Badanie przeprowadzane jest corocznie. W telefonicznej ankiecie sprawdzane jest zadowolenie ponad 1 200 klientów, którzy zakupili maszynę Claasa w ostatnich dwóch sezonach.

Badanie podzielone jest na kilka obszarów: zadowolenie z doradztwa przy sprzedaży, z usług serwisowych a także zadowolenia z zaopatrzenia w części zamienne. W każdej z tych części klienci odpowiadają na liczne pytania z zakresu obsługi.

Osobnym blokiem pytań są pytania dotyczące zadowolenia z maszyn. Ocena jest w prostej skali pięciostopniowej gdzie: "1" to najgorsza ocena, a "5" – ocena najlepsza. Ocena jest bardzo obiektywna ponieważ jest oceną przyznawaną bezpośrednio przez klienta, a badana grupa jest odpowiednio duża, co ogranicza do minimum błędy statystyczne.

W tym roku uroczyste wręczenie nagrody dla najlepiej ocenionych dealerów miało miejsce 21.08.2018 w siedzibie Claas Polska w Niepruszewie, na terenie Akademii Claas. W trakcie ceremonii zarząd firmy uhonorował trzech dealerów, którzy osiągnęli najwyższe wyniki w badaniu:

1. Agrimasz sp. z o.o.

2. PHZ Kalchem sp. z o.o.

3. Świerkot sp. z o.o.

W imieniu tych firm z rąk Zarządu Claas Polska nagrody odebrali: Jarosław Kogut – prezes zarządu Agrimasz sp. z o.o.; Waldemar Kalisz – prezes zarządu PHZ Kalchem sp. z o.o., Grzegorz Świerkot – prezes zarządu Świerkot sp. z o.o.

Jak podkreślają przedstawiciele Claasa, średnie oceny wszystkich dealerów Claasa w Polsce znajdowały się w zakresie 4,1 – 4,7, co oznacza, że każdy z dealerów marki został wysoko oceniony przez klientów.

"Dzięki tak szerokiemu badaniu jesteśmy w stanie ocenić prawie każdy aspekt naszej działalności i wspólnie z dealerami podjąć działania mające na celu stałe udoskonalanie jakości świadczonych usług" - zaznacza Claas.