabości, które firma (gdyby chciała) mogłaby wyeliminować. 1. Słabość i pazerność serwisu - poziom wiedzy serwisantów bywa często żenująco niski, czasem nie są w stanie zdiagnozować nawet typowych, powtarzających się awarii. Do tego filozofia - wymieniać na oślep wszystko na nowe po kolei, aż zacznie działać, klient zapłaci. Ceny części z absurdalną marżą - kilkakrotnie proponowano mi części w pudełku z jelonkiem za cenę 50 - 100% wyższą niż te same części od tego samego producenta (np. Bosch Rexroth) poza ich serwisem. 2.Trudności diagnostyczne - użytkownik (a często także serwisant) nie ma dostępu do schematów "jak to działa", do danych diagnostycznych czy regulacyjnych. Zwłaszcza w przypadku elektroniki (ale nie tylko) prowadzi to do bezradności w przypadku awarii. 3. Generalnie filozofia firmy jest taka: kup ciągnik, zapłać, ale prawo do naprawy pozostaje własnością firmy, nawet po okresie gwarancyjnym. 4. Powinniśmy żądać od władz państwowych prawa zmuszającego producentów sprzedających sprzęt na polskim rynku do publicznego udostępnienia informacji n/t budowy, schematów, zasad działania, danych i oprogramowania regulacyjnego czy diagnostycznego. Firmowy monopol na naprawy jest nie do przyjęcia.
    • misi 2020-01-05 15:46:45
      @baca56 twoje zastrzeżenia wobec JD dotyczą serwisowania i napraw, a nie samego ciągnika. Masz pełną rację, ale te wady występują we wszystkich serwisach innych marek w podobnym nasileniu. Instrukcję napraw do każdej marki musisz nabyć od złodzieja na elektroda, lub innym forum i będzie to okrojona i niekompletna. Oficjalne serwisowe dane regulacyjne i naprawcze kosztują więcej niż wartość naprawianego ciągnika, bo na naprawach ma zarabiać serwis, a nie użytkownik. Popieram zmuszenie ustawą producenta do ujawnienia instrukcji napraw wraz ze sprzedawanym ciągnikiem, ale tym musiały by chcieć się zająć nasze klakierskie IR. Moja się tym nie zajmie, bo w jej władzach jest największy dealer ciągników w okolicy.
  • Daf 2020-01-04 13:56:21
    nic dziwnego to dobra marka. w 2014 roku kupiłem nową t6.175 bardzo obawiałem się tego zakupu jak sobie poradzi,(wcześniej miałem tylko zetory i urusy wiec nowa marka była dla mnie ryzykiem) ale spisał się swietnie narazie utarł się tylko wężyk od pneumatyki i troche zacina mi się rączka od hydrauliki ale to kwestia rozebrania i nasmarowania w maju 2018 kupiłem nową t7.210 do teraz 900 godzin, w t7 nie działała... lampka oświetlająca kabinę i głośnik przerywał więc gwarancja i nowe elementy i to narazie jej największe awarie. traktory pracują na 110ha, rocznie razem maja około 1800 godzin z powodu wożenia odpadów od pieczarek, największa wada t6 to głośna skrzynia i mały skręt najgorsza wada t7 to dziwnie skonstruowane schodki do kabiny. mogę dodać iż latem przeprowadziłem mały test z t7.210 a mianowicie przeciągaliśmy line z john deere 7530 i 7710 i wszystko wygrał New Holland może porównanie to żadne ale utarło to nosa kierowcom Johnów, są to DOBRE ciągniki ale DELIKATNE, wrażliwe na słabych kierowców zwłaszcza tych z ciężką nogą, wrażliwe na stare płyny ustrojowe i złe zmiany biegów itp jeśli ktoś dba i ma cierpliwość i nie chce przepłacić to polecam. wiem że nie są to Fendty ale na 110 hektarów nie mogę sobie na Fendta pozwolić a chciałem nowe traktory (zbyt dużo spraw z kradzionymi w okolicy) :) traktory współpracują z pługiem lemken 4 i wałem cambella (1,6tony wał), talerzówka unia 3 m, siewnik amazone ad3000 z broną aktywną, rozrzutnik 14 ton metalfach, pług phx 6 na glinie, beczkowóz hts, agregaty brony itp planuje zakup rozsiewacza który zmieści minimum 2,5 tony. No i transport zbóż rzepaku i kukurydzy do skupów. sprzedaje wszystkie płody bo mam świnie Agriplus i nie potrzebuje pasz swoich. do transportu mam 4 przyczepy HL8011 (ładowność od 10-12ton). t6 większość motogodzin wypracowuje przy transporcie odpadu po pieczarkach prawie co drugi dzień przyjeżdzają dwie przyczepy. (20 ton X 150 razy w roku ) t6 i t7 mają przedni tuz posiadam obciążnik 900kg. Traktory w tych pracach sprawują się świetnie, nie palą aż tak dużo, komfort jest świetny, cicho w kabinie, jazda nie jest męcząca, czasami musze spać w traktorze w kolejce ze zbożem i NH daje taką możliwość, ciągniki są garażowane, obsługa jest prosta i przejrzysta <<2 smarowniki w t6 są schowane za kołem niestety, w t7 problem naprawiono>> serwis jest na 4 z + wszystkie ewentualne naprawy, wymiany olejów czy części są robione w AGROHANDEL gdzie oba traktory zostały zakupione. NEWHOLLANDY sprawdziły sie u mnie w 100% polecam każdemu te modele i następnym wyborem będzie u mnie też New Holland może t6 ale czterocylindrowy :) chyba że na polu odkryje pokłady ropy lub gazu to wybiorę Fendta 514 vario :D :D pozdrawiam :) New Holland to taki Audi traktorów - nie są szybkie jak Bugatti, nie są ładne jak Ferrari, nie są gówniane jak skoda, nie mają jakości Bmw, ...... ale jest w nich wszystko co potrzeba do wykonywania pracy. POZDRAWIAM
    • NH; coś na temat 2020-01-04 15:32:01
      I takich wpisów oczekuję na tym forum
    • Ja 2020-01-04 15:32:52
      Lokowanie produktów
    • pp 2020-01-04 17:53:06
      Porównanie do audi moim zdaniem nie trafione a mówienie że skoda jest gówniana a audi dobre choć w obu są takie same podzespoły koncern vag dziwne
    • Nie wiem 2020-01-04 18:21:37
      Człowiek z okolic łaszczowa kupił nowego t7 i ciągle musi go gasić żeby się resetował bo zatrzymuje jazdę. Serwis stwierdził ,że tak ma być.... Jak trzeba to podam kontakt
    • Zibi 2020-01-04 19:24:09
      Ares 620 jako główny na 100 ha, zero kredytu Wszystko zrobione na czas. Nowy ciągnik Musi nakręcić ok. 2000 mtg w roku tak jak to Jest w Niderlandach wtedy nie trzeba się Zastanawiać jaką markę kupić bo za 5-6 Lat kupi się co innego
    • Krzysztof 2020-01-04 20:04:07
      Do niedawna to były przystępne cenowo Teraz są cena nieadekwatna do jakości analizowałem ten rynek w 2019 na wiosnę a mam ta markę i w okolicy jest niebiesko
    • thomas 2020-01-04 20:12:13
      kolego powiem ci tak każdy ma prawo wyboru ale ja wole mieć starszego fendta 722 vario niż nowego nh t7 kupiłem takiego 5 letniego właśnie w cenie nowego nht7 który był u mnie na testach i jestem zadowolony nie ma dużego przebiegu pozatym wytrzymałość na lata to do mnie przemawia, starego fendta favorita użytkowałem kilkanaście lat maszyna która do dziś śmiga w polu
    • Widocznie 2020-01-04 20:15:18
      reklama już nie wystarcza! Diler musi udawać rolnika, bo spadek sprzedaży doskwiera? JD7710 to traktorek z przełomu wieków, ale i tak wsadzi twego NH z 2018r w zad. Twego po ok 20latach nawet na złom nie przyjmą, a JD chodzi, robi robotę i jest poszukiwany.Ponadto ktoś , kto użytkował tylko ursusy,zetory, a teraz NH może oceniać tylko te trzy marki. Posłuchaj na youtub ludzi, którzy we flocie użytkują wiele marek - oni mogą coś na ten temat powiedzieć. Panowie, tu ZERO prawdy, ZERO realizmu!
      • Przemek 2020-01-05 10:01:16
        Co do starych jd to masz rację, ale nowe tak samo się psują jak cała reszta, a może nawet bardziej.
    • Przemo 2020-01-09 11:08:58
      Wpis o ciągnikach fajny, ale na samochodach to Ty się nie znasz ;)
  • Rolnik sam w dolinie 2020-01-04 09:41:39
    Widzę że miastowe biedne obszczymurki znowu wylewają żale na rolników za swoją nieporadność życiową . Płakać do swoich pracodawców, albo go mopsy że wam za mało dają . Ja nie potrafiło się zająć dochodową praca to mieć pretensje do siebie a nie do rolników .
  • Pawel 2020-01-04 09:36:16
    😂 😂 😂 Najtańszy to największa liczebność 😂🤣🤣
    • on 2020-01-05 03:01:16
      Przy takim myśleniu to raczej Belarus powinien być na pierwszym.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.233.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.