Wszechstronne ciągniki serii T5 Utility Stage V oraz T5 Electro Command Stage V od teraz będą zasilane nowym, 4-cylindrowym silnikiem o większej pojemności skokowej. Dzięki rozwiązaniu neutralizacji spalin Compact Hi-eSCR2 spełniają one normy emisji Stage V.

New Holland modernizuje ciągniki serii T5

Nowe ciągniki T5 będą generowały moce od 80 do 120 KM. Wyposażono je w nowy, udoskonalony silnik 4-cylindrowy o zwiększonej pojemności skokowej 3,6 l, który zapewnia większą moc i wyższy moment obrotowy.

Ponadto jego maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy niższych obrotach (1300 obr./min), co przekłada się na dynamiczną reakcję na pedał gazu.

Zgodność z normą Stage V zapewnia mu opracowane przez FPT Industrial opatentowane rozwiązanie Compact HI-eSCR2. System ten stanowi połączenie w jednym elemencie katalizatora utleniającego (DOC), systemu filtracji cząstek stałych i układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).

Wszystkie komponenty układu neutralizacji spalin zamknięto w jednej, kompaktowej obudowie pod maską ciągnika, co zdaniem producenta zapewnia operatorowi doskonałą widoczność, a ciągnikowi niezbędną zwrotność.

Jak zapewniają przedstawiciele firmy, system Compact HI-eSCR2 jest bezobsługowy; przez cały cykl eksploatacji nie wymaga wymiany komponentów ani czyszczenia mechanicznego. 

 - Ta seria uniwersalnych ciągników pozostaje wierna swojemu bogatemu dziedzictwu, wciąż bowiem stanowi idealne rozwiązanie w przypadku gospodarstw hodowlanych i mieszanych, których właściciele poszukują wszechstronnego, zwrotnego i kompaktowego ciągnika - tłumaczy Oscar Baroncelli, reprezentujący firmę New Holland.

New Holland T5 Utility - jakie zmiany?

Nowa gama T5 Utility to większe osiągi dzięki silnikowi Stage V dysponującemu dodatkowymi 5 KM mocy i o 10 proc. wyższym momentem obrotowym, którego wartość maksymalna jest teraz osiągana przy niższych obrotach.

Jak zaznacza producent, przestronna kabina VisionViewTM zapewnia wysoki komfort pracy operatora. Jej znaczne przeszklenie oraz smukła konstrukcja słupków oznaczają dobrą widoczność dookoła ciągnika.

Ciągniki T5 Utility mogą poszczycić się udźwigiem tylnego podnośnika wynoszącym nawet 4,4 t fot. mat. prasowe
Ciągniki T5 Utility mogą poszczycić się udźwigiem tylnego podnośnika wynoszącym nawet 4,4 t fot. mat. prasowe

T5 Utility powinien dobrze odnaleźć się także przy współpracy z ładowaczem czołowym, ze względu na wzmocnioną oś przednią. Obsługę ładowacza umożliwia zaawansowany dżojstik z przełącznikiem Dual Command. 

Dzięki niemu możliwa jest także obsługa 3, 4 oraz 5 funkcji ładowacza czołowego, a także opcji wysprzęglania.

New Holland T5 Electro Command

T5 Electro Command otrzymał również dodatkową dawkę mocy w modelach z dolnej części gamy, a moment obrotowy zwiększono o 5 proc. we wszystkich modelach.

W efekcie wyższy zapas momentu obrotowego przekłada się na wyższą wydajność i lepsze właściwości jezdne ciągnika

Pojemność zbiornika paliwa zwiększono do 174 litrów, co pozwala dłużej pracować na jednym tankowaniu fot. mat. prasowe
Pojemność zbiornika paliwa zwiększono do 174 litrów, co pozwala dłużej pracować na jednym tankowaniu fot. mat. prasowe

Trzy modele w opisywanej serii – o mocy 101 KM, 110 KM i 117 KM – wyposażono w dobrze znaną, 4-stopniową przekładnię Electro Command typu Semi-PowerShift z 16 biegami do przodu i 16 biegami wstecznymi, która cechuje się bezsprzęgłową zmianą biegów. Dodatkowo opcjonalny tryb Auto dysponuje funkcją automatycznej zmiany przełożeń.

T5 Electro Command korzysta również z cieszącej się uznaniem amortyzacji przedniej osi Terraglide New Holland, która jak zapewnia producent zapewnia niezwykle płynną jazdę nawet w najtrudniejszym terenie. W połączeniu z amortyzacją kabiny Comfort Ride redukuje wibracje, dzięki czemu operator może cieszyć się całym dniem pracy, będąc mniej zmęczonym.