PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

New Holland T5.140 AutoCommand. Jak to działa?

New Holland T5.140 AutoCommand. Jak to działa?
New Holland T5.140 AutoCommand testowany przez nas w firmie Agros Wrońscy w Strzelcach Wielkich, fot.kh

Bezstopniowa skrzynia biegów w klasie ciągników kompaktowych nie zdarza się zbyt często. Tymczasem grono zwolenników tego typu przekładni stale rośnie. Uczestniczyliśmy w krótkim pokazie, by w praktyce zobaczyć jak AutoCommand działa w nowej serii ciągników New Holland T5.



Można powiedzieć, że rodzina ciągników T5 AutoCommand nie jest liczna, ale na pewno jest efektowna (efektywna również). W skład tej serii wchodzą cztery modele T5.110, T5.120, T5.130 i T5.140. Na pokaz firma New Holland Polska i Agros Wrońscy przygotowała najmocniejszego z nich - T5.140 AutoCommand (140 KM) i to w topowej wersji BluePower, która charakteryzuje się najwyższym standardem wyposażenia i charakterystycznym lakierowaniem.

Pokaz był dość krótki więc naszą uwagę skupiliśmy przede wszystkim na ocenie pracy bezstopniowej przekładni Auto Command. Oczywiście, nie jest to zupełnie nowe rozwiązanie gdyż w większych modelach firma New Holland wprowadziła je już 12 lat temu.

Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że od strony użytkowej jest to najbardziej wszechstronny i wygodny w obsłudze typ skrzyni biegów. Jeśli ktoś uważa inaczej to prawdopodobnie nigdy nie miał kontaktu z tego typu przekładniami. Praktyka pokazuje, że jeśli ktoś już zasmakował takiego rozwiązani,a to nie chce już wracać do innych przekładnia. Teraz również klienci zainteresowani mniejszymi ciągnikami New Hollanda mogą również spróbować jazdy AutoCommandem.

Warto jeszcze wspomnieć, że seria T5 AutoCommand to nie dotychczasowa T5-tka z nową przekładnią. Inny jest m.in. rozstaw osi, ale też kabina. W efekcie model T5.140 Auto Command to już „kawał ciągnika”, który na pokazie współpracował z dużym pługiem 4-skibowym New Holland.

Co można powiedzieć o pracy przekładni? No cóż, można ją tylko wychwalać. Auto Command do minimum ogranicza pracę operatora, który po początkowych ustawieniach właściwie kontroluje prędkość i kierunek jazdy za pomocą wychylenia dźwigni CommandGrip na podłokietniku Side Winder.

Można skorzystać z 4 trybów pracy przekładni AutoCommand: ręcznego, automatycznego, tempomatu i Trybu WOM. W trybie automatycznym przekładnia sama zmienia prędkość obrotową silnika i ustawienia przekładni tak, żeby utrzymać określoną prędkość. W trybie ręcznym prędkość jazdy zależy od stopnia wychylenia dźwigni, przy czym maksymalną prędkość można wybrać z trzech granicznych ustawionych na komputerze.

Od strony technicznej bezstopniowa przekładnia Auto Command to połączenie przekładni hydrostatycznej, planetarnej i przekładni mechanicznej (dwa biegi do przodu i jeden do tyłu).

W czasie jazdy przekładnia robi bardzo dobre wrażenie, jest łatwa w ustawieniach i co ważne pozwala na jazdę od 0 do maksymalnej prędkości bez przełączania zakresów.

Ponadto ważne jest to, że przekładnia bezstopniowa w T5 pracuje bardzo cicho, właściwie w kabinie słychać tylko pracę silnika – w przypadku prostszych przekładni użytkownicy czasami skarżą się na nieco głośniejszą ich pracę.

Właściwie jedynym minusem przekładni Auto Command to wyższa cena. Czy jest ona do zaakceptowania dla użytkownika klasy kompaktowej? Na skalę masowa na pewno nie, ale dla wybranych użytkowników będzie to na pewno bardzo interesująca propozycja. Nie ma wątpliwości, że wybór tej przekładni w połączenie z tak wysokim standardem wyposażenia jak BluePower czyni z New Hollanda T5 AC naprawdę niezwykle wydajny i komfortowy ciągnik.

 Na koniec warto jeszcze dodać, że w przypadku firmy New Holland potencjalny użytkownik ciągnika z przekładnią bezstopniowa może liczyć na dostęp do wszystkich części i możliwość częściowej naprawy przekładni. W przypadku np. popularnych skrzyń Vario koncernu AGCO wciąż producent rekomenduje tylko wymianę całej przekładni na regenerowaną fabrycznie.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (19)

  • Gringo 2020-09-06 02:49:15
    New Hollandy są tylko tanie z pozoru. Materiały eksploatacyjne i części zamienne są droższe niż do ciągników z jeleniem na masce. Przez 5 lat sprzedawałem części i zdążyłem się o tym przekonać.
  • Agros-Wrońscy 2020-06-22 23:44:08
    Szanowny Panie @oburzony, dziękujmy za komentarz. Przepraszamy, że obsługa naszego pracownika nie spełniła Pańskich oczekiwań. Jako firma stawiamy sobie obsługę klienta i jakość na pierwszym miejscu, dlatego podejmiemy odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia zdarzenia. Prosimy o kontakt mailowy (b.wronska@agros-wronscy.pl) , abyśmy mogli bezpośrednio odnieść się do zaistniałej sytuacji. Pozdrawiamy serdecznie
  • Maciek 2020-06-22 19:46:20
    O ile firma Agros z tego co obserwuje stara się i dba o klientów na tyle ile mozna to nigdy NH nie kupię a tym bardziej na tej skrzyni Auto Command - działa znacznie gorzej w NH niż skrzynie w AGCO (Massey i Fendt) reaguje z znacznym opóźnieniem i na nierównych polach ciagnik głupieje i praca nim jest irytująca. Nie polecam nikomu Auto Command'a. Części do NH są bardzo drogie a szczególnie do skrzyni i argument, że mozna ja naprawiac bez zalecanej regeneracji to jakiś kit bo cenowo wychodzi drożej.
  • Brat wujka Staśka 2020-06-22 07:25:55
    Tytuł artykułu powinien brzmieć ''Jak długo to działa'' lub ''czy to jeszcze działa'' albo ''kiedy stanie na środku drogi?'' a najlepiej ''czy ktoś to potrafi naprawić''. Ostatnia wersja '' Po co mi to było...''
  • Daf 2020-06-20 08:23:09
    Będę takiego kupował prawdopodobnie z ładowaczem czołowym i na dosyć wąskich kołach. Stąd moje pytanie użytkuje już ktoś ten traktor? U mnie ma pracować na 160 ha razem z t6165 i t7210. Plany może pokrzyżować fatalna polityka rządu bo za dużo zboża z Ukrainy i brak walki z asf co wpływa na opłacalność. Po zniwach wszystko się wyjaśni
    • adi 2020-06-20 16:51:33
      Wiesz już może coś na temat cen?
    • maks 2020-06-22 19:53:20
      Zanim kupisz to sprawdz opinie realnych użytkowników, tylko nie tych co maja 10-20 letnie jeszcze udane nh tylko nowe na AC. Dla mnie ta skrzynia to najlichsza bezstopniówka. Porównaj sobie jak pracuje porządna skrzynia bezstopniowa w Masseyu i Fendt czy John Deere - przepaść.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.248.200
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.