PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nazywam się Bond… Boris Bond i mam gąsienice!

Nazywam się Bond… Boris Bond i mam gąsienice! Do przegubowych kołowych agentów, znaczy ciągników Boris Bond dołączył gąsienicowy typ BG748, fot. agropravda.com

O masywnych ciągnikach przegubowych Boris Bond produkowanych przez ukraińską firmę TDS Pomichna już informowaliśmy. Niedawno został zaprezentowany model gąsienicowy BG748.



Prezentacja ciągnika Boris Bond BG748 miała miejsce na zakończonych niedawno targach AgroExpo-2020 w ukraińskim mieście Kropywnycki. Żółte traktory swoją intrygującą nazwę wzięły od imienia i nazwiska pomysłodawcy całego projektu i ich głównego konstruktora Borisa Bondarenko.

Podzespoły od renomowanych producentów

Trzeba przyznać, że gąsienicowy Bond wygląda nie najgorzej i niczego nie udaje. Widać od razu z jakiego rodzaju maszyną mamy do czynienia – z wytrzymałym i mocarnym ciągnikiem do ciężkiej pracy w trudnych warunkach.

Na potwierdzenie tych słów producent podaje, że do budowy niektórych elementów nadwozia użyto solidnej blachy 20 mm, a główne podzespoły Borisa BG748 pochodzą od renomowanych europejskich i amerykańskich producentów.

Nowy Boris Bond BG748 wyposażony jest  w 6-cylindrowy silnik turbodiesel Iveco Cursor 11 (Euro 6) o mocy 480 KM połączony z 12 biegową automatyczną skrzynią biegów ZF TraXon. Pozostałe elementy przeniesienia napędu (most oraz osie napędowe) dostarczane są przez firmę MAN.

Gąsienicowy układ jezdny, czyli clou premierowej maszyny, produkowany jest z kolei przez renomowane amerykańskie przedsiębiorstwo Camso. Gąsienice mają szerokość 700 mm, długość 10140 mm, hydrauliczny system napinający oraz pneumatyczną amortyzację rolek podporowych.

Tylny trójpunktowy układ zawieszenia ukraińskiego traktora ma 7000 kg udźwigu, a zbiornik paliwa 700 litrów pojemności.

O komforcie również nie zapomniano

W gąsienicowym Bondzie BG748 duży nacisk położono na komfort operatora. Nowoczesna kabina wyposażona jest m.in. w klimatyzację, kamerę cofania, mini lodówkę, a operator ma do dyspozycji tempomat oraz system wspomagania nagłego hamowania.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze to ukraińska firma TDS Pomichna nie wyklucza wprowadzenia również modelu o mocy 600 KM z silnikiem Iveco Cursor 13. Ciągnik na początek trafi najprawdopodobniej na rynek rosyjski, gdzie widziano podobno wystawowy egzemplarz w trakcie testów.

Zdjęcia: agropravda.com



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.3.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.